Оня ден направимх малък тест - генератора на Климатика си върти независимо дали съм го включил или не.Не е ли нормално да се включва само когато пускам климатика, а не да бачка постоянно.Та се зачудих някой с климатик дали има опит?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Климатик на FIAT.
Collapse
X
-
Само ролката се върти постоянно, а компресора се зацепва към нея посредством електро муфа (при натискане на копчето за климатика, се активира точно тази електро муфа).Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
-
Re: Ролка на климатика
Понеже се занимавам със климатици от доста време ще разясня някои нещица:Когато бутона в купето на А/С е в изключено полужение се върти само ремъчната шаиба на климатика, но когато бутона в купето А/С е в включено полужение , ремъчната шаиба се зацепва със вала на климатика посредством електро-магнитен съединител.Мощноста която консумира деден климатик е индивидуално за всяка кола/двигателВ най-груби стоиности казвам от 10%до 40% спад на мощностаМного зависи дали климатика е пълен , дали двг е дизелов или бензинов(както знаете диз.двг имат голям въртящ момент в ниски обороти , за разлика от бензиновите.Почти всеки може да разбере колко му спада мощноста .Как ? Ми вдигате си капака на колата и търсите табелка на компреосра , там си пише марка , модел , къде е произведен итн.преписвате си марката и модела и после проверявате в google, там производителя дава характеристики на компресора на какво напрежение работи , налягане и консумирана мощност (примерно компресор Denso 12v работно напрежение 12-16 bar работно налягане консумирана мощност 15KW и типа на фреона R12 ли R134a , също така и маслото за компресора.Пример : караме пунто 75, знаем че е 75 конски сили от тези 75 кс си изваждаме 15 kw 75-20=55ксТа значи че ако климатика ни работи както трябва пунтото от 75 кс става 55ксп.п: 1kw =1.34102 ps Това е пример Най-фрапиращия случай, които съм имал е да карам Деу Матиз 900 кубика 3 цилиндъра със климатик.Повече от 3 скорост неможеш да включиш.На светофара изключваш климатика за да можеш да тръгнеш и после пак го включваш, да не говорим ако решиш да изпреварваш :D Ако имате още нещо за питате пишетеPunto11_Klima написа:Ясно благодаря, значи при изключен климатик, не би трябвало въртенето на ролката да влияе на мотора, няма увеличен разход или да пада мощността.А да има някаква представа някой, колко ли конски сили сваля климатика когато е вкл?
Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
Re: Ролка на климатика
HCO написа:....Ако имате още нещо за питате пишете
Насе трябва да напълним климата на бравото, смених оня вентил... а и по другата кола има "трески за дялане"...
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Re: Ролка на климатика
Типично японско извращение...Един приятел кара нещо такова - 3 цилиндров, 0,9литров турбо-дизел...А климатика е като на свинче-звънче. Предполагам има и хидроусилвател на волана?HCO написа:Най-фрапиращия случай, които съм имал е да карам Деу Матиз 900 кубика 3 цилиндъра със климатик.Повече от 3 скорост неможеш да включиш.На светофара изключваш климатика за да можеш да тръгнеш и после пак го включваш, да не говорим ако решиш да изпреварваш :D Ако имате още нещо за питате пишете
Слези Боже и си събери вересийте
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Климатик на FIAT Punto 1.1 55
Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк.
черпим
Коментар
-
Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55
Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили. Ама ми се вижда малко загубата на само толкова конски сили да се отразява така видимо на динамиката на колата. Сигурно климатиците "дърпат" повече от 1,5 конски сили от силиците на двигателя.Punto11_Klima написа:Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк.
черпимFiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55
IvoMarea написа:Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили..Punto11_Klima написа:Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк.
черпим
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55
Колега май май малко оплеска сметките с тези климатици :D да не си гледал генератораIvoMarea написа:Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили. Ама ми се вижда малко загубата на само толкова конски сили да се отразява така видимо на динамиката на колата. Сигурно климатиците "дърпат" повече от 1,5 конски сили от силиците на двигателя.Punto11_Klima написа:Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк.
черпимHONDA I-VTEC
Коментар
-
Re: Ролка на климатика
абе човек моя климатик на 1.9 тд нещо някой път немога да го осетя че работи одеве слизам от колата то същата температура като отван един майстор ми мери компресията и беше добреHCO написа:Ако имате още нещо за питате пишете
ама като е така може ли пък да няма фреон ?
Коментар
-
Данни на генератора на Климатика.
Четох в сайта ма Marelli Magneti, че даже ги намерих всички генератори//алтернатори/http://www.rgz-magnetimarelli.com/en/prodotti/Cat1/File/AlternatorsAndStartingMotors.pdfВсъщност Алтернатора се явява и генератор и за климатика като има такъв и затова е усилен когато има климатик или изобщо съм в генерална грешка.Щото аз гледам табелката с даните на алтернатора.Иначе в списъка на Мarelli пише че трябва да са доста скромни - 0633 21604 010 MAN798 75A 14VFiat Palio 1.2 (Air Cond.), Week-end → →Fiat Punto 60 ,60 Cabrio, 75 (S.S. + Air Cond.) 01/93 →Fiat Punto 60 Selecta (Autom.) 01/97 →Fiat Punto 75 (Autom. + Air Cond.) (1.2) 01/93 →Fiat Strada Pick-Up (SS + Air Cond.) 05/99 →Пише че обикновенно Пунто 55/60 без климатик - 0.8 kW което е доста скромно. и е 65A 12V май
Коментар
-
Re: Генератор Климатик.
А това е нещо другоPunto11_Klima написа:Явно съм бил в заблуда, мислех си че Алтернатора и компресора на климатика е едно и също.И си търся Алтернатори, а там пише 0.8 kWa и нещо не се връзва. Е са се светнах че са 2 различни неща.А компресора ми бил Денсо R134а. :D
Сега по табелката на климатикаДенсо модел еди кои си преписваш си модела и другите характеристики и отиваш при чичко google и виждаш всички подробни параметри на компрсора.Ето го саита на Денсо http://aftermarket.denso-europe.com/...000000001.aspx
Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар