Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малка компресия като е студена

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Къде да го търся този отдушник на картера? Горе на главата имам един маркуч за маслени пари ама май не става дума за него. И как да преценя дали духа много от тоя отдушник като не знам колко е нормалното. От ауспуха не излиза абсолютно никакъв цвят дим нали карам и на метан.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #17
      Аз бих занесъл главата с клапаните в шлайфбаза, където да ми гарантират че е наред, болтовете бих ги измерил за промяна в дължината и ако са наред ги ползвам същите, ако не нови и стягам толкова, колкото пише в ръководството, градусите щом са на око, то им пускам по още малко, центровка според белезите и така знам че всичко е наред.Имам едно съмнение- сигурен ли си че при стягането на главата, преди да зацепиш ангренажа, някой клапан не се е опрял в бутало- защото е възможно.
      Fiat Ducato 2.5D
      Lancia Kappa 2.4TDS

      Коментар


        #18
        Би трябвало да не е опрял, защото главата я стягахме без разпределителен вал, т.е. клапаните са затворени. А с тази проверка с 20гр масло дали може да се е прецакало нещо. Ако е прекалено много това масло не се ли получава нещо като хидравличен удар. 3-4 оборота направихме на стартер, ама след запалването нещо взе да трака около 1500об/мин.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #19
          Както казах няма компресия като е студена, а като загрее се оправя. Разкачих въпросния S-образен маркуч за картерните газове и леко подухваше. Силата на подухването е еднаква, когато колата няма компресия и когато загрее. Дори като я форсирам мисля, че почва да духа малко по-леко. Забелязах, че доста ми е паднало нивото на антифриза. От ауспуха дори на загряла кола (на метан) хвърля капчици върху лист хартия. Не са мазни и мисля, че е антифриз. Може ли след като съм обезвъздушил охладителната система и долял антифриз след допълнителното обезвъздушаване (все пак остават малки балончета) да изчезне близо 250мл антифриз?Също забелязах, че около капачката на разширителния съд се образуват балончета.Съмненията са ми че минава антифриз от охладителните канали до цилиндъра. Антифриза отива в ауспуха, а балончетата се образуват от компресията, която избива във охладителната система. Дано е това, а да не са сегменти. Какво още мога да проверя?
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #20
            не се мотай а отваряй

            Коментар


              #21
              След работа не остава много време. Утре мисля първо да донатегна главата до 12кг, че това натягане на по 90 градуса не знам колко сме го улучили. Около 11кг идваше последното натягане. Някой може ли да обясни защо се натяга на градуси накрая и ще е проблем ли ако ги натегна на 12кг?
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #22
                Първо - компресия се мери винаги, само на студен двигател. Именно защото проблемите се проявяват най-силно. Изискванията са няколко: 1. Без свещи 2. Студен двигател 3. Напълно отворен дроселВторо - според издателство Хайнес, не е задължително главата да се шлайфа след всяко сваляне. Има си допустима кривина, която не влияе на работата на двигателя.Трето, не разбрах как точно тествате клапаните, но процедурата която знам аз е следната: Клапаните, леко смазани, се поставят на местата си, така че да затварят леглата само под действие на тежестта си. Камерите се напълват с гас за лампи или терпентин (защото проникват и в най малкия процеп - други течности не са подходящи), а под главата се поставя чист лист хартия, за да се вижда къде тече.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #23
                  Без свещи, махнат кабела към бобината и махнат бушона на бензиновата помпа. Върху клапаните е наливано бензин, нафта и ацетон като са били без пружини. Препасвани са докато направят 2мм пръстен, поне така ми казаха. Ако не стане с натягане ще се сваля пак главата, а колко е тоя минимум - 0.1мм? Дано се размина с тоя кошмар сегменти...
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #24
                    Върху клапаните е наливано бензин, нафта и ацетон като са били без пружини.
                    Това означава просто, че компресията не ти се губи от клапаните, нито от гарнитурата (според мене) ако е била нова и главата е стягана правилно.За моят двигател, а и за твоят дават стягане на 4 степени: 20Нм/40Нм/90градуса/90градуса.Последните 2 степени са на градуси, защото се цели не определен въртящ момент на затягането, а определена деформация на болтовете. Между другото, болтовете могат да се използват само 4 пъти, след това нови.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #25
                      Допустимата кривина на главата е 0.05мм - тази пластинка не трябва да влиза под линийката, или да влиза трудно, като максимум.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #26
                        johnfound написа:
                        Върху клапаните е наливано бензин, нафта и ацетон като са били без пружини.
                        Това означава просто, че компресията не ти се губи от клапаните, нито от гарнитурата (според мене) ако е била нова и главата е стягана правилно.За моят двигател, а и за твоят дават стягане на 4 степени: 20Нм/40Нм/90градуса/90градуса.Последните 2 степени са на градуси, защото се цели не определен въртящ момент на затягането, а определена деформация на болтовете. Между другото, болтовете могат да се използват само 4 пъти, след това нови.
                        И аз съм го чел това някъде за болтовете,че трябва да се сменят ама няма инфо хайде малко повече яснота ако може.Предполагам защо се подменят,но да се обосновем напълно.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #27
                          А как да си обясня изчезването на около 250мл антифриз и балончетата около капачката на разширителния съд? И постоянно пръска отзад от ауспуха вода дори след 15мин работа на място... Гарнитурата е нова, марка Glaser (четох кофти отзиви). Не съм сигурен само за натягането на градуси, на око беше. Въпроса е как да ги донатегна утре?
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #28
                            Трябвало е Гьотце да вземеш, Глазера иска повторно затягане след 1000км. Така както я караш може или воден удар да направи или да прегори някой от пръстените на гарнитурата и пак беля. Ако си я карал в това състояние, най-добре ще е да се отвори, да видиш повърхността на главата дали е добре и да сложиш една Гьотце.Ако затягането ти е дадено 20Нм + 40Нм, това значи 20Нм първи етап и 60Нм втори етап, след това на два пъти по 90град. И резбите на болтовете трябва да се смажат, също и шайбите им. Това се отразява страшно много на коректността на затягането.По принцип с моторно масло се смазват, но аз при поредното ми сглобяване реших да ги смажа с молибденова грес, това дава малко екстра затягане от първите два етапа, заради намаленото триене.Болтовете се сменят след 4 затягания(на някой други са еднократни), защото вече са с недостатъчна еластичност и при следващо затягане могат да влязат в зоната на провлачване, а там вече се губи стискащата им сила. Те и затова са толкова скъпи оригиналните болтове. Разликата в цената на оригинални и "други" е близо 4 пъти, така че внимавайте какво качество слагате.Може да си притегнеш наново главата като по обратния на реда на затягане отхлабваш последния болт, вадиш го, смазваш и затягаш на първи етап, след това предпоследния по същия начин и т.н. После затягаш на втори етап по нормалния ред, и след това етапите с градусите.
                            sigpic
                            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                            475HP 11,5/1,9/191
                            YouTube

                            Коментар


                              #29
                              Извинявай за предположението, но ти да не си обърнал гарнитурата? Подобен симптом (за изчезване на охладителната течност) е характерен при грешка в челото на нова гарнитура. Ето ти реда на стягане на болтовете на главата, етапите и усилието.
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар


                                #30
                                досега винаги съм стягал6кг8кг10кг12кги проблем не съм имал,нито съм донатягалосвен на винтилови опели,по точно c20xe там до 10кг смяната на болтовете е хубаво даже да я направиш на третото сваляне,не е много приятно да се скъса болтнякъде имах болтове сваляни 3 пъти,ако ги намеря ще ги снимам и ще ги постна да видиш как се деформира резбата

                                Коментар

                                Working...
                                X