Колеги, какво е значението на маркучите за картерни газове? Има ли значение ако тези маркучи по някакъв начин са откачени за разхода? Питам защото се оказа че карам от доста време с откачени маркучи, днес забелязах и си ги закачих. М..им газаджийска!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Значението на маркучите за картерни газове?
Collapse
X
-
Един колега, който имаше проблеми с колата - придърпване и т.н. случайно след съвет от тука да си омотае напукания маркуч за картерни газове с изолирбанд и да сложи нови скоби, каза че колата се оправила. Да не повярваш направо. При мен маркуча се разкланя и с едно тънко маркуче, ама кое къде отива нямам представаFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
spark написа:Един колега, който имаше проблеми с колата - придърпване и т.н. случайно след съвет от тука да си омотае напукания маркуч за картерни газове с изолирбанд и да сложи нови скоби, каза че колата се оправила. Да не повярваш направо. При мен маркуча се разкланя и с едно тънко маркуче, ама кое къде отива нямам представаM-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
При мен е цяла система он маркучи между въздушния филтър, там дето е моното и надолу към картера. Има 1 от картера до въздушния филтър, този - ясно. Обаче той се разклонява към моното, от там пък тръгва друга много тънка тръбичка към филтъра, една преди и една след филтъра...лудница. Въпроса ми е .... що толкова сложно? Големия маркуч не беше сложен, едната тръбичка беше скъсана...оправих работата. Сега наистина колата върви една идея по-гладко. Въпроса е защо?!?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Картерната вентилация създава леко разреждане под буталата. Предполагам, че така се намалява (леко) съпротивлението и наистина двигателя работи "една идея" по-леко.Друга възможна причина е, че картерните газове съдържат голямо количество горими газове - бензинови пари, въглероден оксид и т.н. Правилното място на тези газове е в цилиндрите, където изгарят и създават мощност, а не във атмосферата, където само замърсяват въздуха.При мене също се наблюдава леко подобрение след възстановяване на вентилацията.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
единственото, което правят е да да прекарват картерните газове през възд. филтър и така да се цапа повече, малкото маркуче е над дросела естествено и може да създаде разлика във вървежа само ако колата е регулирана /сместта/ и се откачи след това малкото маркуче, така се нарушава съотношението въздух/горивоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Тези маркучи за картерни газове, само инжекционите ли ги имат, или всяка кола? Аз съм с карбуратор, и единственият маркуч за въздух, който имам е от възд. филтър към карбуратора, и това е."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
хъм... ?! значи ще се добавя маркуч. щото сега на бензин колата е кошмар, щом колегите казват че се е подобрила работата значително като са си сложили отново маркуча, може да се оправи и при мен."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:хъм... ?! значи ще се добавя маркуч. щото сега на бензин колата е кошмар, щом колегите казват че се е подобрила работата значително като са си сложили отново маркуча, може да се оправи и при мен.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Връщането на картерните газове в двигателя(за доизгаряне на маслени пари) е с цел екология, и по никакъв начин не подобрява работата на мотора, дори напротив. Тези газове са с ниско съдържание на кислород, а мисля всички знаете че повече кислород + повече гориво = повече мощност.Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
Renault Safrane 2.0 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар