Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак проблем - не ми работи вентилатора на парното в купето

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак проблем - не ми работи вентилатора на парното в купето

    Не излизам от черния цикъл с ремонтите. Днес тъкмо сложих главата и сглобих всичко и парното се скапа. По-точно вентилатора. Отначало като запалих пробвах и всичко работеше - парно, вентилатор, климатик. Реших да поразходя малко колата до Метро, че един месец беше в бокса. На паркинга на Метро я изгасих и дотогава вентилатора работеше. После паля, въртя на 2-ра степен - няма никой Не работи на нито една степен. Четох тука някакви теми във форума, но симптомите били че вентилатора работи само на 4-та степен. А при мен на нито една. Някакъв бушон има ли и къде да го търся?
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    Погледни куплунга на самия вентиланор. На такова място е че може да се е извадил. След това...при бушоните е.
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      А де, къде е тоя куплунг? Жабката ли да свалям?
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        Не се сваля жабката, под нея е.
        Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
        Renault Safrane 2.0 16V

        Коментар


          #5
          Е видях се в чудо.Свалих вентилатора и блока с резисторите. Като вържа вентилатора директно към акумулатора - работи. Вързах го към акумулатора и чрез блока с резисторите - всички степени работят. Ключето за степените работи - на 0 - 0 волта, на 1, 2, 3 и 4 - 12 волта. Обаче тоя вентилатор не върти! Проверих бушона (ако е тоя) и се оказа че той е общ - за вентилатора, перката на радиатора и запалката. Бушона е здрав. Май ще се сваля средната конзола скоро. И без това клапата за въздуха работи когато си поиска. Друго - вентилатора тръгва да върти, когато пусна климатика, но върти на най-ниската степен. Клемите са зачистени, какво друго да проверявам?
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            spark написа:
            . Друго - вентилатора тръгва да върти, когато пусна климатика, но върти на най-ниската степен.
            Ха така, и при мен е същият проблема, но не му е дошъл реда все още
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #7
              @ici: Гледах схемите за свързване и стигнах до извода, че проблема може да е ЕДИНСТВЕНО в релето за контакт R1. Би трябвало да се намира вляво от волана при бушоните. Три релета трябва да са там, почивните дни ще го гледам, че много дъжд сега. За другия проблем със клапата за въздух още търся схеми. Работи когато си поиска, пак ще е нещо от тоците, но май трябва да се разглабя и конзола
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                100% е от там. Щом като има положение, при което работи...Аз в момента съм със свалено моторче за клапата и ситгнах до извода че платката на самото моторче е виновна.Би трябвало да обръща поляритета на напрежението към самото моторче, но не го прави. В момента я тествам.
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар


                  #9
                  spark , пиши какво е станало като я провериш. Дано работата да се оправи със смяна на реле. Моята въздушна клапа работи, обаче докато затвори чатка странно, и тя ще иска гледане
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    #10
                    Така, значи не е от релетата 100%. Най-точна е схемата в АутоДата. Тази в Хайнес не е точна, пропуснали са едно реле. Значи веригата минава през това реле Р1, после през ключа и през реле К28-1 (намира се под жабката вляво, едно жълто е). Всички релета ги проверих, остана само ключа Степените дават напрежение 12V, но сложа ли товар и тока става 0, т.е. съмнявам се вече само в ключа. Но... трябва разглабяне на средната конзола. А касетофона така съм го сложил, че трябва да го къртя с кози крак А за клапата - мерих напрежението като натискам бутона - мени се от +12/-12, но не се чува никакъв звук от мотора. То дори да е нещо счупено пак трябва да се чуе. Много кофти тоци по тоя Фиат, то да беше само това де.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      на един приятел типото му беше с такъв проблем,обърнахме цялата кола,сменихме дори и таблото за бушоните,а на края се оказа едно реле,седи отпред на радиатора

                      Коментар


                        #12
                        pugsy написа:
                        на един приятел типото му беше с такъв проблем,обърнахме цялата кола,сменихме дори и таблото за бушоните,а на края се оказа едно реле,седи отпред на радиатора
                        за черната кутийка с релета и бушони в дясно до радиатора ли става дума ?
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          да,на него от там му въртеше някаква маса май и ебавапе,перката не работепе а като се пусне климата тръгвапе много бавно вентилатора

                          Коментар


                            #14
                            @pugsy: Тук си говорим за вентилатора на парното в купето. Не знам как е при Типо, но поне по схемите веригата изобщо не минава през релетата до реостата на перката за радиатора. Ето я част от схемата:1 - ключа2 - блока с резисторите4 - мотора за вентилатора на парнотоК28-1 - реле някаквоК28-2 - реле за климатикаВижда се, че като се пусне климатика, директно включва 1-ва степен. Всички релета и бушони по веригата съм ги проверил (дори с лампичка), остана само ключа
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              spark написа:
                              @pugsy: Тук си говорим за вентилатора на парното в купето. Не знам как е при Типо, но поне по схемите веригата изобщо не минава през релетата до реостата на перката за радиатора. Ето я част от схемата:1 - ключа2 - блока с резисторите4 - мотора за вентилатора на парнотоК28-1 - реле някаквоК28-2 - реле за климатикаВижда се, че като се пусне климатика, директно включва 1-ва степен. Всички релета и бушони по веригата съм ги проверил (дори с лампичка), остана само ключа
                              пич прочел съм за какво става въпроснямаше да пиша ако не съм се сблъсквал с тозо проблем!написах и как го оправихме (поне при нас проблема беше такъв)-предполагам,че и при ICI може да е такъв проблема+ "85" на релетата от къде идват

                              Коментар

                              Working...
                              X