Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда на Фиат Типо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда сонда на Фиат Типо?

    Здравейте,имам едно Типо 1.6ie(два вала, 89-а), и от както съм го купил ми свети лампата за инжекциона....никъде по него не намирам ламбда сондата и предполагам, че светенето на лампата е заради премахването на сондата, ако въобще е имало такава(няма и дупка дори) Та въпроса ми е свързан точно с това....има ли попринцип ламда сонда този двигател, и ако има сложете някоя схема на свързванем, с колко жици е и каква марка е оригиналната.
    ____________________
    Fiat Tipo 1.6ie `89 90hp

    #2
    Има ламбда сонда и тя е с една жица. Намира се на изпускателния колектор - гледана отпред се пада в ляво.
    Tipo 1.6 [149C2046]

    Коментар


      #3
      Дай ми кода на мотора и ще ти кажа. Има модели без катализатор. P.S. 159А3.000, този мотор няма катализатор.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        не съм чувал за двувалка без катализатор. освен това ламбдата не служи ли само за управление на впръскването ?
        Tipo 1.6 [149C2046]

        Коментар


          #5
          null написа:
          не съм чувал за двувалка без катализатор.
          Списъка е много голям
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Двигателя е 149С2046
            ____________________
            Fiat Tipo 1.6ie `89 90hp

            Коментар


              #7
              Специално моя изпускателен колектор е спукан на три места. Предполагам, че и твоя е бил спукан и са го сменили с такъв от някакъв модел без ламбда-сонда. Примерно от карбураторна (предполагам). Иначе всичко е както го е описал колегата null.

              Коментар


                #8
                OK, а към кой пин на ЕКУ-то се връзва ламбдата?
                ____________________
                Fiat Tipo 1.6ie `89 90hp

                Коментар


                  #9
                  bankerov написа:
                  OK, а към кой пин на ЕКУ-то се връзва ламбдата?
                  За съжаление точно за твоя модел нямам достатъчно информация. За 1.4i, сондата се връзва към 20-то краче на ЕКУ(Digiplex2). На 1.8i, 16V на второ(Weber-Marreli). Колега, при теб излиза, че не си със Digiplex, а с GM. При закачане на тестер, трябва да ти покаже грешка "13", "44" или "45".Иначе според AutoData трябва да имаш сонда.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Rokambol написа:
                    bankerov написа:
                    OK, а към кой пин на ЕКУ-то се връзва ламбдата?
                    За съжаление точно за твоя модел нямам достатъчно информация. За 1.4i, сондата се връзва към 20-то краче на ЕКУ(Digiplex2). На 1.8i, 16V на второ(Weber-Marreli). Колега, при теб излиза, че не си със Digiplex, а с GM. При закачане на тестер, трябва да ти покаже грешка "13", "44" или "45".Иначе според AutoData трябва да имаш сонда.
                    на 1.4 компа му бош,digiplex2 е запалването1.6 типо двувалка няма с карбуратор (фабрично),и до колкото знам всички са с ламбда сонда

                    Коментар


                      #11
                      pugsy написа:
                      Rokambol написа:
                      bankerov написа:
                      OK, а към кой пин на ЕКУ-то се връзва ламбдата?
                      За съжаление точно за твоя модел нямам достатъчно информация. За 1.4i, сондата се връзва към 20-то краче на ЕКУ(Digiplex2). На 1.8i, 16V на второ(Weber-Marreli). Колега, при теб излиза, че не си със Digiplex, а с GM. При закачане на тестер, трябва да ти покаже грешка "13", "44" или "45".Иначе според AutoData трябва да имаш сонда.
                      на 1.4 компа му бош,digiplex2 е запалването1.6 типо двувалка няма с карбуратор (фабрично),и до колкото знам всички са с ламбда сонда
                      Благодаря за корекцията, колега. Така е. И аз това имах в предвид, но съм се отвял. Коректно: 1.4 - Bosch Mono Jetronic A2.2, за 1.8 - Weber-Marelli IAW04
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        pugsy написа:
                        Rokambol написа:
                        bankerov написа:
                        OK, а към кой пин на ЕКУ-то се връзва ламбдата?
                        За съжаление точно за твоя модел нямам достатъчно информация. За 1.4i, сондата се връзва към 20-то краче на ЕКУ(Digiplex2). На 1.8i, 16V на второ(Weber-Marreli). Колега, при теб излиза, че не си със Digiplex, а с GM. При закачане на тестер, трябва да ти покаже грешка "13", "44" или "45".Иначе според AutoData трябва да имаш сонда.
                        на 1.4 компа му бош,digiplex2 е запалването1.6 типо двувалка няма с карбуратор (фабрично),и до колкото знам всички са с ламбда сонда
                        Имах на предвид, че е възможно да са сменили изп. колектор с някакъв (поради фрактура например, както е при моя колектор - пукнат е на три места), изобщо от някаква двувалка с карбуратор (ритмо, регата). Ами тогава къде му е ламбда-сондата? Или освен да са затапили отвора.И тъй - моята сонда е в ръката ми и ще препиша какво пише на нея:BOSCH0258001051948 06 1(020)Made In GermanyИзпускателния колектор и той имаше номер, но днес забравих да си го препиша. Ще гледам утре да да не забравя.

                        Коментар


                          #13
                          На самия изпускателен колектор пише:3367589321FIATА949

                          Коментар


                            #14
                            Търсих на доста места колектор с дупка за сонда и така и не открих, в резултат на което преминавам на друг план ---> тъй като колектора ми е чугунен ще е доста трудно и рисковано да заварявам на него гайка за сондата, втория ми вариант е на една от тръбите на двуцевката, точно след колектора да заварягайката - та за там въпроса ми е първо дали ще се награвя достатъчно за да е в работна температура ламбда сензора и втория въпрос -> ще дава ли адекватна информация като е само на едната тръба от двуцевката... Следващ въпрос --> точно където ми се съединяват тръбите на двуцевката излиза една тръбичка която мери absolute pressure в exhaust-а, та какво го интересува двигателя това налягане, а ако го махна и на негово място сложа липсващата ми ламбда? Отдолу е схемата на бензиновата система на двигател 149с2 046, ламбда сондата е номер 178 и се вижда, че е с един кабел, но екраниран - задължително ли е да е екраниран.....щото примерно при опелите не е?

                            Коментар


                              #15
                              Като гледам моят не е екраниран, кабела идва откъм радиатора при мене, виж дали и при теб не виси там някъде. А за тази тръбичка която визираш, че е за налягане не изгорелите газове, при мене е затапена, аз си мислех че е за картерни газове - от картера да ги вкарва там. Ако не ме лъже паметта на една двувалка някъде около тази тръбичка гледах че стой ламбдата, при мене е отпред.
                              In Tipo Veritas

                              Фиат Типо 1.6 DOHC
                              Фиат Стило 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X