Здравейте..За маслата има изписано тонове..)).Изчел съм де що мога..Въпроса ми е конкретен - Да кажем харесал съм си Селения до около 10 лв. литъра полусинтетика..за дизел..(дизела е 64 коня атмосферен на PSA).Добре, ама спесификацията на турбодизеловата Селения10W40 е CD, докато на Селения голд 10W40 - е CF.Къв ми е проблема, да си сипя на дизела такава..По принцип какво толкова ще му стане на дизела от масло И за бензинки И за дизели (SL/CF) спрямо масло САМО за дизели(CF).Ако се разровим по обстойно в данните на двете масла, се вижда,че почти нямат разлика по отношение на сулфатна пепел,пламна температура в открит тигел, визкозитет и т.н...Примерно един колега тук разправяше хубави неща за Пристата..Нека каже, ако може - примерно кое би ми препоръчал - Приста Лидер или Приста Супер Дизел..не говорим за малки разлики в цената ако изобщо има такива..От Селенията голд съм много доволен - (над 50000км с Уно) просто друго масло в бензинова кола (каквато и да е) не слагам по ред причини..Но още не съм си избрал "дизелово масло"..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Селения Голд срещу Турбо...
Collapse
X
-
Re: Селения Голд срещу Турбо...
Totko написа:Здравейте..За маслата има изписано тонове..)).Изчел съм де що мога..Въпроса ми е конкретен - Да кажем харесал съм си Селения до около 10 лв. литъра полусинтетика..за дизел..(дизела е 64 коня атмосферен на PSA).Добре, ама спесификацията на турбодизеловата Селения10W40 е CD, докато на Селения голд 10W40 - е CF.Къв ми е проблема, да си сипя на дизела такава..По принцип какво толкова ще му стане на дизела от масло И за бензинки И за дизели (SL/CF) спрямо масло САМО за дизели(CF).Ако се разровим по обстойно в данните на двете масла, се вижда,че почти нямат разлика по отношение на сулфатна пепел,пламна температура в открит тигел, визкозитет и т.н...Примерно един колега тук разправяше хубави неща за Пристата..Нека каже, ако може - примерно кое би ми препоръчал - Приста Лидер или Приста Супер Дизел..не говорим за малки разлики в цената ако изобщо има такива..От Селенията голд съм много доволен - (над 50000км с Уно) просто друго масло в бензинова кола (каквато и да е) не слагам по ред причини..Но още не съм си избрал "дизелово масло"..SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
Благодаря за изчерпателния и професионален отговор.Изглежда ще се престраша да пробвам дизеловата селения.А ако случайно някой знае, чел е и прочие из нета някаква тема за "приспособяване" на уреди за налягане на маслото (мойта кола -ZX 1.9 D- няма такъв за налягане, а само лампа има-няма), може да даде някой линк.Иначе остават субективните критерии:харчене, шум (много субективен..))..), почерняване (това последното почти не върши работа..)
Коментар
-
Totko написа:Благодаря за изчерпателния и професионален отговор.Изглежда ще се престраша да пробвам дизеловата селения.А ако случайно някой знае, чел е и прочие из нета някаква тема за "приспособяване" на уреди за налягане на маслото (мойта кола -ZX 1.9 D- няма такъв за налягане, а само лампа има-няма), може да даде някой линк.Иначе остават субективните критерии:харчене, шум (много субективен..))..), почерняване (това последното почти не върши работа..)Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Благодаря на всички за отговорите.Ако мога да обобщя, това което разбрах от вас - Дори и да не пише изрично на опаковката DIESEL - щом има спесификация С(.)която буква трябва - сипваме смело И на дизели..)). И така и така започнахме тема за масла - по долу ще напиша някои любителски разсъждения без да претендирам за буквалност..Нека знаещите да поправят каквото трябва, за да сме наясно как да четем между редовете..)))..В скоби съм написъл примерни стойности - т.е. да е ясен порядъка:Вискозитетен клас - (15W40)Плътност при 20°С, g/ml - По-малко число - по-"тънко" масло (0.876)Кинематичен вискозитет при 100°С, mm2/s - Време на изтичане на маслото през дозиметър.По-голямо число - по-гъсто масло (14.5)Вискозитетен индекс - По-голямо число - по-"тънко" масло (140)Пламна температура в отворен тигел, °С - Самовъзпламеняване на маслото - по-висока - по-добре. (220) (Температурата при която маслото пламва,избухва за миг без да гори,за да гори трябва много по-висока темп.)Температура на течливост,°C - Колко е течливо при ниска температура - По-ниска температура - по-добър студен старт -28Обща алкалност HClO4, mgKOН/g -(9.2) По-висока стойност - По-"дълговечно" масло - При работа на двигателя, в маслото се образуват продукти вследствие на окислението,които предизвикват корозионно износване на детайлите.По-висока стойност - по-голяма съпротива на маслото към окислителните процеси.Сулфатна пепел, % - Определя съдържащите се в маслото присадки - По-голяма стойност - повече присадки и ПОВЕЧЕ НАГАР!!! Норми - до 1.3% за бензин и до 1.8% за дизел.Доколкото разбирам, точно заради високата стойност на сулфатната пепел не се препоръчва да се сипва на лек автомобил "масло за тирове", защото то се сменя на мнооого хил. километри и поради тази причина явно има присадки, които вдигат процента на пепелта...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар