Не излизам от черния цикъл с ремонтите. Днес тъкмо сложих главата и сглобих всичко и парното се скапа. По-точно вентилатора. Отначало като запалих пробвах и всичко работеше - парно, вентилатор, климатик. Реших да поразходя малко колата до Метро, че един месец беше в бокса. На паркинга на Метро я изгасих и дотогава вентилатора работеше. После паля, въртя на 2-ра степен - няма никой Не работи на нито една степен. Четох тука някакви теми във форума, но симптомите били че вентилатора работи само на 4-та степен. А при мен на нито една. Някакъв бушон има ли и къде да го търся?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак проблем - не ми работи вентилатора на парното в купето
Collapse
X
-
Е видях се в чудо.Свалих вентилатора и блока с резисторите. Като вържа вентилатора директно към акумулатора - работи. Вързах го към акумулатора и чрез блока с резисторите - всички степени работят. Ключето за степените работи - на 0 - 0 волта, на 1, 2, 3 и 4 - 12 волта. Обаче тоя вентилатор не върти! Проверих бушона (ако е тоя) и се оказа че той е общ - за вентилатора, перката на радиатора и запалката. Бушона е здрав. Май ще се сваля средната конзола скоро. И без това клапата за въздуха работи когато си поиска. Друго - вентилатора тръгва да върти, когато пусна климатика, но върти на най-ниската степен. Клемите са зачистени, какво друго да проверявам?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
@ici: Гледах схемите за свързване и стигнах до извода, че проблема може да е ЕДИНСТВЕНО в релето за контакт R1. Би трябвало да се намира вляво от волана при бушоните. Три релета трябва да са там, почивните дни ще го гледам, че много дъжд сега. За другия проблем със клапата за въздух още търся схеми. Работи когато си поиска, пак ще е нещо от тоците, но май трябва да се разглабя и конзолаFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
100% е от там. Щом като има положение, при което работи...Аз в момента съм със свалено моторче за клапата и ситгнах до извода че платката на самото моторче е виновна.Би трябвало да обръща поляритета на напрежението към самото моторче, но не го прави. В момента я тествам.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Така, значи не е от релетата 100%. Най-точна е схемата в АутоДата. Тази в Хайнес не е точна, пропуснали са едно реле. Значи веригата минава през това реле Р1, после през ключа и през реле К28-1 (намира се под жабката вляво, едно жълто е). Всички релета ги проверих, остана само ключа Степените дават напрежение 12V, но сложа ли товар и тока става 0, т.е. съмнявам се вече само в ключа. Но... трябва разглабяне на средната конзола. А касетофона така съм го сложил, че трябва да го къртя с кози крак А за клапата - мерих напрежението като натискам бутона - мени се от +12/-12, но не се чува никакъв звук от мотора. То дори да е нещо счупено пак трябва да се чуе. Много кофти тоци по тоя Фиат, то да беше само това де.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
@pugsy: Тук си говорим за вентилатора на парното в купето. Не знам как е при Типо, но поне по схемите веригата изобщо не минава през релетата до реостата на перката за радиатора. Ето я част от схемата:1 - ключа2 - блока с резисторите4 - мотора за вентилатора на парнотоК28-1 - реле някаквоК28-2 - реле за климатикаВижда се, че като се пусне климатика, директно включва 1-ва степен. Всички релета и бушони по веригата съм ги проверил (дори с лампичка), остана само ключаFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:@pugsy: Тук си говорим за вентилатора на парното в купето. Не знам как е при Типо, но поне по схемите веригата изобщо не минава през релетата до реостата на перката за радиатора. Ето я част от схемата:1 - ключа2 - блока с резисторите4 - мотора за вентилатора на парнотоК28-1 - реле някаквоК28-2 - реле за климатикаВижда се, че като се пусне климатика, директно включва 1-ва степен. Всички релета и бушони по веригата съм ги проверил (дори с лампичка), остана само ключа
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар