Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на тампон на скоростна кутия?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на тампон на скоростна кутия?

    Днес видях че тампона от страната на скоростната кутия е скъсан. Има към 0,5 см разстояние между него и планката за хващане държи се само на болта. Ще трябва явно да го сменям. Чудя се дали обаче да потърся в някоя морга здрав или да купувам нов? Освен това дали мога да си го сменя сам или в сервиз? Има ли някакъв чалъм при смяната или последователност? Ако някой е сменял може да даде съвет какво да правя. Тампона е с номер 2 на картинката. Почвам да си мисля че това е причината понякога да включвам трудно първа и задна скорост.забравих : колата е Пунто 1.1/94 г.
    Пунто 1.1 1994 г.

    #2
    Чалъм няма никакъв. Само подпри стабилно скоростната кутия и действай.Аз лично като го свалям този тампон я подпирам с крик, за да не мърда.После отвивам болтовете ( те са 3 на рога отдолу и 4 на лапата на двигателя )След като отвиеш болтовете тампона ще ти остане в ръцете.Пак повтарям:Стабилно подпри скоростите!Двигателя се държи на 3 опорни точки и това е една от тях.
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      А ако само натегна гайката 9 да се прилепи планката до гумата няма ли да мина метър? Аз не знам всъщност дали болта се е охлабил и кутията не е виснала. Тая планка захваната ли е за гумата или е свободна?
      Пунто 1.1 1994 г.

      Коментар


        #4
        тампон

        това съм го правил на поливи условиуя на морето първо развиваш 2 та болтовете при двигатела и 4 те после на скоростите нестава само 4 те на скоростите
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Re: тампон

          Да не лъжа човека ама съм чувал, че трябва да се сменят всичките тампони като се прецака някой. Верно ли е това? Щото единия като се прецака и веднга почва да прецаква и другите. Май при мен трябва и трите да се сменят, че има доста вибрации по моторя
          Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
          Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
          Совалката средно на LPG
          Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

          Коментар


            #6
            А това може ли да стане само с крик (два крика)? При някои мотори с повече пространство в коша предпоагам, че може, но при мен да речем?
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              С риск да предизвикам искрен смях, ходих гледах, трети тампон не видях. Де е наврян не схванах. Освен да е някъде зад двигателя ама някъде долу ниско където нямам видимост. Има един от страната на скоростите под стойката на акумулатора (отдясно с лице към двигателя) и един от страната на двигателя (отляво с лице към двигателя) където е ангренажния ремък. Тоя дето е номер 11 от картинката не го видях. Аз ли не съм в ред? На другия тампон го има същото растояние между планката и гумата отдолна страна. Двигателя няма никакви вибрации. Просто си пъхам пръстите между гумата и планката отдолу без усилие, затова реших че нещо не е наред. Да не би пък да е нормално? Няма друго Пунто под ръка да го мярна.
              Пунто 1.1 1994 г.

              Коментар


                #8
                mmony написа:
                С риск да предизвикам искрен смях, ходих гледах, трети тампон не видях. Де е наврян не схванах. Освен да е някъде зад двигателя ама някъде долу ниско където нямам видимост. Има един от страната на скоростите под стойката на акумулатора (отдясно с лице към двигателя) и един от страната на двигателя (отляво с лице към двигателя) където е ангренажния ремък. Тоя дето е номер 11 от картинката не го видях. Аз ли не съм в ред? На другия тампон го има същото растояние между планката и гумата отдолна страна. Двигателя няма никакви вибрации. Просто си пъхам пръстите между гумата и планката отдолу без усилие, затова реших че нещо не е наред. Да не би пък да е нормално? Няма друго Пунто под ръка да го мярна.
                Не знам как е при Пунто ама при Темпрата май са 3. Де да знам и аз. Трябва да се завря дия дни да видя как са
                Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
                Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
                Совалката средно на LPG
                Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

                Коментар


                  #9
                  Третия тампон се намира отдолу под колата.Можеш да го видиш само на канал.Относно това, че има 0.5 см. разстояние...какво да ти кажа въпрос на желание и преценка.Аз карах така 1.5 год Смених го ей така от кеф.Никога не ми беше правил проблеми.
                  == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                  На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                  Коментар


                    #10
                    Слав написа:
                    Третия тампон се намира отдолу под колата.Можеш да го водош само на канал.Относно това, че има о.5 см. разстояние...какво да ти кажа въпрос на желание и преценка.Аз карах така 1.5 год Смених го ей така от кеф.Никога не ми беше правил проблеми.
                    Аз така съм я взел явно.Карам я вече година. Двигателя не се чува да мърда и вибрира. Само понякога не влиза от раз първа и задна и понякога притриса леко при потегляне на полусъединител - може и от съединителя да е. Явно няма да сменям. Ако беше един може би, ама три наведнъж тва са над 100 лв пък иде лято и миналата седмица смених гърнета, миналия месец други неща.Почивка малко щом не е фатално. Друг път ще е. Благодаря за бързите отговори. Най-опътимистичния на Слав. :D
                    Пунто 1.1 1994 г.

                    Коментар


                      #11
                      Сега като съм със сменени тампони задна пак не влиза понякога.Това е неизбежно при този тип скорости.Това се отстранява много лесно.Просто преди да вкарам задна винаги вкарвам четвърта
                      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                      Коментар

                      Working...
                      X