Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

прегряването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    На мойта Мареа перката си работи и при изключен контакт, че даже и изваден ключ от стартера :D - многократно проверено, като я прибирам в гаража.
    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

    Коментар


      #17
      doofiat написа:
      Yavor написа:
      doofiat написа:
      При Брава/Браво/Мареа перките не работя при изключване от контакт с ключа.Ако само се даде на контакт перките въртят и двигателя не е включен.
      Да ама на моята Брава си работи даже като е заключена колата и аз съм отвън Виж ако при дизелите е различно, не знам...
      И на бензинови Брави и Мареа съм виждал, че като изключиш от контакт и спира перката.
      Дали да не си направим една анкета - 1. работи 2. не работи ?! При мен е като при Yavor - работи даже като е заключена колата и аз съм отвън И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата /!
      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
      Среден разход на газ

      Коментар


        #18
        Gecata_82 написа:
        На моето Браво- 1.8 16V, перката също спира при изключване от контакт.
        на бравата ми 1,6 16v вентилатора върти и при изключен двигател и без да е на контакт,всъшност съм карал доста коли и на всичките перката за охлаждането си е работила и без колата да е работила или на контакт
        HONDA I-VTEC

        Коментар


          #19
          пунто

          и на моето работи при спрял двигател. Но забелязах че като е работил около 30 мин. и загася колата Температурата преди това е била между 70 - 90 градуса и отвъртя капачката на разширителния съд антифриза тръгва на горе прелива и пак се връща . При вас така ли е дали това е нормално.

          Коментар


            #20
            masterkar написа:
            И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата /!
            Естествено, че съм прав: Схемата "Engine cooling fan" на стр.2 от Haynes-а !+ на акумулатор, предпазител 6, моторче 7- термодатчик 8, моторче 7Не минава през ключа за запалването!!!
            BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
            Среден разход на газ

            Коментар


              #21
              masterkar написа:
              masterkar написа:
              И мисля, че това е нормалното положение - естествено, ако температурата на антифриза е над тази за вкл. на перката /термодатчика играе роля тука - сега не ми се търси схемата /!
              Естествено, че съм прав: Схемата "Engine cooling fan" на стр.2 от Haynes-а !+ на акумулатор, предпазител 6, моторче 7- термодатчик 8, моторче 7Не минава през ключа за запалването!!!
              Много интересно! Аз пък досега гледах схемите на свързване и управление на охлаждащия вентилатор за различните марки и модификации на Фиат (Браво, Брава, Мареа, Пунто) и стигнах до следния извод: включването на перката зависи от модела, модификацията му, от това дали е с климатик или климатроник, или въобще няма, дали е бензин, дизел и с каква мощност е, от вида на ЕКУ и някои други неща. Извода е, че някой са зависими от контакт, други не. Няма смисъл да се спори. Като пример: Мареата на sugarboy включва перката и при "изваден контактен ключ", моята само на контакт.
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #22
                снощи като се прибирах от работа пунтото пак загря ..... преди седмица сменях датчика на перката - вчера пак не включи...... решил съм да сложа 1 ключе да си включвам перката ръчно като на лада / то пак е фиат /, щото вече не се издържа.... май съм тръгнал към шлайф на глава вече.....
                Fiat Punto 1.1-Синята птица
                Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                Коментар


                  #23
                  Мойта 1-ва степен включва малко преди 95 градуса, а 2-ра малко преди 100!1-ва степен при изгасяне на мотора спира,но 2-ра си работи даже като я заключа и това е нормално докато охлади си работи.....или работи 1-ва угасям мине малко време и понеже няма циркулация включва втора степен!п.с.При загрят мотор маркучите как трябва да са твърди или меки!Ако са леко твърди добре ами ако са меки!?И каде е тази пробка на радиатора в случая за моя мотор от подписа!?
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #24
                    Нема кво да се чудите колеги, всичко се прави с цел икономия. Ако е без клима колата, обикновено (но не винаги) датчика е с една степен и директно включва перката - хем по-сигурно, хем по-евтино (спестяват едно реле) Сега, ползата от въртене на перката при изгасен двигател е никаква, да не говорим че и изтощава акумулатора. Според мен е по-добре да спира да върти като изгасиш колата.Мойта е с климатик, има една камара релета и предпазители + супер сложно управление . А и датчика е с две степени. Като изгася, перките спират.
                    FIAT Tipo 1,4mi - EX
                    Alfa Romeo 146ti - EX
                    Alfa Romeo 156 2,4JTD

                    Коментар


                      #25
                      при мен не винаги, но се случва, след като спра и изключа всичко, перката на радиатора да повърти малко и да спре.Имах друг проблем - когато я взех, мислех, че прегрява, а то уредът на таблото лъжел. В Италсервиз тестваха какво ли не, разглабяха таблото, един възрастен човек се занимаваше, каза, че така и не е разбрал откъде точно се получава лъгането, презапоил някакви връзки и оттогава една седмица вече всичко си е на шест.
                      Brava 1.6 16V, Бензин

                      Коментар


                        #26
                        donnna написа:
                        снощи като се прибирах от работа пунтото пак загря ..... преди седмица сменях датчика на перката - вчера пак не включи...... решил съм да сложа 1 ключе да си включвам перката ръчно като на лада / то пак е фиат /, щото вече не се издържа.... май съм тръгнал към шлайф на глава вече.....
                        Колега, недей да слагаш копче, ами както сам си се насочил сменяй гарнитура и шлайфай и ще имаш колица-слънце. Няма да загрява, няма да ти харчи толкова, а и ако сегментите смениш няма да сбъркаш.

                        Коментар


                          #27
                          doofiat написа:
                          При Брава/Браво/Мареа перките не работят при изключване от контакт с ключа.Ако само се даде на контакт перките въртят и двигателя не е включен.
                          И при мен е така.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #28
                            И при мен също!
                            Ex FIAT MAREA 1.9TD100 WEEKEND ELX '98
                            FIAT PUNTO 1.2 75hp ELX'96

                            Коментар


                              #29
                              При мен вече три пъти ми изхвърли антифриз през капачката. И трите пъти стана при спрян автомобил, като току що съм изключил от контакт при включена перка. Съответно тя веднага спира. Освен от въпросната перка, може ли проблема да е от другаде. Примерно да се е получила "въздушна възглавница" или нещо друго.
                              Fiat Bravo 1.8 GT

                              Коментар


                                #30
                                Логично е изхвърлянето на охладителна течност да се получава при спрял автомобил. Тогава охладителната система не работи, а двигателя е вече топъл, така че температурата от двигателя се предава на охладителната течност, която пък няма къде да я отдаде и по тази причина разширява обема си и изтича, ако намери откъде.При мен също го имаше този проблем, но се оправи от само себе си, след като изхвърли около литър антифриз, който аз след това си долях. Сега не тече от никъде. Между другото, при мен перката не е свързана с контакта и почти винаги, когато слизам и заключвам колата, перката продължава да върти около минута, преди да спре. Това, естествено, е съвсем недостатъчно да охлади двигателя, така че проблема с разширяващия се обем продължава да си стои. Затова и изхвърля антифриз.
                                Shit happens, sometimes...
                                Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                                Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                                Коментар

                                Working...
                                X