Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За фиксирането на валовете на 1,6 и 1,8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За фиксирането на валовете на 1,6 и 1,8

    Здравейте, колеги,Много странно ми "чука аванса" когато карам на бензин и натисна рязко педала на газта. Преди време ми бяха сипали доста нафта в резервоара, и си мислех че е от това, и може би някакви нагари, които са се получили, но вече минах доста километри, нафтата е отдавна изгоряла, а чукането си остава. Сетих се, че горе-долу по едно и също време ми сменяха фазовия датчик, и за целта са зацепвали наново ремъка. Използваха скобите за двигател 1,6, като специлано се консултираха, че инструмента е един и същ за 1,6 и 1,8 мотора. Така ли е наистина?? Един и същ ли е инструмента за двата двигателя? Може ли да не е зацепен както трябва, и от това да чука?

    #2
    Колега незнам какво са ползвали но съм 100% сигурен че инструмента за 1,6 и 1,8 е различен!!!на 1,8 се отваря капака на главата и там се слагат едни скоби подобни на черупки които закопчават вала отгоре да не мърда!на 1,6 тоя истримент е по специфичен и се слага от ляво ( отстрани )на валовете като се махат две капачета!( преди това се маха и бобината.......) А иначе твоя проблем може да възникне от много неща но това за което си се сетил също е възможно. Акое това то би трябвало да е така автомобила още от както са ти правили тая интервенция за която говориш няма да се е получило после от само себе си.

    Коментар


      #3
      Ако имаш разминат зъб на ремъка колата ще работи неравномерно на празен ход. На валовете има белези, можеш да ги провериш като свалиш пласмасовия капак на ангренажа.
      Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
      Renault Safrane 2.0 16V

      Коментар


        #4
        Ако има белези на зъбните колела на разпределителните валове, то те са поставени в последствие, при смяна на ремъка. Фабрично на двигател 1.8 16V НЯМА белези. Единствения белег е на коляновия вал. Въпреки, че с оригиналния специализиран инструмент е по лесно и далеч по сигурно, смяната на ангр. ремък на двувалка не е кой знае каква философия и двама души се справят за час, час и половина при наличие на подемник. Доста по-голяма врътка е качването на пистовия ремък, когато има клима.
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Rokambol написа:
          Ако има белези на зъбните колела на разпределителните валове, то те са поставени в последствие, при смяна на ремъка. Фабрично на двигател 1.8 16V НЯМА белези. Единствения белег е на коляновия вал. Въпреки, че с оригиналния специализиран инструмент е по лесно и далеч по сигурно, смяната на ангр. ремък на двувалка не е кой знае каква философия и двама души се справят за час, час и половина при наличие на подемник. Доста по-голяма врътка е качването на пистовия ремък, когато има клима.
          Подкрепям колегата и допълвам че и 1,6 16кл също няма фабрично белези на зъбните колела на валовете!!!разните му там маистори си правят белези с маркери драскат с отверки аве коит с квот намери. и после кат сложат ремъка и кат позагреее колата и кат почне да трака обтяжната ролка ставааааааа не ми говори.Еи такова нещо ми се случи кат ми сменяха ремъка в бившият оторизиран сервиз на Фиат в Русе После се чухме с една мацка от Аутоиталия няколко пъти и опаааааа ко стана след два месеца на тия михлюзи им зеха лиценза! е нямаше кои знае ква фаида щот го дадоха тоя лиценз на други некадърници!ЕХ КАК МИ СЕ ИСКА СЕГА НЯКОИ ОТ Аутоиталия ДА ЧЕТЕ ТОВА ЕТО ЗАЩО ЧОВЕК СЕ ПРИНУЖДАВА ДА ПОЧНЕ ДА ЧЕТЕ И ДА СИ РОВИ САМ ПО КОЛАТА. Излиза и по евтино що щот поне не даваш пари да ти скапват колата ам си я скапваш сам и по малко се ядосваш после

          Коментар


            #6
            Re: За фиксирането на валовете на 1,6 и 1,8

            Пичове, благодаря ви за вниманието. Като поставих въпроса за ремъка в сервиза, те казаха че не са го ползвали инструмента, станало ясно че не е той, обаче имало някакви "шпонки" (не знам какво е това) и ремъка вероятно е зацепен както трябва. Колата има стабилни обороти на празен ход, няма видима загуба на мощност, освен това измериха налягането (по-скоро вакуума) в смукателния колектор и според резултата казаха че газоразпределението е наред. Хората са свестни, никой не е отричал че е възможно проблема да е в тях и не ме "отебаха", което им прави чест. ОБАЧЕ, кота чета поста на колегата, който споменава че ролката му се е разтракала, се че и при мен се появи едно тракане, което не мога да кажа дали е повдигач или ролка. Нещо като чукане на празен ход, чува се по-ясно в купето. Но май се появи преди това. Има ли начин да се провери зацепването на ремъка, без да се плаща цена колкото за смяната му (то работата е май еднаква). Дайте идея къде в София може да стане това? Ще пътувам в чужбина другата седмица, и този въпрос ми е доста важен Още веднъж мерси

            Коментар


              #7
              най-добре наистина провериче в Европата да не стане грешка :D звънни на Бобо и го питайима инструмент човека0888 232 484
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #8
                Rokambol написа:
                Ако има белези на зъбните колела на разпределителните валове, то те са поставени в последствие, при смяна на ремъка. Фабрично на двигател 1.8 16V НЯМА белези. Единствения белег е на коляновия вал. Въпреки, че с оригиналния специализиран инструмент е по лесно и далеч по сигурно, смяната на ангр. ремък на двувалка не е кой знае каква философия и двама души се справят за час, час и половина при наличие на подемник. Доста по-голяма врътка е качването на пистовия ремък, когато има клима.
                При мен има белези на зъбните колела на разпределителните валове, които видимо са правени машинно, изобщо не приличат на самоделни.
                Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
                Renault Safrane 2.0 16V

                Коментар


                  #9
                  sev написа:
                  най-добре наистина провериче в Европата да не стане грешка :D звънни на Бобо и го питайима инструмент човека0888 232 484
                  Благодаря, ще гледам днес да свърша тази работа, ще пиша за резултата.

                  Коментар


                    #10
                    Re: За фиксирането на валовете на 1,6 и 1,8

                    tomny написа:
                    Пичове, благодаря ви за вниманието. Като поставих въпроса за ремъка в сервиза, те казаха че не са го ползвали инструмента, станало ясно че не е той, обаче имало някакви "шпонки" (не знам какво е това) и ремъка вероятно е зацепен както трябва. Колата има стабилни обороти на празен ход, няма видима загуба на мощност, освен това измериха налягането (по-скоро вакуума) в смукателния колектор и според резултата казаха че газоразпределението е наред. Хората са свестни, никой не е отричал че е възможно проблема да е в тях и не ме "отебаха", което им прави чест. ОБАЧЕ, кота чета поста на колегата, който споменава че ролката му се е разтракала, се че и при мен се появи едно тракане, което не мога да кажа дали е повдигач или ролка. Нещо като чукане на празен ход, чува се по-ясно в купето. Но май се появи преди това. Има ли начин да се провери зацепването на ремъка, без да се плаща цена колкото за смяната му (то работата е май еднаква). Дайте идея къде в София може да стане това? Ще пътувам в чужбина другата седмица, и този въпрос ми е доста важен Още веднъж мерси
                    При двигател 1.8 го има това леко почукване (особено когато колата не е загряла издава лек звук като на дизелов двигател), разпитвал съм доста и казват, че не е притеснително. Може да е от по-рядко масло например.
                    Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                    Коментар


                      #11
                      Re: За фиксирането на валовете на 1,6 и 1,8

                      IvoMarea написа:
                      tomny написа:
                      Пичове, благодаря ви за вниманието. Като поставих въпроса за ремъка в сервиза, те казаха че не са го ползвали инструмента, станало ясно че не е той, обаче имало някакви "шпонки" (не знам какво е това) и ремъка вероятно е зацепен както трябва. Колата има стабилни обороти на празен ход, няма видима загуба на мощност, освен това измериха налягането (по-скоро вакуума) в смукателния колектор и според резултата казаха че газоразпределението е наред. Хората са свестни, никой не е отричал че е възможно проблема да е в тях и не ме "отебаха", което им прави чест. ОБАЧЕ, кота чета поста на колегата, който споменава че ролката му се е разтракала, се че и при мен се появи едно тракане, което не мога да кажа дали е повдигач или ролка. Нещо като чукане на празен ход, чува се по-ясно в купето. Но май се появи преди това. Има ли начин да се провери зацепването на ремъка, без да се плаща цена колкото за смяната му (то работата е май еднаква). Дайте идея къде в София може да стане това? Ще пътувам в чужбина другата седмица, и този въпрос ми е доста важен Още веднъж мерси
                      При двигател 1.8 го има това леко почукване (особено когато колата не е загряла издава лек звук като на дизелов двигател), разпитвал съм доста и казват, че не е притеснително. Може да е от по-рядко масло например.
                      100% хидравлични повдигачи за 1,8!!! това им е болката!!!Колкото до 1,6 това чаткане( точно така звучи чат чат чат... ) се чува като загрее ДВГто и се чува само на ниските обороти,като изфорсираш и се губи или можеби звука на мотора става по голям.Получавасе точно от неправилно поставяне на ремъка!!! получавасе една малка хлабавина която ролката се опитва да изкомпенсира и дефакто заради това чатка постояно самия обтегач на ролката.много чудно обаче защо се получава това само на загрял ДВГ? дали тогава от температурата се получава някакво минимално допустимо отпускане на ремъка?В краина сметка за да изчезне този звук се налага наново да се зацепи ангренажа!

                      Коментар


                        #12
                        Ако ги няма тези фиксатори ( задължително трябва да са оригинални, а не самоделни копия, в които е възможно да е заложена грешка) под ръка е най-добре да се настроят валовете спрямо фазите им на газоразпределение, това е същинският най-точен метод. Отнема повечко време и е нужно доста разбиране, също и наличие на часовник-микрометър и газоразпределителната диаграма.Ето го тук напълно обяснено:http://guy-croft.com/viewtopic.php?t=14
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          ici написа:
                          Ако ги няма тези фиксатори ( задължително трябва да са оригинални, а не самоделни копия, в които е възможно да е заложена грешка) под ръка е най-добре да се настроят валовете спрямо фазите им на газоразпределение, това е същинският най-точен метод. Отнема повечко време и е нужно доста разбиране, също и наличие на часовник-микрометър и газоразпределителната диаграма.Ето го тук напълно обяснено:http://guy-croft.com/viewtopic.php?t=14
                          Това е точно така.
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            ici написа:
                            Ако ги няма тези фиксатори ( задължително трябва да са оригинални, а не самоделни копия, в които е възможно да е заложена грешка) под ръка е най-добре да се настроят валовете спрямо фазите им на газоразпределение, това е същинският най-точен метод. Отнема повечко време и е нужно доста разбиране, също и наличие на часовник-микрометър и газоразпределителната диаграма.Ето го тук напълно обяснено:http://guy-croft.com/viewtopic.php?t=14
                            Илиянски прав си но съм си гурен че в България са малко хората които работят с такива инструменти!!!Дан говорим че при нас в Русе едвали има някои примерно които да го ползва това. Ти наи добре знаеш

                            Коментар


                              #15
                              Ами като опря работата до настройването на валовете, залегнах да чета и стана работата Иначе микрометър-часовник има всеки стругар.П.П. Марто каза, че на Косито му харесала настройката А мойта ще я видим също...
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар

                              Working...
                              X