Колеги, има ли сред нас профита в тази област? На едната кола нямам пожарогасител което си е недопустимо.Преди няколко дни минах на преглед и взех един ятрус от темпрата за целта ама не е работа така...Още повече че знам за какво се ползва - налагало ми се е 2 пъти Та въпроса ми е какъв да бъде - прахов или с въглероден диоксид?Изчетох доста неща по темата и май стигам до извода че:- при по-сериозна ситуация или казано по друг начин - когато ножа опре до кокал, праховия е по-ефективен.Прави филм който не допуска кислород и огъня по-трудно се разгаря отново.Недостатък е че прави буквално мазало след употреба Просто не ща да си представям на какво ще заприлича купето, ако се наложи не дай боже да го ползвам там...Очевидно не е подходящ за нещо дребно като да ти припуши кабел някъде под таблото.Става но все едно да убиеш врабче с оръдие...- CO2 - Има силен изстудяващ ефект, работи с МНОГО голямо налягане.По тази причина е сравнително голям и тежък. Естествено и взривоопасен донякъде.Могат да се гасят и пожари в уредби с високо напрежение, но това в случая не е важно - нали за кола си говорим Казват обаче че огъня след това може да тръгне наново, защото не оставя никакви следи след като се изпари.Та ми беше любопитно дали има огнеборнци сред нас за чисто професионално и практично мнение за това кой принцип все пак е по-ефективен за една кола.Важно е, защото CO2 са с пъти по-скъпи от праховите.Освен това мисля че CO2 не са разрешени за коли. Или бъркам?Въпреки че парите в случая нямат абсолютно никаво значение.Това не е разход а инвестиция...Въпречи че като знам как някои хора гледат на избора гуми, съмнявам се да ми разберат позицията.Все пак подозирам че както всяко едно друго нещо и пожарогасителя не е универсален - в един случай праховия е по -добър, в друг - не.И накрая да кажа че не ме интересуват мнения за "дезодорантите" от метро и подобни.Обема им е достатъчен единствено за изгаси запалена кутия с кибрит! И за КАТ естествено.Говорим за пожарогасители с обем от килограм нагоре, дори по-скоро 2 килограма.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Избор на пожарогасител
Collapse
X
-
Както каза СО2 пожарогасителите са с добър охлаждащ ефект, а също и разреждащ ефект,като попринцип намират приложение главно в музеи,банки,библиотеки,електронно-изчислителни центрове и петролни бази.Това се обуславя от факта, че не нанасят допълнителни щети около огнището на пожара.Със сигурност не са подходящи за гасене на тлеещи материали,поради минималната им проникваща способност.При задействане на такъв пожарогасител и гасене втечненият СО2 отначало се превръща в газ,после в "сняг" и при достигане на горящото вещество,отново се превръща в газ.Този сняг е с температура около -80градуса! Затова при използване трябва да се внимава от попадане върху открити части на тялото,особено лицето,докато при праховия няма такава опасност. СО2 пожарогасителите се третират като съдове с повишено налягане,и представляват опасност при изпускане и удар. При неколкократно прекратяване и възобновяване подаването на СО2 от пожарогасителя е възможно образуването на "тапа" и той да стане неизползваем(при праховите няма такава опасност).При праховите недостатък е, че след дълго престояване на праха той се сбива и пожарогаситeлят си губи ефективността, а и самото качество на праха намалява с времето.Именно и затова се упоменава да се проверяват поне веднъж годишно. Праховите от своя страна са почти универсални,като също имат добър гасителен ефект,ликвидират горенето с малък разход на гасително вещество,няма опасност от замръзване на праха при ниски температури,могат да се използват за гасене на ел. инсталации под напрежение както и на ЛЗТ.Нямат охлаждащо действие. И двата вида пожарогасители при работа се държът изправени. Бих ти препоръчал да вземеш прахов(от 1 кг нагоре,защото по-малките са просто за отбиване на номера),по-ефтини са,по-лесни са за експлоатация(защото при авария едва ли някой ще чете упътването ) и са по безопасни за околните.А това че ще се позамърля малко не е беда и се чисти.Fiat Punto 1.7 TD
Коментар
-
tzetzo_slavista написа:Както каза СО2 пожарогасителите са с добър охлаждащ ефект, а също и разреждащ ефект,като попринцип намират приложение главно в музеи,банки,библиотеки,електронно-изчислителни центрове и петролни бази.Това се обуславя от факта, че не нанасят допълнителни щети около огнището на пожара.Със сигурност не са подходящи за гасене на тлеещи материали,поради минималната им проникваща способност.При задействане на такъв пожарогасител и гасене втечненият СО2 отначало се превръща в газ,после в "сняг" и при достигане на горящото вещество,отново се превръща в газ.Този сняг е с температура около -80градуса! Затова при използване трябва да се внимава от попадане върху открити части на тялото,особено лицето,докато при праховия няма такава опасност. СО2 пожарогасителите се третират като съдове с повишено налягане,и представляват опасност при изпускане и удар. При неколкократно прекратяване и възобновяване подаването на СО2 от пожарогасителя е възможно образуването на "тапа" и той да стане неизползваем(при праховите няма такава опасност).При праховите недостатък е, че след дълго престояване на праха той се сбива и пожарогаситeлят си губи ефективността, а и самото качество на праха намалява с времето.Именно и затова се упоменава да се проверяват поне веднъж годишно. Праховите от своя страна са почти универсални,като също имат добър гасителен ефект,ликвидират горенето с малък разход на гасително вещество,няма опасност от замръзване на праха при ниски температури,могат да се използват за гасене на ел. инсталации под напрежение както и на ЛЗТ.Нямат охлаждащо действие. И двата вида пожарогасители при работа се държът изправени. Бих ти препоръчал да вземеш прахов(от 1 кг нагоре,защото по-малките са просто за отбиване на номера),по-ефтини са,по-лесни са за експлоатация(защото при авария едва ли някой ще чете упътването ) и са по безопасни за околните.А това че ще се позамърля малко не е беда и се чисти.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар