И аз карам вече една година със светеща лампа на airbag-a и се чудя какво да правя.Колко ли струва смяна на патрона.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изгърмеха ми еърбеците
Collapse
X
-
Здравейте колеги,И на мен ми свети лампата за възглавниците и много рядко да угасне та реших, че така или иначе те струват колкото колата ако трябва да ги сменя, поне да ги махна да не ми се отворят в движение без причина. След като прочетох всичките теми свързани с този проблем във форума разбрах къде се намират основните компоненти на тази система и реших да я разглобя.Никъде по волана не пише, че има airbag, а от дясно си е като джоб не е равно и там напълно изключих възможността да има airbag.Първо свалих жабката да видя зад нея кабелите и централата за възглавниците, но там нямаше нищо такова. Имаше две букси дето не бяха свързани и предполагам те са оставени точно за airbag. Както отзад имам прекарани кабели за тонколони, но такива няма и касетофона на колата си е направен само за предни.След това свалих и волана да видя дали отдолу няма патрон и кабели с жълт цвят, но и там няма нито патрон, нито кабели.В крайна сметка колата не е имала фабрично монтиран airbag, както и задни тонколони. Първият собственик не е платил за тези "екстри" и според мен при всички автомобили се монтира някаква стандартна инсталация и според това за какво ще плати клиента се монтират различните "джаджи".Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
deadairplane
-
Ех... и преди е ставало въпрос... Ако всичко по системата е ОК няма начин възглавниците да се самоотворят!!! Това, че някои хора им се е случвало е в следствие външна намеса на неоторизирани лица! Я някой прекъснат кабел, я изваден куплунг нейде. Системата е направена да спасява човешки живот-мислите ли, че така лесно ще се отварят безпричинно възглавнците? Дори след изтичане на гаранцията от 10 години не мисля, че има такава опасност. Пиропатрона задължително се сменя, защото газта в него не може да запази качествата си 100 години. Аз лично ще сменя моята възглавница, като и дойде времето, колкото и да струва. Все пак може да ми спаси живота не дай си Боже!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Пиропатрона нормално се възпламенява с електрически импулс.Сензора е едно топче,фиксирано с магнит или пружина в канал.При удар от инерцията топчето преодолява съпротивлението на магнита/пружината,дава на късо сензора и възпламенява патроните на възглавниците.Сензорите не са се развили много за последните 15 години.Все същото си е.Модовете са главно в самия сензор,нататък е същото-патрона си е пълен със същото,задейства се от високоенергиен импулс....SAAB са го разработили преди 50 години това за самолетите си и от тогава самия процес не е мръднал и на косъм.Само се ползват по-модерни сензори.Но има един основен принцип-един сензор сам никога не може да детонира патрона.Навързани са няколко,с директна маса от акумулатора и за да гръмне възглавницата,трябва да се задейства цялата верига.Дпустима разлика между задействане на два сензора-0.002 секунди.Така е по стандарт,възприет от всички производители,в целия свят.Самите сензори често дефектират-разхерметизират се,влиза вода,става конденз,дават на късо.Еърбеци гърмят сами по много причини.Повреден филтър или лоша маса.Отзад на колите имате едни неща...антистатици...зададени са там по стандарт.Вярно,че изглеждат грозни...ама не ги махайте...купето натрупва статично електричество и ако се разреди не където трябва...бум!Патрона е защитен...принципно...ама щом има описани такива случаи,значи е възможо.Пиропатрона се сменя на 10 години,защото съществува опасност от разхерметизация.NaN3-единия от компонентите в патрона,е силно токсично.В смисъл,че смъртоносната доза за човек е 2-3 грама.От 50 милиграма човек изпада в кома.За това самия патрон се прави така,че 100% да се взриви и да няма никаква вероятност веществата в него да се разлетят из въздуха при удар,нереагирали едно с друго.Продуктите на самия взрив са безвредни,за разлика от изходните вещества.Волана на кола с еърбег се поддържа в идеално състояние-чист и сух.Същото важи и за таблото.Обикновено под него има осигурителен сензор.Мръсни волани,каране с мокри ръце,течове от уплътнения на стъкла и парно са абсолютно недопустими.Трябва да го пише в инструкцията към колата.Жиците за еърбаега пак по стандарт са в ярко жълти маркучи,доста дебели.Трябва да са си жълти,периодично се преглеждат за наранявания и т.н.Ако не са,значи по тая доста деликатна сиситема е пипано от балкански или кой знае какви незнайни субекти.След удар отпред,цялата сиситема от сензори се тества задължително на стенд и дефектиралите сензори се сменят.Ако това не е направено....кофти.Същото важи при демонтиране на волана.На японските коли в щатите от няколко години се монтира и температурен датчик-ако си забравиш колата на слънце и температурата вътре се качи над 70 градуса (което на напълно възможно при черни автомобили без фолио на стъклата и щора на предното съкло),стъклата автоматично се смъкват с два пръста,за да не стане прегряване.Около 70 градуса е рискова зона за сензорите,на 90 е рискова за самия патрон-може да се самовъзпламени.
Коментар
-
Salvador написа:Отзад на колите имате едни неща...антистатици...зададени са там по стандарт.Вярно,че изглеждат грозни...ама не ги махайте...купето натрупва статично електричество и ако се разреди не където трябва...бум!Space Star 1.9 DID
Коментар
-
Salvador написа:Ей такава шарения някаква може да е или да е изцяло черно.Единия му край е хванат за някоя метална част от колата,другият опира в пътя.Във всеки магазин за авточасти би трябвало да има антистатици.Цена...не знам...в щатите са по 3-4 долара...в БГ...2-3 лева да са...не вярвам да са повече.
Коментар
-
Защото проблемът "статично" електричество не стои толкова силно при нова кола.Това се появява с времето-позацапани тапицерии,неоригинални стелки,разни допълнителни неща по колата-антени,музика...По принцип всяка машина,в която има движещи се части,трупа статично електричество.Въпросът е колко трупа и къде ще се разреди.Иначе...доста нови коли си имат антистатици.Ама не висят по калниците,а при мотора.
Коментар
-
dreamfool написа:Добре де, къде се сменя този пиропатрон и колко струва (самият патрон) труда в сервиза? Никой ли не го е сменял? Защо с антистатик колата да се превръща в капан за светкавици?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Не съм много съгласен с тезата че антистатичната лента предпазва електрониката в колата. За прескочи електрически раряд между две точки трябва двете точки да са изолирани една от друга и да са с различни ел потенциали. Когато или разстоянието между тях намалее или разликата в потенциалите им се увеличи до ниво достатъчно за разряд - то той си възниква и потенциалната разлика между тях намалява. Кабелите и повечето електрически съоръжения в атомобила са галванично свързани с корпуса му - разбира се в различна степен. Ако има верига която поради някаква причина не е възможно да се направи нискоомна то на нея се слагат тъй наречените "spark gaps" - така се получава контролиран разряд в точно определена точка. При по чувствителни вериги се ползват и други компоненти...Та този антистатик може да предпази преминаване на разряд през човешкото тяло при докосване на колата или при доближаване на пистолета за зареждане на бензиностанция. Но той няма за цел да пази ел. оборудването на автомобила ... А за светкавиците - потенциала който се натрупва между колата и земята е нищожен спрямо потенциала на една светкавица спрямо същата земя преди да се разреди. Тъй че на нея ще и все едно откъде ще мине - директно в земята или през атомобила. Когато атомобила се намира на открито място без наблизо да има други високи предмети той си е потенциална мишена за светкавици. Това е така защото при потенциална разлика от отрицателно заредения атомобил се откъсват електрони които намаляват потенциала на окония въздух което способства за осъществяване на електрически разряд. Между другото тази роля извършва и всеки метален предмет с близък потенциал на земята. Именно това е и предназначението на гръмоотводите по покривите - основното им предназначение е да излъчват електрони - затова и са заострени в горния край. И вече ако се случи да има разряд през тях втората им функция е да го отведат безипасно до земята.Важното е че ако в автомобила има хора, нищо не може да им се случи тъй като той играе ролята на т.нар. "фарадеев кафез"
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар