Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изчезна ми хидравликата на Пунтото и няма кой да ми помогне

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изчезна ми хидравликата на Пунтото и няма кой да ми помогне

    Здравейте, колеги! Случи се така, че си купих Фиат Пунто 1.9 ЖТД, 2001г. (което всъшност няма кой какво значение в случая, но все пак да дам някаква обща информация за себе си, нали съм нов ). Оказа се, че има проблеми с хидравликата (като в допълнение, хидравликата е със СИТИ) - т.е. понякога си я има, но има моменти, в които изчезва изцяло и за неограничено време и започват мъките ми по завоите. Реших да отида на сервиз, но ме отпратиха от няколко, като ми казаха, че не желаят да се заемат с моя проблем, но все пак ми казаха, че не е добре да я карам така и сега се возя в градския транспорт А няма и месец от как е при мен! Ако можете да ми кажете, дали някой е имал подобен проблем и как се е справил с него, или поне да ме опътите към някой по смел и разбиращ сервиз, където могат да ми помогнат, ще ви бъда изключително благодарен!

    #2
    ами аз доколкото знам за това сити се изключва при над 70 км и щом понякога работи, друг път не очевидно проблема е точно в управлението на ситито, а не в самата хидравлика, но повече от това не мога да помогна
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      колата е с електро сервоцелият модул се намира на кормилното стеблопо принцип е капризно към напрежението на ел. систематанай-добре отиди във ванто или аутоиталиязащото там има съответният софтуер за диагностицирането муако е за смяна мога да ти предложа нещо

      Коментар


        #4
        Не знам за к’ва хидравлика говориш при тази кола?! Тя има електромеханичен усилвател на волана който при скорост над 70 км/ч се изключва и волана става по-твърд."СИТИ" е режим на градско каране, при който волана олеква за скоростти под 70км/ч. Имаш бутон на арматурното табло и ако е натиснат /свети при контролните прибори/ тогава написаното по-горе се изпълнява. Имаш и чек-контрол, червена лампа с нарисуван волан, пак при контролните прибори за да сигнализира за проблем в системата.Ако всичко е нормално след секунда-две изгасва.Та какво по-точно става при теб? Днес не ми се хвърля боб за да гадая! Цялата тази система се командва от отделен компютър който се намира в самия електроусилвател на кормилната колонка и струва около 500-600лв.Много трудно подлежи на ремонт.Иди във Ванто-трейд на диагностика, ако ЧЕРВЕНАТА лампа не ще да изгасне или се включва в движение... може да има лоша връзка на куплунзите на този компютър.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Много благодаря, за бързия отговор. Въобще не го очаквах. Да, когато спре да работи Сити-то, тази лампа светва и не угасва, докато не се оправи всъшност волана! Съжалявам за необразоваността ми, но... все пак за това е и форума! И в добавка, не ми изчезва Сити -то, а изчезва напълно хидравликата! И става много трудно за управление!

          Коментар


            #6
            tod_punto написа:
            Много благодаря, за бързия отговор. Въобще не го очаквах. Да, когато спре да работи Сити-то, тази лампа светва и не угасва, докато не се оправи всъшност волана! Съжалявам за необразоваността ми, но... все пак за това е и форума! И в добавка, не ми изчезва Сити -то, а изчезва напълно хидравликата! И става много трудно за управление!
            А бе човек, опитах се да внеса малко ред в понятията ти, но явно не съм успял."Хидро" - вода, течност, флуид тук няма... това не е хидравлична рейка срещана при другите коли.Тя е съвсем обикновена, механична рейка с пиньон.На кормилния прът който я върти, а ти въртиш волана се намира този електроусилвател.Пак ти казвам, че "СИТИТО" е режим на поведение на този електроусилвател.Опиши моля те по-подробно какво става при теб! Не разбрах какво значи това което си написал..."докато не се оправи всъшност волана"??? Как да се "оправи волана", къде да се "оправи"?! Моля те бъди точен в изразите си когато искаме да ти помогнем, нашето време също е ограничено! При мен нещата са така: Давам на контакт, следва чек на системите и лампите гаснат, паля, бутонът "CITY" е натиснат и свети зелената лампа със същия надпис, потеглям, волана е много лек, ускорявам над 70 км/ч, волана се втвърдява, намялявам,волана става отново много лек. В подобен ред опиши какво става при теб, но моля те по-точно.Ето как изглежда системата при твоята кола:
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Добре, ще се опитам. Първо, аз понятието "хидравлика" използвам само като понятие за сервоусилвателя на волана, защото така е известно в непросветените среди на моите приятели. В момента, който дам на контакт, светват абсолютно всички светлини, които трябва да светнат. Светва си и "СИТИ"-то. На случаен принцип, когато запаля колата, лампата за "Сити" - то огасва и съответно си имам серво на волана( тоест се върти леко). Има и случаи, в които лампата продължава да си свети и нямам абсолютно никакво серво и волана се върти ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТРУДНО - но вие си знаете как. Всичко е на абсолютно случаен принцип - поне за мен.Получава се от време на време и следното нещо : Тръгвам и всичко е наред, но ако мина през някоя по злобна дупка, пак изчезва. Това е, което мога да дам като информация.

              Коментар


                #8
                Надявам се да е лош контакт в куплунзите на компютъра.По схемата която съм качил в предишния пост, той е с номер 15.Може да има окисление, което се надявам да е проблема.Но все-пак трябва да отидеш на тест...съветвам те във Ванто трейд, телефоните ги има в рубриката "Сервизи/магазини" първата тема.Успех!
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  tod_punto написа:
                  Добре, ще се опитам. Първо, аз понятието "хидравлика" използвам само като понятие за сервоусилвателя на волана, защото така е известно в непросветените среди на моите приятели. В момента, който дам на контакт, светват абсолютно всички светлини, които трябва да светнат. Светва си и "СИТИ"-то. На случаен принцип, когато запаля колата, лампата за "Сити" - то огасва и съответно си имам серво на волана( тоест се върти леко). Има и случаи, в които лампата продължава да си свети и нямам абсолютно никакво серво и волана се върти ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТРУДНО - но вие си знаете как. Всичко е на абсолютно случаен принцип - поне за мен.Получава се от време на време и следното нещо : Тръгвам и всичко е наред, но ако мина през някоя по злобна дупка, пак изчезва. Това е, което мога да дам като информация.
                  По това, което описваш е 100% лош контакт (или студена спойка) накъде по ел. веригата наел.усrлвателя, както е предположил и Nino!
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #10
                    Много благодаря! Отивам още сега Надявам се да сте прави!

                    Коментар


                      #11
                      Nino написа:
                      Не знам за к’ва хидравлика говориш при тази кола?! Тя има електромеханичен усилвател на волана който при скорост над 70 км/ч се изключва и волана става по-твърд."СИТИ" е режим на градско каране, при който волана олеква за скоростти под 70км/ч. Имаш бутон на арматурното табло и ако е натиснат /свети при контролните прибори/ тогава написаното по-горе се изпълнява. Имаш и чек-контрол, червена лампа с нарисуван волан, пак при контролните прибори за да сигнализира за проблем в системата.Ако всичко е нормално след секунда-две изгасва.Та какво по-точно става при теб? Днес не ми се хвърля боб за да гадая! Цялата тази система се командва от отделен компютър който се намира в самия електроусилвател на кормилната колонка и струва около 500-600лв.Много трудно подлежи на ремонт.Иди във Ванто-трейд на диагностика, ако ЧЕРВЕНАТА лампа не ще да изгасне или се включва в движение... може да има лоша връзка на куплунзите на този компютър.
                      Във връзка с цената на самия електроусилвател говорих с сервиз на Фиат и ми казаха , че смяната на "ЕУ" ще ми струва 1700 лв защото ми се появи същия проблем и не говоря за CITY-функцията а за червеното воланче на таблото което при запалване на двигателя в началото гаснеше после когато си поиска а в момента не гасне изобщо и волана се върти като на стара лада с меки гуми. По този порблем зададох и аз няколко вапроса днес но за сега отговор нямам но не спирам да се надявам защото сумата която чух от сервиза е почти непосилна за мен, но ако твоята версия за цената е вярна мога само да ти благодаря и да те помоля да споделиш от каде да си го закупя този "ЕУ" :D

                      Коментар


                        #12
                        Чакай, прочети веднъж всичко писано по-темата, там колегите са написали, че нещата първо трябва да се диагностицират... сиреч да се разбере, елктродвигатиля ли прави проблем или контролера.Тогава се пристъпва към купуване.Частта можеш да закупиш най евтино, предполагам от "T&N CAR"...в рубриката "Сервизи/магазини" най-отгоре стои тема с почти всички магазини предлагащи части за Фиат.
                        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте, и аз карам същото животно и тази сутрин стана следното:По принцип досега не съм имала проблеми с кормило,електроусилватели(вече година и половина ) и т.н.При мен City не светва на случаен принцип,а ако го включа(има копче на таблото).Аз го включвам само при паркиране като цяло и някой по-труден обратен завойТака и днес,го включих,за да направя един обратен завой,но явно нявъртях много кормилото и се чу някакво прещракване,светна червената лампа,която била индикатор за проблем в тази система Сити и воланът стана доволно твърд.Покарах малко така и спрях.След като запалих колата след няколко минути,лампата угасна нормално ,няколко секунди след като дадох контакт и кормилото се движеше по обичайния начин и в нормален режим и в режим Сити.Та въпросът ми е - това светване дали е било някакъв индикатор, че съм пренатоварила системата и след рестартитране е изчезнал или щом веднъж сме засветили, системата е дала фира?Предварително се извинявам ако въпросът се стори тъп,но смятах в събота да пътувам с тази кола,а дотогава съм почти денонощно на работа..Благодаря!

                          Коментар


                            #14
                            И аз имах същия проблем при едно по-рязко качване на тротоара.Предполагам че електронното управление на системата не може да се справи с рязкото натоварване,респ. завиване и губи управлението на мотора.След рестарт се оправя.Тома беше преди повече от година.Не съм имал проблеми повече.А защо не го караш постоянно на СИТИ-режим?Той е затова,а и се изключва при по-висока скорост сам.
                            FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                            Коментар


                              #15
                              Колеги, при тези електроусилватели в много голям процент от случаите се скапват 2 релета, а не самият електродвигател.. Разровете се във форума има поне две теми по въпроса, в една, от които е обяснено кое и как се сменя.. Цената на двете релета излиза общо под 100 лв, а както и някои от вас са се убедили нов електроусилвател е доста повече.Успех!всъщност ето темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=28488
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
                              Punto SX 1.2 8V '00
                              Uno 55 S 1.1 '84

                              Коментар

                              Working...
                              X