Нормално ли е да потъмнее маслото за 1300 - 1400 км. При предишната смяна - същата работа. Слагам Селения Голд и като го сменя си е доста светло, дори е трудно забележимо нивото му на щеката. А сега 1300 км. по - късно си е направо кафеникаво...
M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
А според АутоБилд си е напълно нормално да потъмнява.Съвсем логично е, че не можете да източите до капкастарото масло и то веднага потъмнява новото.Отделно, ако не потъмнява маслото значи не си върши работата и не отмива нагар и тем подобни.
Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Попринцип когато колата се кара на бензин е нормално малсото да смени цвета си за около 1000-2000 километра.Лошо е тогава, когато стане съвсем черно за тези километри.НО! Ако колата се кара само на газ (не броим паленето на бензин за каране) маслото може да остане много бистро дори и до следващата смяна. Газта сама по себе си като гориво е много чиста откъм примеси и не образува нагар върху цилиндрите, който от своя страна да премине в маслото по-късно. Освен това газта се смесва много по добре със въздуха и изгаря по-добре, или поне излиза през клапаните.При мен на Типото след като преминах на газ първата смяна ми си потъмня като на бензин (явно от остатъците) но след това го вадех все по-светло.Сега на Бравата - тя е била само на 3 дни като и е сложена газта и маслото почти не променя цвета си при употребата. Миналия месец направих първата смяна след първоначалното обслужване - дори на 9500км масло трудно го виждах на щеката.Сега при дизелите - картинката е тотално различна - там потъмнява за 200-300 километра, дори на съвсем нова кола - на 20к километра.ПП - Типото гокарах с гаден ШЕЛ ХЕЛИКС за коли на газ, Бравата сега със Селения Голд
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Аз мойта бамбина я карам само на газ, дори сега в топлото време и на газ паля двигателя, и въпреки това маслото е потъмняло значително за 1400км. Това повод за притеснение ли е или...??? Маслото иначе го сменям на 5-6 хил.км.
M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Аз мойта бамбина я карам само на газ, дори сега в топлото време и на газ паля двигателя, и въпреки това маслото е потъмняло значително за 1400км. Това повод за притеснение ли е или...??? Маслото иначе го сменям на 5-6 хил.км.
Поводът за притеснение идва от друго място - нямаш добро изгаряне и въпреки, че си на газ пак остава нагар по цилиндрите, който маслото да отмие. При мене съм наблюдавал същото. Отначало като ми сложиха газовата и само карах без да се правя на майстор т.е. да се опитвам да си намаля разхода или да "вдигна" вървежа, маслото ми (Кастрол Магнатек) след 6000 км беше светло. Сега след 1000 - 1500км има синкав цвят.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Аз също съм на газ и маслото съвсем леко променя цета (потъмнява до следваща смяна) При работа на двигателя на газ не е нормолно да потъмнява много. Може и маслото да ти е кофти. В момента карам със Селения Голд и съм минал към 2000км. Маслото е бистро и светло почти както като го сипах. Лично за мен сравнение правя със служебния автомобил който е чисто нов. От смяна до смяна на масло при полужение, че е на бензин маслото си е светло без да потъмнява до тъмно кафяво или черно.
Коментар