както каза колегата Stilo, мотора побира около 3,5 литраако се източи всичко до последната капка са 3,8 литрапри мен досега при 2 смени побра около 3,5-3,6 литраа тия в магазина не ги слушайвзимаш си 4 л и си готов
не вярваш ей :D 2 пъти съм сменял както казахи двата пъти ми остана по около 300-400 грамаспоред щеката маслото беше точно на средата между мин и макси сега след 9000 км състоянието е същото
Не че не вярвам, просто казвам... два пъти съм сменял масло и сипвах по около 4 литра, а в магазина БУМ - 4,3.Оки значи ще си сипя аз 4 литра както си му е редътп.п. Мойто не е с пръчка мин и мах а някаква пръка която е еластична и се огъва и долу има само едно топче
2 пъти съм сменял както казахи двата пъти ми остана по около 300-400 грама
Сори за , че ползвам темата на колегата, но ....Отдавна не съм сменял АЗ масло на ДВГ - има няма преди 10-на години за последно на Ладичката. Оттогава все по сервизите ...Та по спомен - след източване на старото масло се наливаше друго /вретенно ли беше , друго ли ... /, ДВГ поработваше с него, източваше се и то и тогава - новия филтър и новото масло. Тази процедура дали я спазват в сервизите ... имам предвид промивката преди наливането на новото масло?Моля, ако някой е наясно точно каква е процедурата по смяна на маслото да я опише:1. ...2. ...и т.н.защото другата седмица и на мен ми предстои смяна на маслото и съм решил този път сам да си я направя - не заради цената на процедурата /около 5 лв в сервиз/, а поради гореописаното. И какво масло и колко литра се слага за промивка на системата?Търсих такава тема във форума, но ... не открих. Ако някой се наеме да опише процедурата /може и в друга тема/ тя може да се "бодне" в "Често задавани въпроси...".Трябва да сменям и маслото в скоростната кутия, но това вече ще го правя в някой сервиз.
BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
Среден разход на газ
защото другата седмица и на мен ми предстои смяна на маслото и съм решил този път сам да си я направя - не заради цената на процедурата /около 5 лв в сервиз/, а поради гореописаното. И какво масло и колко литра се слага за промивка на системата?Търсих такава тема във форума, но ... не открих. Ако някой се наеме да опише процедурата /може и в друга тема/ тя може да се "бодне" в "Често задавани въпроси...".Трябва да сменям и маслото в скоростната кутия, но това вече ще го правя в някой сервиз.
Едва ли се налага промивка на маслената система, но щом си решил го направи.Слага се специално промивъчно масло до белега "MIN" на маслоизмервателната пръчка.Преди това отвиваш стария маслен филтър, изливаш маслото от него и пак го поставяш на мястото му. Оставяш колата да работи около 20 мин.,като в никакъв случай не я форсираш.Източваш промивъчното масло добре, като чакаш още 20 мин.Наливаш свежото масло което си избрал и черпиш Nino една бира! Преди това надявам се ,че няма да забравиш да сложиш нов маслен филтър и завиеш пробката на картера... докато с Nino си пиете бирата! Ето какво масло да купиш за промивка да двигателя:http://www.prista-oil.com/technical/...ad&pid=74&l=bgА сега с Ваше позволение ще преместя темата в консултации, защото просто мястото и не е тук!
Само да допълня, че маслото за промивка се слага на загрял двигател. Защото на студен както знаем оборотите са над 1200-1300. И дори е препоръчително след промивката да се сложи двигателно масло да поработи пак 20 мин и чак тогава да се налее окончателно маслото. Пиши в гугъла "промивка двигател" и ще намериш доста теми из форумите. Но това е нож с две остриета!
Nino, благодаря за отговора! Идеята за промивката ми дойде защото старото ми масло е Лемфъордер /те такава марка не мога да открия , коментирали сме вече многократно по темата.../, а новото ще е задължително Селения! Та си мисля профилактично да направя промивка на маслената система! А иначе идеята за съчетаване на полезното /смяна на маслото/ с приятното /биричката / е много добра, но ... дано намеря време най-после да дойда и аз на някоя сбирка! Това ми се вижда добра идея! :D
BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
Среден разход на газ
Само да допълня, че маслото за промивка се слага на загрял двигател. Защото на студен както знаем оборотите са над 1200-1300. И дори е препоръчително след промивката да се сложи двигателно масло да поработи пак 20 мин и чак тогава да се налее окончателно маслото. Пиши в гугъла "промивка двигател" и ще намериш доста теми из форумите. Но това е нож с две остриета!
Eстествено, че на загрял, как ще източиш старото масло? Чак пък ново двигателно масло преди основното, малко ми се струва излишно.Не вярвам колата да е карана с M10D и други маслени сурогати.Според мен всичко това е АБСОЛЮТНО излишно АКО: колата е карана със съвременни масла, полусинтетични, качествени минерални и те са сменяни що-годе в срок.Но както знаем, мерак се гаси с пари, така, че дерзайте!
Идеята за промивката ми дойде защото старото ми масло е Лемфъордер /те такава марка не мога да открия , коментирали сме вече многократно по темата.../, а новото ще е задължително Селения! Та си мисля профилактично да направя промивка на маслената система!
Не се вкарвай в приключения бре човек! Според мен няма абсолютно никакъв смисъл да промиваш системата."Лемфьордера" е разпостранено масло и според мен в опаковката с това име стои "АРАЛ".Налей полусинтетична "Селения", абсолютно нищо няма да се случи.Промивка се налага на много стари двигатели карани с минерални масла клас CC,SA,SB,SC,SD,които просто вече не се произвеждат!А ти караш и с газ, който почти няма такива нагари като дизела и бензина!
Коментар