Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Селения Голд срещу Турбо...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Селения Голд срещу Турбо...

    Здравейте..За маслата има изписано тонове..)).Изчел съм де що мога..Въпроса ми е конкретен - Да кажем харесал съм си Селения до около 10 лв. литъра полусинтетика..за дизел..(дизела е 64 коня атмосферен на PSA).Добре, ама спесификацията на турбодизеловата Селения10W40 е CD, докато на Селения голд 10W40 - е CF.Къв ми е проблема, да си сипя на дизела такава..По принцип какво толкова ще му стане на дизела от масло И за бензинки И за дизели (SL/CF) спрямо масло САМО за дизели(CF).Ако се разровим по обстойно в данните на двете масла, се вижда,че почти нямат разлика по отношение на сулфатна пепел,пламна температура в открит тигел, визкозитет и т.н...Примерно един колега тук разправяше хубави неща за Пристата..Нека каже, ако може - примерно кое би ми препоръчал - Приста Лидер или Приста Супер Дизел..не говорим за малки разлики в цената ако изобщо има такива..От Селенията голд съм много доволен - (над 50000км с Уно) просто друго масло в бензинова кола (каквато и да е) не слагам по ред причини..Но още не съм си избрал "дизелово масло"..

    #2
    Re: Селения Голд срещу Турбо...

    Totko написа:
    Здравейте..За маслата има изписано тонове..)).Изчел съм де що мога..Въпроса ми е конкретен - Да кажем харесал съм си Селения до около 10 лв. литъра полусинтетика..за дизел..(дизела е 64 коня атмосферен на PSA).Добре, ама спесификацията на турбодизеловата Селения10W40 е CD, докато на Селения голд 10W40 - е CF.Къв ми е проблема, да си сипя на дизела такава..По принцип какво толкова ще му стане на дизела от масло И за бензинки И за дизели (SL/CF) спрямо масло САМО за дизели(CF).Ако се разровим по обстойно в данните на двете масла, се вижда,че почти нямат разлика по отношение на сулфатна пепел,пламна температура в открит тигел, визкозитет и т.н...Примерно един колега тук разправяше хубави неща за Пристата..Нека каже, ако може - примерно кое би ми препоръчал - Приста Лидер или Приста Супер Дизел..не говорим за малки разлики в цената ако изобщо има такива..От Селенията голд съм много доволен - (над 50000км с Уно) просто друго масло в бензинова кола (каквато и да е) не слагам по ред причини..Но още не съм си избрал "дизелово масло"..
    Похвално е, че си прочел тези неща, поздравления от мен! Доста малко хора се опитват да вникнат в тези "тънки" разлики... предпочитат да им се поднесе на готово, а за съжаление в повечето случаи съветите са от типа лакардии и бисери от "ГАНКОВОТО КАФЕНЕ"... "Много ми харесва"...."Много съм доволен"... все едно жена му го е мазала на филия всяка сутрин и човекът е "доволен" от вкусът му.По същество:Лично аз смятам, че турбодизеловата СЕЛЕНИЯ e превъзходно масло, най-малкото, че е на две синтетични и една минерална основа, за разлика от другите и конкуренти в класа на полусинтетичните. Фактът,че е е клас CD, го отдавам на това, че FL не са искали сертификати /доста скъпо мероприятие/ за по-горно ниво, защото във всички по- нови дизелови машини на FG препоръчват SELENIA WR DIESEL 5W-40, което е ниво CF. В показателите които изброяваш наистина маслата за дизел и бензин нямат почти никаква разлика, с изключение на това, че маслата за дизел са малко повече алкални, за да противостоят на серните окиси продукт на некачественото дизелово гориво тук /Но пък кой в Европа произвежда вече некачествен дизел... ,виж американци и руснаци още си правят сурогат под същото име /! Но въпреки това те уверявам, че няма абсолютно никакъв риск да си караш колата с означения , че са предназначени за бензин/дизел S/C. Лично аз карам дизелов автомобил с МОБИЛ-1, 5W/50.... много синтетично масло! По отношение на Приста, не мога да ти кажа нищо, може би ще опитам аналогичното им 5W-50 някога! Успех!
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      Благодаря за изчерпателния и професионален отговор.Изглежда ще се престраша да пробвам дизеловата селения.А ако случайно някой знае, чел е и прочие из нета някаква тема за "приспособяване" на уреди за налягане на маслото (мойта кола -ZX 1.9 D- няма такъв за налягане, а само лампа има-няма), може да даде някой линк.Иначе остават субективните критерии:харчене, шум (много субективен..))..), почерняване (това последното почти не върши работа..)

      Коментар


        #4
        Totko написа:
        Благодаря за изчерпателния и професионален отговор.Изглежда ще се престраша да пробвам дизеловата селения.А ако случайно някой знае, чел е и прочие из нета някаква тема за "приспособяване" на уреди за налягане на маслото (мойта кола -ZX 1.9 D- няма такъв за налягане, а само лампа има-няма), може да даде някой линк.Иначе остават субективните критерии:харчене, шум (много субективен..))..), почерняване (това последното почти не върши работа..)
        Отиваш и си купуваш от магазин за руски авточасти камбаната за налягане на маслото(около 8-9лв),вземаш си и уреда който ти показва на таблото стойността(около-4-5лв),монтираш и си готов.Аз това го правих за бензин,но върши работа.Нино- Пробвай Mobil 1 Motorsport Formula 15w50, за мен е по-добро,държи доста по ниска температура на маслото при юркане(става въпрос за Седичи),но не го сравнявам с Mobil 1 Rally Formula 5w50 де.
        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

        Коментар


          #5
          Re: Селения Голд срещу Турбо...

          ...
          Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
          Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
          Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

          Коментар


            #6
            Благодаря на всички за отговорите.Ако мога да обобщя, това което разбрах от вас - Дори и да не пише изрично на опаковката DIESEL - щом има спесификация С(.)която буква трябва - сипваме смело И на дизели..)). И така и така започнахме тема за масла - по долу ще напиша някои любителски разсъждения без да претендирам за буквалност..Нека знаещите да поправят каквото трябва, за да сме наясно как да четем между редовете..)))..В скоби съм написъл примерни стойности - т.е. да е ясен порядъка:Вискозитетен клас - (15W40)Плътност при 20°С, g/ml - По-малко число - по-"тънко" масло (0.876)Кинематичен вискозитет при 100°С, mm2/s - Време на изтичане на маслото през дозиметър.По-голямо число - по-гъсто масло (14.5)Вискозитетен индекс - По-голямо число - по-"тънко" масло (140)Пламна температура в отворен тигел, °С - Самовъзпламеняване на маслото - по-висока - по-добре. (220) (Температурата при която маслото пламва,избухва за миг без да гори,за да гори трябва много по-висока темп.)Температура на течливост,°C - Колко е течливо при ниска температура - По-ниска температура - по-добър студен старт -28Обща алкалност HClO4, mgKOН/g -(9.2) По-висока стойност - По-"дълговечно" масло - При работа на двигателя, в маслото се образуват продукти вследствие на окислението,които предизвикват корозионно износване на детайлите.По-висока стойност - по-голяма съпротива на маслото към окислителните процеси.Сулфатна пепел, % - Определя съдържащите се в маслото присадки - По-голяма стойност - повече присадки и ПОВЕЧЕ НАГАР!!! Норми - до 1.3% за бензин и до 1.8% за дизел.Доколкото разбирам, точно заради високата стойност на сулфатната пепел не се препоръчва да се сипва на лек автомобил "масло за тирове", защото то се сменя на мнооого хил. километри и поради тази причина явно има присадки, които вдигат процента на пепелта...

            Коментар


              #7
              Да кажа и за датчика за масло..намерих такъв, по съвета на колегата, от Лада 1500S.Датчик 9 лв. уред - 11лв.Остава да видя как да ги монтирам..

              Коментар

              Working...
              X