Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е по-мощния двг да не става за спирачка?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е по-мощния двг да не става за спирачка?

    Искам да попитам във връзка с едно впечатление, което ми направи разликата между жигулката 67 коня и Бравата 103. С колата, с която бях свикнал можех да си карам и без спирачки като двигателя добре убиваше скороста като сложа на по-ниска предавка - дори съм успявал до състояние на покой да спра с него като ми се беше спукал маркуч.На Бравата двигателя не става за спирачка - слагам на трета - никакво съпротивление, изфорсирам леко и смъквам на втора и почти не намалява засилката ... само сякъш продължава да се движи по инерция на по-високи обороти.Нормално ли е това? Заради мощността ли е така?
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    Разликата е че при Жигулката като пуснеш газта и се подава гориво само за тихите обороти - винаги е едно и също през жигльора, а при Бравата стъпковия мотор ти подава малко газ за да не допусне забиване на носа на колата. Ако повечко време не подаваш газ, Бравата също ще спира но не до 100% - просто моторчето не го позволява - даже преди време имаше такава тема - можеш да тръгваш съвсем без газ ако пускаш много бавно съединителя - колата сама си поема.
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    Коментар


      #3
      Yavor е прав донякъде, но баш си забива муцуната Темпрата като сваля предавката и пусна газта. Както и Audi-то. Аз ВИНАГИ спирам така.Ако наистина не спира Бравата, не е много на добре... може да е доста износен двигателя (измери компресията), може да приплъзва съединител (но ти ще го усещаш и при движение)...

      Коментар


        #4
        Съединителя е най-скъпия сред ефтините и е поставен преди 600-700 км - но и преди 10 000 км с предния съединител пак си беше така. И аз с мисълта за нещо свързано с компресията пуснах темата - но дано да се окаже, че и с другите брадви е така и си е нормално, пък аз междувременно ще поверя къде могат да ми я измерят.
        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

        Коментар


          #5
          Спирачния ефект на двигателя се определя от това колко плътно се затваря притока на въздух към всмукателния колектор. При инжекционните системи притока на гориво се спира напълно при принудителен празен ход както му казват на спирането с мотор, но стъпковия мотор ако остане в отоврено положение постъпва въздух в цилиндрите и намалява спирачния ефект. От скоро забелязвам и нова мода при дизелите и при тях започнаха да монтират клапа на всмукателния колектор за да увеличат спирачния ефект.

          Коментар


            #6
            stenli написа:
            ...При инжекционните системи притока на гориво се спира напълно при принудителен празен ход...
            При дизелите да, но при бенз не е баш така, ама хич даже гориво продължава да се пуска и то толкова че да поддържа нормално богата сместа, защото ако спре да се пуска гориво изходните газове ще съдържат кислород и ще прецакат катализатора (както става с хората на газ, без ламбда контрол, които карат на бедна смес)Та на темата - аз също съм с тази кола и този двигател и също не спира силно, дова предполагам е заради горната причина плюс това че е 16 клапана което намалява съпротивлението.
            Brava 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Според мен не е нормално да не оказва съпротивление когато пуснеш газта. Ако колата е на газ - да, но на бензин не е нормално. Моята си спира прилично добре, особенно когато оборотомера е след 2 000 об/мин, преди тези обороти най-вероятно се подава повечко гориво и затова спирачния ефект не е толкова осезаем.
              Bravo HGT 2001

              Коментар


                #8
                банда, убиванито на скорост е свързано по скоро с инерционните сили в двигателя! притока на бензин се прекъсва с цел икономия..
                "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

                Коментар


                  #9
                  Де да знам. Мойта брава си спира...
                  Fiat Brava 1.6
                  Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
                  Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

                  Коментар


                    #10
                    моята спира идеално откъм двигател. Спускане по Раковска от Ал.Невски към Дондуков на втора - слиза бавно като по терлици
                    Brava 1.6 16V, Бензин

                    Коментар


                      #11
                      колата от подписа също няма проблеми от към спиране с използване на по-малка предавка!
                      now. BMW E39 523i '98 170hp
                      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                      Коментар


                        #12
                        Алфата на скорост спира много по-добре от бившето типо Май зависи и от мощността на мотора, и от начина на управлението му (пълна инжекция с/у моно) Даже като се замисля, с по-голям мотор трябва да спира по-добре
                        FIAT Tipo 1,4mi - EX
                        Alfa Romeo 146ti - EX
                        Alfa Romeo 156 2,4JTD

                        Коментар


                          #13
                          моно/пълна инжекция няма значение,освен че бензина на моното се пуска отново на около 1500-1700обр в зависимост колко време колата е била на скорост без натиснат педал,на пълната е при 1200-1300обр (поне при типо,темпра,браво 1.8 16в,155 и 145)дюзите спират бензина абсолютно винаги когато е топла колата и оборотите падат без натиснат педал,дали в движение или не няма значение

                          Коментар


                            #14
                            Аз съм със същия двигател и не на трета, ами на пета я ползвам за спирачка - така слиза Арбанаси, а там знаете какъв е върл баирът, тъй че има нещо нередно в тази работа. Е, отвреме-навреме намалявам със спирачката, но иначе петата убива добре скоростта.
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              #15
                              За спиране си спира , но не така както руските машини . Правя сравнение с Москвич , предполагам че нещо подобно е било с твоята Жигула .
                              ex : Bravo 1.6 16v 103hp
                              now : Marea HLX 2.4 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X