Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Има ли досетливи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли досетливи?

    Става дума за една Крома 2.0 ТурбоСега ще ви разкажа цялата ситуация:карам си преди 2 дена в големите дъждове и колата си върви без проблем, обече не забелязах, че на пътя имаше една низина където се беше насъбрала доста вода...влязох в нея с по висока скорост и колата изгасна, отбих до пътя и почнах да разсъждавам какво да правя пък и да изчакам да поизсъхне малко...( между другото и преди това като съм мил двигателя не е искала да запали, но като я оставя 1-2 часа на слънце и няма никакви проблеми) та изчках 40-50мин и колата си запали(малко се губеше празния ход и прекъсваше ама вървеше), прибрах се и я оставих пред блока...там я валя още дъжд до вечерта, когато тръгнах да излизам с нея....страното беше, че запали супер бързо...по принцип въртя стартера по 4-5 секунди докато запали...ходих свърших си работата и на прибиране почна като пусна газта да гасне, почти никакъв празен ход и пак така палеше след това супер бързо...през ноща я валя дъжда и на другия ден на сутринта пробвам да запаля....ама нещевъртях над 10 пъти, на моменти припалва за много мъничко и спира, реших, че пак ще се е намокрила и я остаих да поизсъхне през деня...после вечерта пробвам пак...запали, но нямаше никакви ниски обороти...работеше единствено над 4000 оборота - пусна ли малко газта почва да работи на 2-3 цилиндъра и да гасне....оставих я и следващия ден с отворен капак на слънцето да съхне, и после пак така в началото припали за 2-3 секунди изгасна и пак няма паленеднес по същия начин - сутринта припали за 1-2 секунди и след това само си въртяпреди малко същотоВъзможно ли е от дъжда някой кабели да са дали на късо и нещо да е изгорялоили пък още да не е изсъхнала защото след онази локва целия двигател беше в кална вода(и все още е де :D)ако някой пък има и схеми на ел. системата на Крома ще съм му много благодарен ако ми ги пратии въобще всякаква помощ или предположения ще ми е от помощ

    #2
    маха ли кабелите от свещите,да видиш там да не е пълно с вода,може някоя на свещ керамиката да се е сцепила,в капачаката на делко да има вода

    Коментар


      #3
      pugsy написа:
      маха ли кабелите от свещите,да видиш там да не е пълно с вода,може някоя на свещ керамиката да се е сцепила,в капачаката на делко да има вода
      Капачката е суха, по кабелите и свещите също няма вода...то до там дори не стигна много вода.Притесняваше ме да не е от бубината...щотото тя е на кофти място и май се беше понамокрила бая ама я изсуших хубаво на слунцето и пак не пали...

      Коментар


        #4
        Колега,провери си всички кабелни съединения (с букси) в двигателния отсек и хубаво да ги поокъпеш с контактен спрей,забележи дали има окиси някъде.В сайта на Ланча има раздел даунлоудс и там има книга за Крома(колкото и да е странно).Виж какви контролни съпротивления ти дават на датчиците за оборотите на коляновия вал(който е долу до шайбата) , за температурата на антифриза(но за ЕКУ-то) и другите и провери и тях.Може и комутатор да е ,но първо си виж буксите
        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

        Коментар


          #5
          ок, ще проверя всички букси, дръпнах си и схемите, но къде да намеря какви трябва да са стойностите на контрлните съпротивленията на датчиците.Май сме доста малко хората с Кроми

          Коментар


            #6
            Има и друго, вчера свалих и 4-те свещи с вързани за тях кабели и завъртях стартера - и всички свещи си подаваха искра...това ме наведе на мисълта, че може да не е от запалването ами от горивната система.Само, че колата има и газова уредба която е с най обикновена плочка която въобще не се влияе от управлението на горивната система и пак неще да пали на газ...И си мисля, че е твърде възможно да е някой датчий който обърква центровката на ниски обороти...само трябва да открия контрлни съпротивления за тях

            Коментар


              #7
              Значи това е схемата на запалването, проблема е, че цялото описание е на датски и доста ме затруднява с разчитането.ще ви напиша номерата на детайлите който ме интересуват и описанеито им на датски...290 - Sikkerhetsbryter ved overlading289 - Bankesensor - (това на рисунката ми прилича на ламбда сонда)296 - Turtallsensor ( тук правя връзката с throtle position sensor)301 - TDC sensor - (TDC - Top Dead Center - някъв сензор за ГМТ)293 - Temp.foler kjolevaske motor ( от това нищо не разбрах освен, че е нещо свързано с температурата)292 - на това пък изобщо нищо не е посочено какво е291 - Luftmengdemaler287 - Tilskuddsluftvemtil (някъв си вентил)Някой ако знае поне някое от тия неща как се превежда, за какво е и къде точно стой по двигателя ще ми е много от полза...

              Коментар


                #8
                В AUTODATA 2005 има доста данни (вкл. и контролните стойности на датчиците) за Croma - всички двигатели, без 1.6
                2.4 JTD

                Коментар


                  #9
                  От водата може да са се получили финни окиси и да вдигат съпротивлението на кабелите. По свещите може да има ток за искра ама да не е достатъчен зада запали сместта. След такова намокряне - особенно с кална вода се образува едно много финно покритие по засегнатите контактни повърхности. Интересно е, че като се навлажнят работи по- добре защото водата си е проводник до известна степен, но изсъхне ли отново се получава изолиращия слой ...За това най- добре последвай съвета на колегата и мини навсякъде където можеш с контактен спрей.

                  Коментар


                    #10
                    Замери съпротивлянието на кабелите на свещите и ако е над 20килоома сменяй.
                    Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                    Коментар


                      #11
                      ivanko_rs написа:
                      Замери съпротивлянието на кабелите на свещите и ако е над 20килоома сменяй.
                      нямам нито един под 20кОма - два са ми по 28-30к другите по 35к, да ги сменям ли?

                      Коментар


                        #12
                        За всеки случай можеш да се направиш на ударен и да идеш с мултимера в някой магазин и да замериш нови какво ще покажат.
                        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                        Коментар


                          #13
                          Може да звучи тъпо, но някой от описаните проблеми напомнят за натрупани грешки в ЕКУ-то. Освен описаните мерки от колегите направи и един ресет. Ако не помогне поне няма да навреди.
                          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                          Коментар


                            #14
                            brat_John написа:
                            Може да звучи тъпо, но някой от описаните проблеми напомнят за натрупани грешки в ЕКУ-то. Освен описаните мерки от колегите направи и един ресет. Ако не помогне поне няма да навреди.
                            Петьо не знам дали е възможно да се направи ресет точно на това ЕКУ.То не подлежи на диагностика с тестер ,а чрез светлинен код с диод.Точно това беше и причината да се отъва от мойта Крома-електрониката(ах защо не беше с Weber-Marelli)
                            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                            Коментар

                            Working...
                            X