Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е това виене? Оправено!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е това виене? Оправено!

    Доста се чудех дали да изложа този проблем, защото маса хора ми казаха, че това било нормално за двувалките. Ето за какво става дума: още като купувах колата (от подписа) ми направи впечатление не много силен, но доловим звук като от преопънат ангренажен ремък, чиято честота следеше оборотите на мотора. След като смених ремъка, както и двете ролки, и лично се уверих, че новият е опънат както трябва, виенето не изчезна. Свалих пистовия ремък и стратирах двигателя без него. Звука си остана. По този начин елиминирах източници на шум като динамо, хидравлика, клима. Охлабихме малко ангренажа, дори повече отколкото трябва, но виенето си остана. Възстановихме опънатоста, качихме пистовия ремък и т.н. Вече 2000км съм изминал оттогава и почти не му обръщам внимание. Според един приятел, единственото, което може да вие така е водната помпа. Нея нямаше как да я изолирам. Повечето приятели, с които съм коментирал, обаче казват че това си е нормален звук на двувалка. Вярно ли е това и имам ли повод за притеснение? Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    #2
    Ако водната помпа е зацепена за ангренажа, това наистина е повод за притеснение. Вземи я провери, защото тя е все едно, че не си сменил някоя от ролките. И ако евентуално (да не дава господ) блокира... сещаш се!

    Коментар


      #3
      Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км. Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае... Нека да прочетем и други мнения.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        ами аз не съм чувал никога да вие водна помпа, което въобще не значи, че не може. при твоята кола не знам как е, но при мен тя е на фтулки, които са от някакъв леко мазен материал, не е на лагери та да вие. единственото, което може да стане при мен е да протече
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Това вероятно е ролка на ангренажния ремък.Има всякакви ролки,може да е менте,независимо колко струва.С един комшия карахме аз Крома 2ие,тойТемпра 2ие-двигателите са еднакви.Сменихме ангренажи горе-долу по едно и също време.Моята не виеше,неговата да.
          FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

          Коментар


            #6
            Re: Нормално ли е това виене?

            Rokambol написа:
            Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
            Колега , извинявам се предварително, че оспамвам леко темата ти - при мен няма такова виене , а съм със същия двигател.Сменил съм и аз ремък и ролките - явно отиваш към водна помпа.Искам да те питам какво имаш предвид под относително икономичен - на мен на бензин в града ми харчи между 11.5-12.8 - уточнение в София. Извънградският ми разход е около 9-10.И това всичко без включен климатик. С климатик + 1 литърНа газ почти същото. Току що се връщам от Калотина - ходих да си купя цигари ( аман от акцизи ) и със сипана за 20 лева газ изминах 183 километра което си е 11,8 среден разход ( смесен 90 градско и 90 извънградско) с работещ климатик.Та си мисля, че нашите двигатели не са изобщо икономични. Но аз си харесвам колата.
            Driving Marea Weekend 1.8 16 V on LPG

            Коментар


              #7
              Rokambol написа:
              Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.
              Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.
              Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...
              Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                Re: Нормално ли е това виене?

                Richard Burns написа:
                Rokambol написа:
                Иначе като двигател си е пушка. Гъвкав, мощен, относително икономичен...
                Колега , извинявам се предварително, че оспамвам леко темата ти - при мен няма такова виене , а съм със същия двигател.Сменил съм и аз ремък и ролките - явно отиваш към водна помпа.Искам да те питам какво имаш предвид под относително икономичен - на мен на бензин в града ми харчи между 11.5-12.8 - уточнение в София. Извънградският ми разход е около 9-10.И това всичко без включен климатик. С климатик + 1 литърНа газ почти същото. Току що се връщам от Калотина - ходих да си купя цигари ( аман от акцизи ) и със сипана за 20 лева газ изминах 183 километра което си е 11,8 среден разход ( смесен 90 градско и 90 извънградско) с работещ климатик.Та си мисля, че нашите двигатели не са изобщо икономични. Но аз си харесвам колата.
                Градско около 11. Извънградско 7~8 без климатик и с нормална скорост (90-120) без резки ускорявания. Все пак колата я имам отскоро и сметките ми не са напълно сигурни. Скоро ще я теставам пълен-пълен и ще ти дам точно инфо.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  johnfound написа:
                  Rokambol написа:
                  Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.
                  Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.
                  Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...
                  Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.
                  Ангренажен ремък се сменява винаги след като е демонтиран. Независимо от изминатите километри и причината за демонтажа. Не ме притесняват парите за нов, а голямата играчка.Водната помпа се върти от гладката част. 6 - водна помпа.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Rokambol написа:
                    johnfound написа:
                    Rokambol написа:
                    Да, върти се от ангренажния ремък. Лошото е, че за да се провери трябва да се свали ремъка (и двата) отново, после да се смени с друг, макар че е само на 2000 км.
                    Ангренажният ремък не е нужно да се сменя след 2000км. Маса процедури изискват сваляне на ангренажният ремък - ако след всяка трябва да го сменяш, къде ще му излезе края??? Единственото изискване е да не се омаслява - никакво пипане с мазни ръце.
                    Млако успокоение (ако приемем,че е водната помпа) ми дава факта, че въртенето и е с гладката част на ремъка, а не със зъбната и че по стария ремък нямаше никакви следи от износване като при приплъзване. Но, кой знае...
                    Водната помпа би трябвало да се върти от назъбената част на ремъка. Да не си се объркал? Най-добре е да я свалиш все пак и да поогледаш. Може да има огъната лопатка и да закача някъде.
                    Ангренажен ремък се сменява винаги след като е демонтиран. Независимо от изминатите километри и причината за демонтажа. Не ме притесняват парите за нов, а голямата играчка.Водната помпа се върти от гладката част. 6 - водна помпа.
                    брато според мен 6-ти номер е ролка иначе много неща ще са ти закачени на ангренажа поне при мен минава през 3 ролки - за браво става въпрос

                    Коментар


                      #11
                      komshiqta написа:
                      брато според мен 6-ти номер е ролка иначе много неща ще са ти закачени на ангренажа поне при мен минава през 3 ролки - за браво става въпрос
                      Виж сам: (графиката е от сервизното ръководство на този двигател)
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Оказа се, пренатегнат ремък. Лошото е, че за да не вие въобще, трябва доста да се разхлаби. Аз взех компромисно решение - опъване по инструкция в "дебелите книги", с допустимо леко виене.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          И при мен вие чува се особено при запалване.При 800 оборота и надолу вие постоянно-800 нагоре изчезва звука. Всичко съм сменил. Виенето си го има.

                          Коментар


                            #14
                            wdcaviar написа:
                            И при мен вие чува се особено при запалване.При 800 оборота и надолу вие постоянно-800 нагоре изчезва звука. Всичко съм сменил. Виенето си го има.
                            Точно така стана и при мен. Май ще излязат прави колегите, които ми казваха, че това е нормално за двувалките.
                            Fiat Marea 1.8i 16V
                            Fiat Tipo 1.4i 8V
                            Fiat Punto 1.6i 8V
                            www.italauto-bg.net/forum/

                            Коментар

                            Working...
                            X