Колегата Bobyk е изцяло прав!!! Днес отидох до цигов чарк - нагоре колата загря яко , и веднага след това слезнах надолу - лампата не светна изобщо , защото колата все още беше топла => точно това е причината , явно термостатчето сие за смяна Благодаря за сетен път за помощта на всички колеги от форума
Хах убеждавам се, че и при мен е прецакан термостата. Тази лампа ми е светнала до сега само като съм се прибирал от село - 16км спускане без да давам грам газ. Ще го смянам явно
Смятам че термостата ти няма никакво отношение към святкането на лампата. Пос скоро имаш умираща ламбда сонда - като я пуснеш по нанандолнище на по високи обороти докато ти прекъсне подаването на бензин отчита прекалено бедна/богата смес... и затова. А ако наистина ти игре стрелката за температурата- смени си термостата- не боли много - към 35 лева беше за 1,4.
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Смятам че термостата ти няма никакво отношение към святкането на лампата. Пос скоро имаш умираща ламбда сонда - като я пуснеш по нанандолнище на по високи обороти докато ти прекъсне подаването на бензин отчита прекалено бедна/богата смес... и затова. А ако наистина ти игре стрелката за температурата- смени си термостата- не боли много - към 35 лева беше за 1,4.
Като се замисля би трябвало наистина да изстива малко двигателя когато спускаме на скорост без газ защото спира подаването на гориво, а от там и горенето в цилиндрите и няма какво да "топли" мотора. И при мен стрелката се връща малко при такова положение та се чудя ако със сигурност е термостат да го сменям, става лесно, ама ако си е нормално само ще дам 40-50лв и ще си имам два термостата
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Като се замисля би трябвало наистина да изстива малко двигателя когато спускаме на скорост без газ защото спира подаването на гориво, а от там и горенето в цилиндрите и няма какво да "топли" мотора. И при мен стрелката се връща малко при такова положение та се чудя ако със сигурност е термостат да го сменям, става лесно, ама ако си е нормално само ще дам 40-50лв и ще си имам два термостата
Мда и аз така разсъждавам. Защото лампата не е светвала в градски условия. Ако пък е ламбда сонда, както написа колегата по горе, не би ли трябвало да не върви добре колата и да е с висок разход. Защото последно като засичах разхода (извънградско, защото градско я карам много малко - метрото ми е под носа и ходя с него на работа) разхода беше 5,9-6 на 100. Като не съм я жалил много много.
Разхода ти е идеален за тази кола. И моят извън града варира между 5.5 и 6.0 - при скорост до 110 и 3500-4000об. Ако има доста катерене е около 6.0 Сега в града откакто позастудя съм сложил един картон пред половината радиатор, така колата ми загрява по-бързо, въпреки това не ми се качва температурата повече от 90 градуса (средното деление на скалата) и все още не мога да кажа със сигурност, но се е отразило и върху разхода ми в града. Тук опасността е ако не следиш внимателно температурата на мотора при едно затопляне на времето ако не махнеш картончето може да прегрееш много внимателно трябва да се работи с тази екстра.За ламбда сондата преди да я сменяш провери на диагностика какви показания дава в реално време (докато работи мотора). Ако е добро оборудването показва доста неща за нашите мотори - показания на лабда сондата, температура на мотора, време за отваряне на инжектора, обороти, на колко градуса е отворена дроселовата клапа, затворен или отворен е контакта в МПХ (за пуснат педал на газта) и още не помня какво.Имай също в предвид, че софтуера на ЕКУ-то за 1.4 е така направен, че не взима под внимание показанията на ламбда сондата при ускоряване - на диагностиката има едно ключе на екрана и като работи мотора на празен ход то стои затворено и отдолу пише, че се използва ламбда контрол за сместа. В момента, в който подадеш газ то се отваря и вече пише, че не се взимат под внимание показанията от ламбда сондата с цел малко да се обогати сместа и да ускориш бързо.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Сега в града откакто позастудя съм сложил един картон пред половината радиатор, така колата ми загрява по-бързо, въпреки това не ми се качва температурата повече от 90 градуса (средното деление на скалата) и все още не мога да кажа със сигурност, но се е отразило и върху разхода ми в града.
Колега, какъв картон, какъв град? В София, влезнеш ли в задръстване с такова нещо пред радиатора и си прегрял колата, дори и навън да е минус 5 градуса! И мойта си я карам почти винаги на 70-75 градуса, но сега на заплатка ще прежаля 45 лв за качествен термостат, че си е друго като е на 90 градуса антифриза зимата - духа си радващо жарко(усещал съм го само в задръствания тогава) Термостата е част #1 по дефекти във итал карс, затова възможно най-качетвения трябва да се сложи
Да съгласен. Днес бях малко до София и още сутринта преди да тръгна махнах картона разбира се. Мойта работа е на 3км от вкъщи и с това картонче си ми загрява по-бързо колата сутрин - за тези 3км е напълно зягряла. За тази цел ме устройва напълно.За термостата казваш качествен та да попитам гледам, че при Христо най-скъпи са BEHR та такъв ли да си купя като реша да го сменям
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
При мен вече една седмица градско никакъв проблем. Изобщо не е светнала. До сега светваше единствено при това продължително спускане от моето село. Термостата си е наред. Може би се бърка при толкова продължително спускане без никаква газ. А и там си е доста хладно
Смятам че термостата ти няма никакво отношение към святкането на лампата. Пос скоро имаш умираща ламбда сонда - като я пуснеш по нанандолнище на по високи обороти докато ти прекъсне подаването на бензин отчита прекалено бедна/богата смес... и затова. А ако наистина ти игре стрелката за температурата- смени си термостата- не боли много - към 35 лева беше за 1,4.
А колко струва смяната на ламбда сонда ?
Ламбда сонда от хит-ко - 125лв - смяна не повече от 5-10лв според както се договориш. Но майсторите ги е страх да я сменят и има защо. При мен като сваляхме мойта да правим една точкова заварка на двуцевката... ламбда сондата едва се разви (а беше май за 21 или 22 ключ) и после пак със зверско напъване се зави обратно, т.е. лесно може да се повреди при монтажа, ако не се пооправи резбата.
Коментар