Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатик на FIAT.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатик на FIAT.

    Оня ден направимх малък тест - генератора на Климатика си върти независимо дали съм го включил или не.Не е ли нормално да се включва само когато пускам климатика, а не да бачка постоянно.Та се зачудих някой с климатик дали има опит?

    #2
    Само ролката се върти постоянно, а компресора се зацепва към нея посредством електро муфа (при натискане на копчето за климатика, се активира точно тази електро муфа).
    Настоящата - Ford Focus ST
    Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
    Франкенщайн - R.I.P.
    Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

    Коментар


      #3
      Ролка на климатика

      Ясно благодаря, значи при изключен климатик, не би трябвало въртенето на ролката да влияе на мотора, няма увеличен разход или да пада мощността.А да има някаква представа някой, колко ли конски сили сваля климатика когато е вкл?

      Коментар


        #4
        Re: Ролка на климатика

        Punto11_Klima написа:
        Ясно благодаря, значи при изключен климатик, не би трябвало въртенето на ролката да влияе на мотора, няма увеличен разход или да пада мощността.А да има някаква представа някой, колко ли конски сили сваля климатика когато е вкл?
        Понеже се занимавам със климатици от доста време ще разясня някои нещица:Когато бутона в купето на А/С е в изключено полужение се върти само ремъчната шаиба на климатика, но когато бутона в купето А/С е в включено полужение , ремъчната шаиба се зацепва със вала на климатика посредством електро-магнитен съединител.Мощноста която консумира деден климатик е индивидуално за всяка кола/двигателВ най-груби стоиности казвам от 10%до 40% спад на мощностаМного зависи дали климатика е пълен , дали двг е дизелов или бензинов(както знаете диз.двг имат голям въртящ момент в ниски обороти , за разлика от бензиновите.Почти всеки може да разбере колко му спада мощноста .Как ? Ми вдигате си капака на колата и търсите табелка на компреосра , там си пише марка , модел , къде е произведен итн.преписвате си марката и модела и после проверявате в google, там производителя дава характеристики на компресора на какво напрежение работи , налягане и консумирана мощност (примерно компресор Denso 12v работно напрежение 12-16 bar работно налягане консумирана мощност 15KW и типа на фреона R12 ли R134a , също така и маслото за компресора.Пример : караме пунто 75, знаем че е 75 конски сили от тези 75 кс си изваждаме 15 kw 75-20=55ксТа значи че ако климатика ни работи както трябва пунтото от 75 кс става 55ксп.п: 1kw =1.34102 ps Това е пример Най-фрапиращия случай, които съм имал е да карам Деу Матиз 900 кубика 3 цилиндъра със климатик.Повече от 3 скорост неможеш да включиш.На светофара изключваш климатика за да можеш да тръгнеш и после пак го включваш, да не говорим ако решиш да изпреварваш :D Ако имате още нещо за питате пишете
        Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
        IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
        1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
        2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

        Коментар


          #5
          Климатика

          Това ми трябваше, мерси

          Коментар


            #6
            Re: Ролка на климатика

            HCO написа:
            ....Ако имате още нещо за питате пишете
            Насе трябва да напълним климата на бравото, смених оня вентил... а и по другата кола има "трески за дялане"...
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              Re: Ролка на климатика

              HCO написа:
              Най-фрапиращия случай, които съм имал е да карам Деу Матиз 900 кубика 3 цилиндъра със климатик.Повече от 3 скорост неможеш да включиш.На светофара изключваш климатика за да можеш да тръгнеш и после пак го включваш, да не говорим ако решиш да изпреварваш :D Ако имате още нещо за питате пишете
              Типично японско извращение...Един приятел кара нещо такова - 3 цилиндров, 0,9литров турбо-дизел...А климатика е като на свинче-звънче. Предполагам има и хидроусилвател на волана? Слези Боже и си събери вересийте
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                Климатик на FIAT Punto 1.1 55

                Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк. черпим

                Коментар


                  #9
                  Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55

                  Punto11_Klima написа:
                  Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк. черпим
                  Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили. Ама ми се вижда малко загубата на само толкова конски сили да се отразява така видимо на динамиката на колата. Сигурно климатиците "дърпат" повече от 1,5 конски сили от силиците на двигателя.
                  Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                  Коментар


                    #10
                    Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55

                    IvoMarea написа:
                    Punto11_Klima написа:
                    Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк. черпим
                    Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили..
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #11
                      Re: Климатик на FIAT Punto 1.1 55

                      IvoMarea написа:
                      Punto11_Klima написа:
                      Както препоръча НСО, глдах гледах по генератора на климатика, та открих следното Magneti Marelli - пише че е от 95 г. че 14 V. 75 A. Обаче киловати няма, четох нагоре надолу по сайтове, обаче генератор като този - не, не намерих.Ако някой се е интересувал и е понамерил малко инфо, да пусне 1 линк. черпим
                      Понеже 1 kW = 1000 VA, според мен би означавало, че мощността на този компресор е 14 х 75 = 1,05 kW, което прави към 1,5 конски сили. Ама ми се вижда малко загубата на само толкова конски сили да се отразява така видимо на динамиката на колата. Сигурно климатиците "дърпат" повече от 1,5 конски сили от силиците на двигателя.
                      Колега май май малко оплеска сметките с тези климатици :D да не си гледал генератора
                      HONDA I-VTEC

                      Коментар


                        #12
                        Re: Ролка на климатика

                        HCO написа:
                        Ако имате още нещо за питате пишете
                        абе човек моя климатик на 1.9 тд нещо някой път немога да го осетя че работи одеве слизам от колата то същата температура като отван един майстор ми мери компресията и беше добре ама като е така може ли пък да няма фреон ?

                        Коментар


                          #13
                          Данни на генератора на Климатика.

                          Четох в сайта ма Marelli Magneti, че даже ги намерих всички генератори//алтернатори/http://www.rgz-magnetimarelli.com/en/prodotti/Cat1/File/AlternatorsAndStartingMotors.pdfВсъщност Алтернатора се явява и генератор и за климатика като има такъв и затова е усилен когато има климатик или изобщо съм в генерална грешка.Щото аз гледам табелката с даните на алтернатора.Иначе в списъка на Мarelli пише че трябва да са доста скромни - 0633 21604 010 MAN798 75A 14VFiat Palio 1.2 (Air Cond.), Week-end → →Fiat Punto 60 ,60 Cabrio, 75 (S.S. + Air Cond.) 01/93 →Fiat Punto 60 Selecta (Autom.) 01/97 →Fiat Punto 75 (Autom. + Air Cond.) (1.2) 01/93 →Fiat Strada Pick-Up (SS + Air Cond.) 05/99 →Пише че обикновенно Пунто 55/60 без климатик - 0.8 kW което е доста скромно. и е 65A 12V май

                          Коментар


                            #14
                            Генератор Климатик.

                            Явно съм бил в заблуда, мислех си че Алтернатора и компресора на климатика е едно и също.И си търся Алтернатори, а там пише 0.8 kWa и нещо не се връзва. Е са се светнах че са 2 различни неща.А компресора ми бил Денсо R134а. :D

                            Коментар


                              #15
                              Re: Генератор Климатик.

                              Punto11_Klima написа:
                              Явно съм бил в заблуда, мислех си че Алтернатора и компресора на климатика е едно и също.И си търся Алтернатори, а там пише 0.8 kWa и нещо не се връзва. Е са се светнах че са 2 различни неща.А компресора ми бил Денсо R134а. :D
                              А това е нещо друго Сега по табелката на климатикаДенсо модел еди кои си преписваш си модела и другите характеристики и отиваш при чичко google и виждаш всички подробни параметри на компрсора.Ето го саита на Денсо http://aftermarket.denso-europe.com/...000000001.aspx
                              Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                              IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                              1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                              2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                              Коментар

                              Working...
                              X