Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кола за риба?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кола за риба?

    Рових в търсачката...така и не открих някои отговори,за това пускам темата тук...а и мисля повечко информация ще е полезна за решението на задачата.Та...търся кола за баща ми.Заклет,запален рибар...Рибар-фанатик...Колата се ползва ОСНОВНО за риба и между другото-3-4 хил км градско на година.Може и по-малко.Проблемите са,че...вече троши трета кола.От негов познат взех една Арджента.Много добра машина,здрава...обаче годините си казват думата и по нашите пътища с тия соли и луги...се разсипа за две години каране.После едно Пежо...това му разказа играта за един сезон.Окачването беше на кайма,мотора палеше с "цака".Един ден гледам...някакво копче на таблото..ЦК ключе...Това за какво е...Ааа...това,вика...ми е за чистачките.Чакай..какви чистаки,какви 5 лева???Скапали му се чистачките,нашия отишъл при един квартален алкохолик-електричар и той му монтирал въпросното копче.Няма интеревали,няма нищо.Чистачките имат само една скорост-най-бързата.Като му я взех колата,харчеше 9 градско някъде...Кагато я хвърлих в моргата (защото вече и на ремонт не подлежеше),гореше към 15 градско.Сега кара една лада 4-ка.Не знам защо си реших,че с руска кола има шанс да се разбират някак...Е..изкара де...втора година.Онзи ден се прибрах и първата новина беше,че мотора пак нещо не е в ред.То оставаше и да е наред...маслото е на един пръст под минимума,а колата държи умопомрачителната компресия от 6 атмосфери.Задната пружина е влязла в купето..почти...предните рогове са се събрали един към друг с около 5 см...Яд ме е само,че оставих към 100 лева в сервиза,за да ми кажат,че от това кола не става и няма как да стане.Просто и е взел акъла на тая Лада.Та сега предстои закупуване на четвърта "рибарска" кола и съм се спрял на Фиат Типо.Имам познат,който докарва коли от Италия и ме зарадва,че може да докара за около 2-2500 подобна машина.Поносима цена,предвид факта,че тая машина си е изначално обречена...Попрочетох това онова...разнообразието от двигатели и окомплектовки ме шашна.Не ме разбирайте погрешно...преди 10 години съм си карал шофьорските курсове на Форд и от тогава не съм карал други коли освен японски.Сега имам Тойота Ярис...към края на годината ще навърши 5 години...като изключиим няколко съвсем дребни ремонта,останалото е само смяна на консумативи.Обаче с рибарските коли.... е трагична работата...Въпросите ми са:1.Твърди се,че Типо-то има твърдо окачване.Това вярно ли е?И ако е вярно,колко твърдо...като на Голф или по-меко...2.Кой е най-простия за поддръжка мотор на Типо?Ако най-простия съвпада с най-здравия,е добра новина.Знам,че с кола на старо всичко е относително,но трябва да има все пак някаква зависимост....3.Части втора ръка..намират ли се?Видях темата за автоморгите,но и имаше доста мнения за части,оказали се голяма екзотика.На Пежото веднъж гръмна водна помпа...помня,че над 200 лева излезе новата с монтажа....В Типото има ли такива странни части,дето първо струват скъпо,второ задължително се сменят в сервиз.4.Консумативите...скъпи ли са?Има предвид наистина консумативи...накладки,масла,филтри,ремъци,ролки.. ..евентуално някой амортисьор...стандартните неща при взимане на кола на старо и след това поддръжка.5.Какъв среден разход дава едно Типо.Ладата сега харчи към 14 градско зимата и 12 лятото.Извън града сваля до 10.Не ме разбирайте погрешно...ама ми се ще да се събере в средния клас..някъде около 10-ина градско и 6-7 извън града.15 ми идват в повечко (все пак аз плащам бензина),а ако колата харчи да кажем 6,той и до магазина за хляб ще ходи с нея.Сега като знае,че гори повечеко,гледа да се ограничава.6.Как стои въпроса с елетрониката...Добра дума за италианска кола по тоя въпрос не съм чувал.Един колега навремето имаше Крома...за където не е тръгнал,там не го е оставила тая кола...Стане по-влажно и таблото става като дискотека!От типо могат ли да се очакват такива мизерии...мерна ми се една снимка,на която таблото е изцяло електронно...

    #2
    Колега, доколкото разбирам от писанията проблема е предмониторен (в случая задволанен). Не мисля че има кола, която без внимание и поддръжка да издържи дълго.Все пак - аз на твое място бих се огледал за Лада Нива. Колата си е правена за пресечени терени (за разлика от 4-ката).Гледам в мобилето са по 3000-3500.А за типото мнение не мога да дам - съжалявам.
    Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

    Коментар


      #3
      И аз съм съгласен с колегата че една Нива ще ти свърши по-добра работа в случая, по здраво окачване имат от обикновенните Лади. Типото е с твърдо окачване(като на Голф) и не много здраво за такива цели. За пресечен теран е ниско, един камък и картера е пътник! Разхода зависи от мотора, средно 9-11/100 го сложи. За електрониката не съм имал проблеми, частите са евтини и се намират и нови и втора ръка.
      In Tipo Veritas

      Фиат Типо 1.6 DOHC
      Фиат Стило 1.6

      Коментар


        #4
        Благодаря за отговорите.Обмислял съм го и този вариант,когато взех 4-ката.Проблемът е,че Ниви в добро състояние се намират изключително трудно.Или поне преди 2 години не се намираха.Повечето се бивши служебни,карани като на война и с..каквото има.Военните преди бракуваха доста Ниви и голяма част от тях са още по пътищата,на доизживяване.Запазените....струват доста над 3500.И няма гаранция,че в ръцете на баща ми Нивата ще изкара по-дълго.Проблемът наистина е само в задкормилното устройство.Преди много години е карал Варшава...имам някакви спомени от нея като дете и помня,че я поддържаше в идеален вид.След това обаче не знам защо си е решил,че по-новите коли нямат нужда от поддръжка и се опасявам,че към днешна дата тотално си е загубил навиците в тая насока.Аз за това писах горе,че колата е за риба.Такива неща като чистене и миене няма,задните седалки се свалят и се прибират в мазето.И...така се кара колата...без задни седалки.Даже и без пасажерска понякога...само с шофьорска.Това за ниския картер на Типо-то е лоша новина,обаче...btw...една куриозна случка от миналото лято...прибира се с ладата...колата пуши на умряло,кипи вода...Като изстина,отварям капака и започвам да оглеждам щетите.Веднага ми се набива на очи радиатора-набит е със слама.Ама набит качествено.Отпред плътен слой слама,още сламки набити между самите ламели.Пробвах да чистя нещо..не става...Карам я на автомивката до нас...момчето от мивката извади от там една кофа (!!!) слама и 3 умрели врабчета.Говорим само за отпред при радиатора...

        Коментар


          #5
          Действително Типото е ниско за риболовна кола.И аз често ходя на риба,но Темпрата ми е с 14 цолови бая височки гуми.И въпреки всичко бая треперя по дупките.Помисли малко за едно Алеко.Може да се намери евтино и запазено.Преди Фиата имах такова-къде съм ходил,не е истина .Даже веднъж минах към 150 км на 3 цилиндъра с 5 човека и такъмите/трябваше да се прибираме,а един клапан прегоря/. Иначе Нивата е по-добрия вариант,но и доста по-скъп.Успех в избора.
          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

          Коментар


            #6
            Ами мислил ли си за Сузуки Самурай доста обикновени високи проходими и лесни за подръжка и са добри за такива мероприятия като риболов та дори и лов. :D
            Alfa Romeo 166 2,4 JTD
            Porsche 944 S2
            http://www.valmcrae.snimka.bg/
            http://vbox7.com/user:val_mcrae
            http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

            Коментар


              #7
              panda 4x4 тия не бяха ли и високи ?
              Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
              Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
              Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

              Коментар


                #8
                val_mcrae написа:
                Ами мислил ли си за Сузуки Самурай доста обикновени високи проходими и лесни за подръжка и са добри за такива мероприятия като риболов та дори и лов. :D
                Или Дайхацу Фероза, днес щях да гледам една в Кюстендил, за същите цели.
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  кола

                  да някоя джипка ще му свърши работа гледах сега има 3600.3900 такива коли но май ще трябва да му е преглеждаш от време на време май ти :D
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Т акъв палачор даже и обувки не заслужава да върви бос и пеш докато се научи да пази.
                    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                    Коментар


                      #11
                      Ами...като съм си тук,наглеждам,карам по сервизи,на мивка...едно-друго...Обаче проблема е,че около половината година ме няма.Средно толкова се събират.Не успявам винаги да го контролирам какво прави.За това търсех някаква по-глупакоустойчива кола и се надявах да ме зарадвате с отзивите за ТИПО-то...ама нещо май не стана точно така...

                      Коментар


                        #12
                        Вземи си едно Уно, качи го на високи гуми, и гледай да е карбуратор, без кьорава екстра. Гарантирано е адски здрава кола! Даже по-евтино ще ти излезне! Ако успееш да си намериш Панда 4х4 в добро състояние...няма равна в пресечени терени, евтина поддръжка, супер за твоите нужди! Говорим за коли под 2000лв с всичко!
                        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                        Коментар


                          #13
                          Явно това да си рибар е болна работа :D щом баща ми и с Пунтото е ходил за риба след това се размина с ремонт на ауспух Инъче имам комшия пак рибар с Типо дизел ,не знам какви терени е минавал ,но колата се държи :D Брат му си зе Дайхатсу Фероза пак за такива цели :D А идеята за Уното е добра ....
                          Fiat Punto Mk1 & Alfa Romeo 147 JTD

                          Коментар


                            #14
                            И аз смятам, че е хубаво да се заинтересуваш за панда.
                            BRAVA 1,4 12V
                            Nissan Navara

                            Коментар


                              #15
                              Колега, огледай се за нива.Като ти чета изискванията, нивляка е колата която ти трябва.Приготви малко повече пари от тези за типо но ще имаш колата която търсиш.От къде реши че типото е подходящо за черни пътища просто не знам... Дето казват колегите, една панда е с пъти по-подходяща но аз не съм убеден че ще ти излезе по-евтино от нива.Изобщо ако има кола която да те вози из полето, да не ти дреме много-много за нея, да има евтина подръжка и самата тя да не е скъпа, вервай ми - нивляка е твоя идол
                              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                              Коментар

                              Working...
                              X