Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв е проблемът?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какъв е проблемът?

    Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
    Coupe 1.8 16V

    #2
    Много просто. Баща ти кара малко по-диво от теб Температурата на водата ако не ти е около 90 градуса, значи имаш проблем или караш доста бавно. Сега това е нормално.
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      GTipo написа:
      Много просто. Баща ти кара малко по-диво от теб Температурата на водата ако не ти е около 90 градуса, значи имаш проблем или караш доста бавно. Сега това е нормално.
      Ами налягането и температурата на маслото...Сега, след 30 мин, пак слязох да я проверя и сега всичко си беше в ред. Налягането беше почти 3 бара, температурата на маслото си беше в норми и температурата на водата беше към 70 градуса.Може ли клапата при термостата да не се е отворила и въздуха да се е въртял само в 1я от кръговете и за това да е вдигнала температурата на датчиците?
      Coupe 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Re: Какъв е проблемът?

          RAADOO написа:
          Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
          Това ми звучи като долкад на наборен военнослужещ обучаващ се за механик водач когато докладва след завършване на упражнението.И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Re: Какъв е проблемът?

            Tornado написа:
            И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.
            ф АЗ! на Т-55! И от време на време ми се кара!
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #7
              kiro_of_the_day написа:
              Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
              Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5Разходът ми градско е 10 Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
              Coupe 1.8 16V

              Коментар


                #8
                Re: Какъв е проблемът?

                Tornado написа:
                RAADOO написа:
                Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
                Това ми звучи като долкад на наборен военнослужещ обучаващ се за механик водач когато докладва след завършване на упражнението.И между другото има ли някой да си признае,че е бил МВ във казармата и на каква машина също.
                Супер общо има това с темата... Карал съм танк в казармата, ама само когато не съм бил на обучение със специалните части!!! Не съм бил в казармата, нямам и намерение да ходя, да си губя времето!
                Coupe 1.8 16V

                Коментар


                  #9
                  RAADOO написа:
                  kiro_of_the_day написа:
                  Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
                  Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5Разходът ми градско е 10 Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
                  Хайде на бас, че при по-ниска температура на маслото - налягането му е по-високо и това си има строго научно обяснение по законите на физиката. А дали ти харесват тия 90 градуса или не ти харесват си е твоя работа...Важното е, че това е работната температура, при която е изчислен да работи тоя двигателпък и 99.99% от съвременните двигатели. Сигурно има защо! Коато двигателят не работи в предвидения режим - поразиите са много.
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    kiro_of_the_day написа:
                    RAADOO написа:
                    kiro_of_the_day написа:
                    Налягането при по-високи температури на маслото, може би е по-ниско.А и не е нормално темп. на водата да ти е 70 градуса - със сигурност си за нов термостат. От това и разхода се вдига, особено градско.
                    Налягането няма общо с температурата. Ако при 20 градуса ми е 1.5 бара, то значи при 35-40 градуса ще ми е около 0.5Разходът ми градско е 10 Извънградско ми е 6,5-7... може и да ми има нещо на термостата, ама така(ниски) температурите ми харсват, като видя 90 не ми харесва.
                    Хайде на бас, че при по-ниска температура на маслото - налягането му е по-високо и това си има строго научно обяснение по законите на физиката. А дали ти харесват тия 90 градуса или не ти харесват си е твоя работа...Важното е, че това е работната температура, при която е изчислен да работи тоя двигателпък и 99.99% от съвременните двигатели. Сигурно има защо! Коато двигателят не работи в предвидения режим - поразиите са много.
                    Айде пък на бас, че при това количество масло разликата ще е от 0.2-0.3 бара, т.е. няма да я усетиш!А и кой е казал, че трябва да работи на 90 градуса? 70-80 градуса са напълно досаттъчни!
                    Coupe 1.8 16V

                    Коментар


                      #11
                      70-80 градуса не са изобщо достатъчни, най-малкото термостата отваря на към 100
                      N.Y. State of Mind

                      Коментар


                        #12
                        абе той не отваря на 100 това е сигурно/може би към 87-90/., но все пак си е добре колата да работи на 90 градуса или на колкото пише по книга, иначе разхода е малко по-висок, износването също, вървенто по-зле. вече в каква степен се усеща всичко това е друг въпрос
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          RAADOO написа:
                          А и кой е казал, че трябва да работи на 90 градуса? 70-80 градуса са напълно досаттъчни!
                          Пич, колата си е твоя - ако искаш я карай и на 30 градуса или с ледена вода - все ми е едно. Моя термостат примерно по каталог отваря на 92 гр. и затваря на 87, ама щом ти си по-умен от конструкторите...Дадох ти обяснение за маслото - не го приемаш, а спориш - твоя си работа. Обаче количеството на маслото няма НИЩО общо със ситуацията. Тук играят роля, температурата и съответстващият и вискозитет, съответно количеството вещество в единица обем, а оттук и налягането - формулата е проста. Та... има си теоретично обяснение, освен това съм го наблюдавал и в практиката, ама явно не си струва да ти обяснявам.Но пък и наистина при разликата в температурата на маслото, която сочиш, а именно 15-20 гр. не би трябвало разликата в налягането да е двойна.
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            #14
                            Всичко друго прочетох, но не и отговор на въпросите ми....И на моята как да разбера на колко и отваря термостата? Имам книжка, ама не е на английски...
                            Coupe 1.8 16V

                            Коментар


                              #15
                              Re: Какъв е проблемът?

                              RAADOO написа:
                              Днес дадох колата на баща ми, защото бързаше и нямаше време да взима неговата. Преди малко ми я остави и когато се качих, усетих и видях нещо нередно.1. Налягането на маслото винаги е било на 3 бара, а сега стрелката беше на половината!2. Температурата никога не е била над 70 градуса, а сега беше над 90!3. Стрелката за температурата на маслото никога не е била над 2-та чертичка (50-55 градуса), а сега беше на около 65-70 градуса.4. Когато включих на задна, колата се разтресе леко. 3 пъти повторих и 3те пъти включи трудно, след това май се оправи.5. Като цяло, колата ми звучеше странно.На какво се дължи това? Може ли да е заради дъждовете, да е влязло някъде вода? Снощи я карах за последно, но вечерта пак валя силно...P.S. Малко бях объркал цифрите. Сега са ОК
                              Значи при мен е така:стрелката на налягането на маслото е на 3 бара когато колата е студена, след което налягането пада до 2 бара - когато загрее колата, но кагато пададеш повечко газ налягането се качва моментално на 3 бара -когато е студена колата стрелката на температурата на маслото е долу ниско, а когато двигателят е загрял трябва да стои по същият начин с тази на маслото ( двете сочат в една и съща посока) Колегата kiro_of_the_day е прав за зависимостта на температура и налягане на маслото Нормално трябва да ти работи колата около 90 градуса И при мен е на път да замине термостата, но още не му е дошло времето
                              BMW E90 320D
                              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                              Коментар

                              Working...
                              X