Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пресича ли се полусинтетиката от антифриз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пресича ли се полусинтетиката от антифриз

    Като свалях главата изтече около 100мл антифриз. Не знам колко е попаднало в маслоотводните канали на блока, но е там някъде - около 50-100мл. Маслото ми е чисто ново - има няма 500км Селения 20к. Като гледам щеката не е пресечено, но и още не съм палил колата защото е без глава. Някой по-спец с маслата да каже ще се пресече ли 4л масло от 50мл антифриз или направо да сменям. Ако се утаява отдолу антифриза да източа 100-200мл масло от картера и да долея. Не знам какво да правя
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    При по-голямо количество вода, като "отче наш".Водата е най-големият враг на маслото... не зная дали от толкова ще се пресече, но не е добра комбинация! За да ти е мирна главата налей свежо масло.
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      Антифриза се утаява под маслото. Ако не се разбърка масло и антифриз - няма проблем. Източи малко (масло) и карай.

      Коментар


        #4
        //// написа:
        Антифриза се утаява под маслото. Ако не се разбърка масло и антифриз - няма проблем. Източи малко (масло) и карай.
        И преди съм твърдял, че когато се дават съвети трябва да се носи някаква отговорност...жалко,че работиш в сервиз, доколкото знам! Имам доста приятели във Варна...да кажа ли някой от тях да ти люсне 100-200гр антифриз в маслото, ти после ще източиш "малко (масло)" и с онзи мой приятел ще покарате из Варна 10-20 км? Бензина ти е за моя сметка... после ще напишеш какво е станало?!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Смени маслото-не са базикай с тез работи. На старата ми кола маслото стана за нула време на "боза" когато се скапа гарнитурата на главата!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            Нино съвсем не си правот 50-100 грама антифриз в 3-4 литра масло няма дори да има видима разликада оставим настрани, че антифриза ще се изпари от маслотопоследното е пробвано лично от менако ти се дават пари за бензин давай да пробвамеда не говорим, че има и маслакоито запазват свойствата си и при размесване до 30% с бензин

            Коментар


              #7
              Nino написа:
              //// написа:
              Антифриза се утаява под маслото. Ако не се разбърка масло и антифриз - няма проблем. Източи малко (масло) и карай.
              И преди съм твърдял, че когато се дават съвети трябва да се носи някаква отговорност...жалко,че работиш в сервиз, доколкото знам! Имам доста приятели във Варна...да кажа ли някой от тях да ти люсне 100-200гр антифриз в маслото, ти после ще източиш "малко (масло)" и с онзи мой приятел ще покарате из Варна 10-20 км? Бензина ти е за моя сметка... после ще напишеш какво е станало?!
              И тъй.. подчертах - ако не е рабъркано масло с антифриз, сиреч да не е карана така колата след смесването. Иначе - никакъв проблем. Навит съм на такъв експеримент с моята кола (още повече, че моето масло не е Селения, а Кастрол Магнетек). До сега не знам колко глави съм свалил, но после клиентите се връщшат при мен за допритягане на главата и за проверка на маслата и течностите. Е, до сега не съм имал случай (дори единствен) на пресечено масло. Та това е вследствие практически опит, а не просто измишльотина или празни прикаки.

              Коментар


                #8
                Значи ще източа цялото масло в една 5л туба от минерална вода и след 1-2 дни ще го видя как е и ако се е утаил антифриза ще взема само горния слой масло.
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  spark написа:
                  Значи ще източа цялото масло в една 5л туба от минерална вода и след 1-2 дни ще го видя как е и ако се е утаил антифриза ще взема само горния слой масло.
                  защо направо не си купиш ново

                  Коментар


                    #10
                    Покрай тоя ремонт съм към 700лв назад - вал, кобилици, повдигачи, гумички, гарнитури и т.н., а маслото е на .. не знам сигурно 200км. Още 60-70лв за ново масло.. Като го източа ще се види дали му има нещо.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      hf hpe написа:
                      Нино съвсем не си правот 50-100 грама антифриз в 3-4 литра масло няма дори да има видима разликада оставим настрани, че антифриза ще се изпари от маслотопоследното е пробвано лично от менако ти се дават пари за бензин давай да пробвамеда не говорим, че има и маслакоито запазват свойствата си и при размесване до 30% с бензин
                      Не знам дали съм прав, но подобна работа...беше ми на устата цигания за 35-45лв не бих направил.Да допуснем, че маслото не се пресече, ама дали качествено ще си изпълнява функциите за които е предназначено... и то през следващите 7000-8000 км.По един от методите за експресна оценка на качеството на работило масло...."капка масло върху филтърна хартия", наличието на вода в маслото не е добре....
                      Nino написа:
                      От напълно загрял двигател с щеката за измерване на маслото се взема капка и се капва върху специална филтърна хартия.След около час-два върху хартията се образува петно с две зони."Централна" с определен диаметър и "дифузионна" на вид като пръстен с очертани съдържащи се в маслото неразтворими частици обикновено нагари.Колкото по-голяма е площта на тази втората зона /очертана като пръстен/, толкова маслото е с по-добра диспергираща способност.Ако тази зона /пръстена/ е по-малка , това означава, че диспергиращите добавки са изтощени или има съдържание на вода и маслото е негодно... трябва да се смени. Информацията която имам съдържа и съотношения в условни единици съответващи на диаметрите на двата кръга, така, че по-точно да се измери този праг на негодност.Но това е свързано с картинки, които не мога да сложа сега.Съгласен съм на някоя неделна среща да направим тестта пред всички, като примерно маслото е на 8-9000 км!!! Тестът ми е даден от фирмата КАППА ООД, вносител на белгийските масла "ЮНИЛ"... ще трябва да им се обадя да изпрося повече тестове!
                      spark написа:
                      Покрай тоя ремонт съм към 700лв назад - вал, кобилици, повдигачи, гумички, гарнитури и т.н., а маслото е на .. не знам сигурно 200км. Още 60-70лв за ново масло.. Като го източа ще се види дали му има нещо.
                      Не бях обърнал внимание, че си с 1.4/12V...хм, не бих рискувал! По-добре вземи една наливна полусинтетика, покарай я лятото и есента/началото на зимата я смени! Ти си решаваш.Успех!
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        spark написа:
                        Покрай тоя ремонт съм към 700лв назад - вал, кобилици, повдигачи, гумички, гарнитури и т.н., а маслото е на .. не знам сигурно 200км. Още 60-70лв за ново масло.. Като го източа ще се види дали му има нещо.
                        Не спомена, че си правил такъв ремонт. В такъв случай маслото ти е пълно със стружки. Не знам какво да те посъветвам. Най-добре е да го смениш. Или поне както казваш - източи го в бидонче от минерална вода, изчакай да се утаи (няколко дена) и после го издърпай от бидончето, но с шлаух (както се източва водата от аквариум), без долния край на шлауха да стига дъното, за да не засмуче утайката и непременно го прецеди през някаква филтърна хартия. По възможност си смени поне масления филтър.

                        Коментар


                          #13
                          Нино цигания си е, и аз така бих го опреличил :D но просто човек не трябва да се изказва така крайно а можеш да бъдеш сигурен, че и маслата се проектират да запазват свойствата си при леки смесвания с други флуиди

                          Коментар


                            #14
                            hf hpe написа:
                            Нино цигания си е, и аз така бих го опреличил :D но просто човек не трябва да се изказва така крайно а можеш да бъдеш сигурен, че и маслата се проектират да запазват свойствата си при леки смесвания с други флуиди
                            Попадна ми една хубава книжка, учебник по масла и греси за студентите от МЕИ Варна.Авторът е доц..Любен Трайков.Та в нея са публикувани някои стандарти за маслата...или по-точно кога едно масло е негодно.При всички ако съдържанието на ВОДА е повече от 0.1-0.3 % се указва, че маслото е БРАК!!! Простата сметка :100мл вода в 3500мл масло е ни повече, ни по-малко от 2.857% !!!!Нямам основания да не вярвам на написаното.
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              От друг форум намерих:
                              Говорим все пак за моторни масла, ако са API сертифицирани, няма никакъв шанс нещо да се "пресече", това е част от стандартите.
                              А в спецификацията на Selenia 20K Alfa Romeo (с такова съм) пише:WATER SOLUBILITY - Insoluble, т.е. ВОДНА РАЗТВОРИМОСТ - неразтворима...Вчера не остана време да източа маслото, но днес ще го направя да видим какво е положението.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X