Айде айде, за 100-200 лв няма да вземе и 1 читав вартбург ! Като за неговите цели му трябва някой от 300-400 лв, да не кажа нагоре ... а за резервни части може да си намери много евтино ... Вартбурга е наистина ЗДРАВА кола ... през какви места сме минавали с него ... и на 1 цилиндър върви (от 3) ... просто е великолепна двутактова машина ...
Сега като се замисля...миналата година продадохме на тъста Вартбург-а, на 83000км, 88г. почти без забележки само за 350лв., и като си спомня, че започнахме от 600лв и така близо 4 месеца, докато дойде един пич и каза 350лв и нито стотинка повече. Дадохме го к’во да правим. Преди точно 5 дни, моя съседка продаде Застава, от по-новите, в движение и в много добро за годините си състояние, но със старите номера за 150лв. Намират се, стига да потърси човек.
Колега, а замислял ли си се за варианта ТРАБАНТ. Елементарна подръжка, харчи малко, високи гуми, добра проходимост, багажник почти колкото на нормална кола. За мен това е идеалната рибарска кола, особено ако е комби вариант. Виждал съм такова нещо с опъната палатка на покрива - беше жестоко изпълнение. Още повече в конкретния случай бащати няма как да забрави за доливане на маслото и т.н. В рамките на майтапа: Ако пък се скапе на сред път, може да си го донесеш на гръб, като раница :D :D :D
TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ
А замислял ли си се какво ще правиш, когато дойде време за ремонт...??? Резервни части "йок"... Колега Salvador, разгледай тази тема. Може да ти бъде полезна... :D
M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
А замислял ли си се какво ще правиш, когато дойде време за ремонт...??? Резервни части "йок"... Колега Salvador, разгледай тази тема. Може да ти бъде полезна... :D
резервни части за трабант и вартбург - бол, и нови и втора употреба... даже за чинкуечентото се намират по-трудно, тях ги поръчвам от други градове, а за вартбурга винаги е имало всякакви части тук ... + това колко много трабанти и вартбурзи има и изоставени и по автоморги и в скрападжийници ...
Идеята за двутактова кола може и да е добра и аз съм чувал че са здрави,ремонтопригодни и тн..Обаче не го виждам специално баща ми с такова нещо.Веднъж ще забрави да сложи масло и...до там с колата.Като цяло при неговия начин на каране страдат две неща-охладителна сиситема и окачване.На Пежото навремето...точно му го бях взел,беше карал на четвърта от София до Кърджали Изобщо не му беше минало през акъла,че колата има още една скорост след четвърта.Не знам в какви обороти е карал..вероятно доста високи,защото някъде на входа на София все пак системата изхвърлила част от водата.И...ходих да го прибирам...По ходовата част проблемите се свеждат предимно до съсипани амортисьори.Механични повреди-няма чак толкова...в смисъл криви железа и тн..Но амортисьорите определено имат кратък живот.Заради това му търся кола с твърдо окачване.А който и да питам,всеки казва-Голф или нещо от Италия.Просто по-твърдо от това...няма.Другия проблем е гниенето.Неговите коли като видят вода и сигурно започват да се чудят какво става...Такива неща като мивка и парострийка...са непознати.Знае къде са мивките...ама не ходи защото му взимали по два лева за четки.И защо трябва да дава 2 лева като може да я измие пред нас с две кофи вода...Такава му е логиката просто...отказал съм се отдавна да му давам акъл...няма и особен смисъл.Обаче от това....всичката кал,гнус и тн..седи по колата с месеци и закономерно започва да гние.Особено зимата с тия соли и луги.
За миенето пред блока - ами аз с кофата я мия по-добре от мивката- мършите ги мързи да гледат и само искат бакшиш, дори и четките изпускат.Иначе за кола- 2тактовите вече трудно се намират читави- сам съм го изпитал и се поврежда коляновия вал, който не се ремонтира, иначе са здрави.Като чета последния ти пост виждам че баща ти е голям михлюз на тема автомобили и бих те посъветвал да му земеш нещо за което няма да те е яд- как ти се струва един руски Фиат- една жигула или лада- евтини части, може и сам да си я прави, и за скрап да я дадеш, няма да те е яд. Друг вариант е Голф 2- бая здрава и селска кола- сякаш са модернизирали каруца на времето- по къра върви, за риба се е утрепала, части евтини. Ако му вземеш някоя италиянка, колкото и да е ще гледаш да е по-джиджана, ще върви добре и тнт и след 1 година като я видиш на кочина ще те е яд че си я оставил слънце а я намираш таралясник.Има и един вариянт- Рено 5 или 19 1.4 карбуратор- просто направено, високо е, поцинковано купе, изгодна поддръжка и става за риба- баща ми взе 19-ката на майка и ходи на лов с нея- вика- много е проходима- като я огледах, той я е кантарил по гората, боксувал, една лайсна отпрал.... ама само това, иначе е със мотор 1.7.П.С. един познат продава УАЗ с дизелов мотор от МБ, 75кс, с новите номера , цена нещо 2500лв разбрах.
Да...май пак към Лада се накланят везните...Лошото е,че и от тях не останаха читави.Има тук 2-3 човека си продават Ладите...много са зле...Най-малкото са за боядисване.Един комшия ми разправяше как преди месец му поискали 650 лева за да му боядиста ТИКО-то...за Лада взимали към 800...това само за кит и боя...паднах от коня....в щатите преди 2 години дадох 600$ за цялостно боядисване на едно мицубиши-комби(!!!).Бояджията взимаше 70$ на час.Боите са същите цени като в БГ....айде...10-20% по-скъпи,ама не повече...
А какво ще кажеш за Сузуки Витара / Самурай Първия модел ,но като за баща ти да не е с мек покрив Обаче Надали ще намериш читава на сносна цена Астра не ти препоръчвам ,въпреки че единствения и коз е що годе здраво окачване ,обаче ако не се мий - ще изгний
Коментар