Гарнитурата не може да се обърка, просто така са и прорезите, че няма как. Болтовете ги бях избърсал добре и смазах със Селения. По резбите нямаха никакви поражения. Но може и тази гарнитура да е кофти или това натягане на градуси да не сме го докарали много точно. Откъде може да се купят гарнитурите, за които говорите и колко струва един болт?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Малка компресия като е студена
Collapse
X
-
Като смазваш резбите, не забравяй да смажеш и шайбите на болтовете. От това зависи да е минимално противодействието от триенето докато се затяга с Нм и да се получи коректно затягане. Обърни внимание на постнатата таблица с данни за затягане. Дадено е много подвеждащо.Момента на затягане на втори етап е правилно да е сбора от двата, както писах в предишният си пост.Затягането на 90 градуса става на око като се ориентираш по рамото на въртока. Може да наденеш една лента от велпапе 20тина см дълга, на въртока като показалец и да я ориентираш напречно на мотора. Затягаш докато стане успоредна, доста точно ще се види.Гарнитури Гьотце се продават по доста магазини.За болтове виж при вашия дилър на Фиат, ако не - в София от Александър Ауто или Ауто Италия. Други фирми не съм ползвал и не мога да кажа дали внасят заводски болтове. Примерно моите бяха към 16 лв/бр.Всъщност ако ти я отваряш за първи път, няма нужда да ги сменяш. Ето как изглеждат заводските като опаковка
Коментар
-
Не знам преди мен отваряли ли са главата. Вчера я донатегнах с още около 30 градуса и доста се охлаби ангренажния ремък, но пак нямаше компресия и хвърляше антифриз отзад. Днес ще ходя да търся гарнитура GOETZE, ELRING, SPESSO, VIKTOR REINZ... някакви други надеждни марки сещате ли се?Значи казваш да се натяга на 2кг, после 6кг? Защото аз натягах на 2, 4, 90гр, 90гр?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Мда, добре че в сервизния мануал е обяснено това със затягането, че в Ауто Дата се подлъгва човек както е дадено.2кг , 6кг , 90 град. , 90 град.Главата ще разбереш дали е отваряна, като сравниш старата гарнитура, вероятно е Гьотце , със същата марка нова. Има разлика в някой дребни щамповани означения.
Коментар
-
ici написа:Примерно моите бяха към 16 лв/бр.Всъщност ако ти я отваряш за първи път, няма нужда да ги сменяш.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Мда тази цена и мен ме шокира. Един познат си взе болтове за Астра по 3лв. и не се е оплакал две години вече. Днес поръчах гарнитура ЕРЛИНГ за 48лв, да се надявам че е по-добра от този Глейзър за 20лв. На продавача в магазина като му казах, че май ми е протекла новата гарнитура и той направо ме пита "Глейзър ли е?" Ако успея да сваля главата до събота сигурно ще я карам в СМК-то до КАТ уж имало някакъв майстор със стенд дето проверявал за пукнатини и шлайфал. Ама какви пари ще иска и дали работи в събота не знам...Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Ами болтовете за 2.0 16В Фиат/Ланча са едни и същи и за турбоверсиите, за това предполагам за по-малките мотори ще са малко по-евтини.За сравнение същите тези болтове, не знам от какъв "друг" производител се продават за 4,80 лв/бр, аз не бих си ги сложил на моя мотор.Болтове на Виктор Рейнц за Фолксваген са около 9лв/бр. , за Вектра оригинални се движат около 7лв/бр , обаче са еднократни, та за 3 отваряния на мотора ще се дадат 21лв/болт. Само че тая сметка при нормално ползвана кола няма смисъл де
Коментар
-
Някой може ли да ми каже колко трябва да е висока главата на 1.4? Днеска ходих да я шлайфат и казаха, че отнели 0.12мм и че е била шлайфана и преди. Просто искам да я замеря и да си правя сметката да търся ли някаква ремонтна гарнитура да ми правят... Комплекта болтове е 40лв, но засега това ми е най-малкия проблем. Не мога да развия пробката на картера, като заварена е и май ще се разпробива.. шок и ужас!Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
На главата в два противополжни ъгъла от страната на гарнитурата има правоъгълни хлътвания. Те са ориентир за това, колко може да бъде отнето от равнината. До изчезването им (силно казано) е възможно. Възможно е и след това но трябва тогава да се отнеме материал от горивната камаера, така че да се добави необходимият обем. Добре е всичко това да да се контролира от познавач, въпреки че звучи просто.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Никъде не виждам правоъгълни хлътвания... На две места като че ли има като остатъци от полукръгове, по краищата на главата са... но са на изчезване, може би още 0.1мм и са аут. Сега като гледам как е шлайфана дори и там където се завиват свещите е минал камъка, не знам трябва ли по принцип да опира и там.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
@mme: За това хлътване над водната помпа ли говориш? Докато се изяде цялото (широкото) има над 2мм, а докато се изяде този малкия правоъгълник в средата - над 1мм. Виж снимките на главата. Още не съм я сложил, че свалях картер, полуоска и т.н. дивотии. И друго, фатална ли е липсата на всички водачи? Сега забелязах, че май трябва да са 5, а аз имам само 2. Че и не са абсолютно еднакви отворите им, единия 13.2, другия 13.5, другия 14мм.. От какъв материал трябва да са?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
За съжаление не виждам точно това, за което говоря. Подобно на големият правоъгълник при мен имаше 2 с размери около 30х15 и дълбочина около 0.8-1.0 в двата края на главата по диагонал. Използват се като маркери за максимално допустимото фрезоване на главата и като кухини в които да вкараш щанга за повдигане на главата при демонтаж. Направи една снимка на цялата глава.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Давам линк към снимките защото са големи. Едната е преди шлайфа.http://subs.unacs.bg/1/DSC00564.JPGh...G_0334.jpgАз се съмнявам да не е това полукръгче в средата на главата..Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Сега чак съжалявам, че не снимах главата при ремонта. Тогава обаче бях толкова притеснен, че изобщо не ми беше до снимки. И аз се замислям се за полукръгчето, защото не откривам нищо друго, което да прилича на онова, което видях в/у моята глава. Възможно е да е то. Отливането на глави, блокове, колектори, скоростно кутии и т.н. със сигурност не става в една форма при едно мащабно производство, но защо поне не са спазвали една и съща конструкция? Просто разчитай да е това. Нямам друго обяснение...Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Не си ли направи нещо човек сам - никой няма да му го направи. Пак бял дал главата да и припаснат клапаните и вчера се канех да я слагам, но от опита ми от миналия път реших да я проверя все пак колко са припаснати - ами течеше като лейка от три цилиндъра. Принудих се да си направя някакви инструменти за сваляне на клапаните и почнах да припасвам. Въпросите ми са свързани с това какъв е критерия за добре припаснат клапан. Клапаните ги пробвах с и без пружини с разредител АМД. През първите 30 мин в каналите за колекторите не беше изтекла и капка. Все пак ги оставих и след около час в два от смукателните канали беше мокро. Викам си с тея течности не е много прецизно и направихме един инструмент като в старите руски книги (долу на снимките се вижда какво се получи). В книгите пише, че като се напомпи до 1 атм, то клапаните са припаснати добре ако налягането пада плавно до нула за повече от 15 сек. При мен на проблемните (според мен) цилиндри налягането падаше от 2 до 1атм за около 10-15сек, а от 1 до 0 - за около 35сек. На другите цилинтри (3 и 4) от 1 до 0 пада за около 40-45сек. Въпроса ми е да слагам ли така главата или да припасвам още. Като се има предвид, че на 1000 оборота грубо казано времето за компресия е около 50мс. Какво мислите?http://subs.unacs.bg/1/IMG_0346.jpgh...1/IMG_0348.jpgFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар