Скапа ми се бензиновата помпа (долу на картинката в червено). Все се надявах, че може и да ми се размине ама не.... От време на време даваше нишан, че може и да тръгне, но при подаване на 12волта директно на изводите й въобще не завъртя Ясно е, че изгорях със 120 кинта, но въпроса ми е може ли човек сам да си направи смяната (на улицата или в гаража?) или пък трябва да стане в сервиз. Има ли нещо специфично, самото раглобяване и сглобяване изисква ли някакви специални инструменти или познания? Нещо друго от рода на уплътнения и цедки трябва ли да се сменя? След като се разглоби веднъж може ли колата да се кара (на газ) докато стане ремонта или докато не сглоби не трябва мърда. Мисълта ми е ако се наложи да търся нещо допълнително излязло за смяна в процес на разглобяване или пък след това дали мога да я карам на газ докато намеря необходимата част. Ако може предполагам, че резервоара трябва да затвори с това, което изглежда като капачка долу на картинката.Моля колегите, които са извършвали подобна процедура да споделят опит или пък някой е гледал да даде съвет. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на бензинова помпа на Типо
Collapse
X
-
смяна на помпа
смяната става лесно поне на Пунтото е така правил съм го на улицата при блокиране на кляпанчето за бензина като извадиш снатискане на скобите на маркучите вход/ извод и вадиш жиците- буксата слагаш ги на страни развиваш гривната леко с чукане -щото няма такива ключове вадиш помпата- кожужа и след това разгловяваш кожуха жиците -маркучите- филтъра в капака отдолу ила една планка сваляш е и нея помпата излиза слагаш новата или фтора употреба/ стига та има налагане и затваряш фиптъра -маркучите -наместваш помата в кожуха -скобата- капака отдолу- жиците слагаш всичко както си е било и най трудното гривната завиваш е но натискаш на долу и въртиш / иначе не става слагаш вход/ изход маркучите -жиците пробваш като дадеш контакт само трябва да работи е ако има и бензин всичко е готово нещо такова е поредицата много работи са но става
-
смяната става лесно, и никакъв проблем да е на улицата....ако не те притеснява че ще се дупиш....иначе на темпрата вече я свалям кудето ми падне, дори преди месец я свалих на паркинга пред университета, че се ядосах и с един колега малко спорихме та исках да му покажа.......иначе, най-големия зор е да развиеш голямата гайка с номер 1, и преди да почнеш да изкарваш целия комплект,1. си окачи акумулатора2. първо излиза нивомера със тънките кабелчета, развива се на 90 градуса или (четвърт оборот) не помня в коя посока(но не го изкарвай преди да развиеш гайката номер 1, че да не влизат боклуци в резервоара)3. след като развиеш гайката повдигаш всичко нагоре и внимаваш че има едни тънки ламаринки дето са стоманени и са страшно остри, и като се порежеш на тях е доста гадно и боли, те държат останалия комплект надолу.......4. изкарваш всичко и а) или откачаш комплекта и затваряш всичко и си караш колата докато си окомплектоваш помпата б) слагаш въпросната тапа дето съветва колегата по-горе, и завиваш гайката и си караш колата докато си окомплектоваш помпата г) сменяш всичко за няколко часа и си караш с нова помпа.........УСПЕХмай и аз тези дни пак ще си отворя моята помпа, че спря , а това го прави за 3-ти път, хем е нова, след като я изкарам и вкарам и пак работи , просто незнам защо го прави това и какъв и е зора, но ми прави впечатление че по едно време компа натрупва грешки......след което ми светва инжекцията на таблото, след което колата почва да се държи странно на бензин, и след като я загася повече нямам бенз. помпана диагностика компютъра не отчита грешки.....просто незнам, направо съм в шах, смятам да купя още една помпа, ама от някой колега, както е всичкото и да покарам малко със 2-ра употреба помпа (понякога са по-сполучливи)п.с.ако имаш въпроси не се притеснявай да питаштел. и други контакти имам в профилаСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Вътре в смукателя има един тампон-около самата помпа,и още един уплътнител за гърловината.При мен и двата се бяха скапали,приличаха на желе.Затова се наложи да правя допълнителна капачка за да мога да карам на газ,докато ги намеря.Иначе всичко останало е така,както phoenix го описва.Не забравяй да изчистиш много добре и финния филтър,който е вътре,за да не ти се товари новата помпа и да нямаш проблеми с дебита.УспехFiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
lu40 написа:Преди да почнеш да разглобяваш,приготви си един пластмасов диск/капак/ с диаметър 125 мм и дебелина 3-5 мм.Той ще ти е необходим да затвориш резервоара,след като извадиш кошницата на помпата,за да може да си караш на газ,докато си ремонтираш помпата.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Възможно е смукателите да са различни,не знам.Добре е да премериш ориентировъчно с шублер или линия или да изрежеш хартиен шаблон.Забравих да ти кажа да си приготвиш и едно парче бензиноустойчив маркуч за инжекциони,около 20 см,с който ще смениш стария вътре.А ти сигурен ли си,че проблема не е от него?Защото ако е спукан вътре,е малкия дявол,само едно разглобяване.Дано да е така.Ако има още нещо,питай,с удоволствие ще помагам с каквото мога.ПоздравиFiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Re: помпа
kluchar написа:процедурата е лесна като му свикнеш мерише на бензин и не всеки се наема да е прави а подаде и ли 12 волта директно на моторчето -на помпата може клапан да е нещо въобще ли не се чува шумFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развияСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развияPeugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
ivanko_rs написа:......Петьо , ще трябва май първо да си махнеш бутилакта ми се струваFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
phoenix написа:оф накрая май ще запалим темпрата и ще дойдем лично в русе.........типо/темпра все тая, разлика няма. Ако се чудиш дали са прави колегите най-лесно ще ти е да вдигнеш кората и да замериш с една линийка колко да е голям кръга......и само за инфо на темпрата не можах да развия конкретната гайка 1, и се наложи да си направя сам ключ с който да я развияFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар