Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Значението на маркучите за картерни газове?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Значението на маркучите за картерни газове?

    Колеги, какво е значението на маркучите за картерни газове? Има ли значение ако тези маркучи по някакъв начин са откачени за разхода? Питам защото се оказа че карам от доста време с откачени маркучи, днес забелязах и си ги закачих. М..им газаджийска!
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    #2
    Един колега, който имаше проблеми с колата - придърпване и т.н. случайно след съвет от тука да си омотае напукания маркуч за картерни газове с изолирбанд и да сложи нови скоби, каза че колата се оправила. Да не повярваш направо. При мен маркуча се разкланя и с едно тънко маркуче, ама кое къде отива нямам представа
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Какво точно представляват тези маркучи и къде се намират, че ми стана интересно
      Типо 1.4i.e. ex again Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
      Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
      Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
      BMW X3 3.0D Aut

      Коментар


        #4
        spark написа:
        Един колега, който имаше проблеми с колата - придърпване и т.н. случайно след съвет от тука да си омотае напукания маркуч за картерни газове с изолирбанд и да сложи нови скоби, каза че колата се оправила. Да не повярваш направо. При мен маркуча се разкланя и с едно тънко маркуче, ама кое къде отива нямам представа
        Аз бях. Колата верно се оправи - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%F0%EA%F3%F7
        M-Benz E 250 TD 150hp
        M-Benz 200d 75 hp
        Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

        Коментар


          #5
          При мен е цяла система он маркучи между въздушния филтър, там дето е моното и надолу към картера. Има 1 от картера до въздушния филтър, този - ясно. Обаче той се разклонява към моното, от там пък тръгва друга много тънка тръбичка към филтъра, една преди и една след филтъра...лудница. Въпроса ми е .... що толкова сложно? Големия маркуч не беше сложен, едната тръбичка беше скъсана...оправих работата. Сега наистина колата върви една идея по-гладко. Въпроса е защо?!?
          Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
          Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            Може да се влоши работата, ако имаш разкачено маркуче, което влиза след(под) дроселовата клапа. И така да влиза "страничен" въздух в повече Тогава ще работи нестабилно също.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              Картерната вентилация създава леко разреждане под буталата. Предполагам, че така се намалява (леко) съпротивлението и наистина двигателя работи "една идея" по-леко.Друга възможна причина е, че картерните газове съдържат голямо количество горими газове - бензинови пари, въглероден оксид и т.н. Правилното място на тези газове е в цилиндрите, където изгарят и създават мощност, а не във атмосферата, където само замърсяват въздуха.При мене също се наблюдава леко подобрение след възстановяване на вентилацията.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                единственото, което правят е да да прекарват картерните газове през възд. филтър и така да се цапа повече, малкото маркуче е над дросела естествено и може да създаде разлика във вървежа само ако колата е регулирана /сместта/ и се откачи след това малкото маркуче, така се нарушава съотношението въздух/гориво
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Тези маркучи за картерни газове, само инжекционите ли ги имат, или всяка кола? Аз съм с карбуратор, и единственият маркуч за въздух, който имам е от възд. филтър към карбуратора, и това е.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    всичко го имат, може би колите преди 80 да липсва, не съм сигурен
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      хъм... ?! значи ще се добавя маркуч. щото сега на бензин колата е кошмар, щом колегите казват че се е подобрила работата значително като са си сложили отново маркуча, може да се оправи и при мен.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        всички коли го иматжигула на 30г също аз лично съм пробвал с махнат маркуч за газовете и вървежа,ниски,високи,средни,на място- беше 1:1 като с маркуча

                        Коментар


                          #13
                          Synthy написа:
                          хъм... ?! значи ще се добавя маркуч. щото сега на бензин колата е кошмар, щом колегите казват че се е подобрила работата значително като са си сложили отново маркуча, може да се оправи и при мен.
                          никога не съм обичал да убивам детските мечти на хората, ама не е от това
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            остави ме поне малко да се позалъгвам де (и аз предполагам че не е, ама знае ли човек...)
                            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                            Коментар


                              #15
                              Връщането на картерните газове в двигателя(за доизгаряне на маслени пари) е с цел екология, и по никакъв начин не подобрява работата на мотора, дори напротив. Тези газове са с ниско съдържание на кислород, а мисля всички знаете че повече кислород + повече гориво = повече мощност.
                              Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                              Renault Safrane 2.0 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X