никои карали брава 1.6 сьс спорен филтьр ???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
има ли полза от спортния филтьр?
Collapse
X
-
Vladim написа:Според мен подобни изпълнения могат само да вложат здравословното състояние на мотора. Е... ако не мислите да карате колата повече от 2-3 години слагайте! :D"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
charlie написа:Vladim написа:Според мен подобни изпълнения могат само да вложат здравословното състояние на мотора. Е... ако не мислите да карате колата повече от 2-3 години слагайте! :DMercedes E200 coupe
Коментар
-
charlie написа:и що мислиш така? - един марков спортен филтър (APEXi, K&N, OMP...) със сигурност филтрира по-добре от хартиен, с неизвестем произход, а и освен това, макар и малко, със сигурност подобрява и работата на двг, заради по свободното преминаване на въздуха. принципно конусните филтри дават малко по-осезателен ефект от риплейсмънтите.ето и тестове на няколко вида филтри: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=5008тук има мнения по тази тема, иначе ефекта при 1.6 едва ли ще е достатъчно осезаем като вървеж, но като добавим и звука :D . Макар че подобен звук може да се докара и с допълнителни отвори в долната част на кутията и със стандартния филтър.
Коментар
-
за icomirGT: да карам със спортен K&N, от вида, който се слага на мястото на оригиналния.за Vladim: в сток колите имам много неща подлежащи на подобрение, които по една или друга причина не са били направени в заводски условия (например изпускателен колектор, правопоточни гърнета, полиране на всмукателния колектор и т. нт.) и спортния филтър е просто едно от тези множество дребни промени, коит съвкупно дават осезаем резултат."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
нещата пак опират до балансда има неща които могат да претърпят развитие (но за които средностатистическия купувач не иска да плащаима и неща които са противоречиви (т.е. зависи кой, какво иска от колата...)например полирането, да по-малко съпротивление и уж само подобрения, но пък завихрянията намаляват, което пък води до по-лошо смесообразуване (относителни са и двете неща)...относно входния тракт на въздуха... ами на някои въздуховоди има специални резонатори (нещо като затапени отклонения), понеже се оказва че дефакто потока не е постоянен а трепти и въпросните резонатори спомагат за по-добро смесообразуване..относно изходящия тракт (гърнета и сие), ами и там има трептене и то също се смята... съпротивлението на изходящите газове и по-специално back-pressure оказва влияние... т.е. ако сложим нещо с което газовете излизат по-лесно имаме по-добри високи обороти, но по-лоши ниски (свързано е с пълненето и въртящия момент)...идеята е че, ако някъде някои модификации помагат, то на друг (дори и същата кола и модификации) пречат...но все пак важното е колата да харесва на този който я кара :D , но определено няма универсален вариант, както е вярно че масовите коли не излизат от завода със 100% от възможностите си
Коментар
-
Аз лично съм скептичен. По технически норми, стандартния хартиен филтър се смята за напълно задръстен при пад на налягането преди и след него 100мм воден стълб. 100мм воден стълб са равни на 0.01бар, което пък е 1% разлика в налягането - респективно потока. При такива ниски разлики в налягането може да се смята, че мощността ще се промени линейно, тоест със същят този 1%, ако "спортният" филтър не оказва никакво съпротивление, което далеч не е така.Подобни филтри могат да се използват (според мене) само ако човек иска да си изведе филтъра в по-студената зона и/или да използва т.н. "рам ефект" - насрещният напор на въздуха за създаване на леко положително налягане на входа. Приръста на мощността в тези случаи може да е по-значителна от жалкия 1%, но всичко зависи вече не от конкретния филтър, а от общата конфигурация на всмукателната система, въздухозаборници и др.под.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
tache написа:кажи малко повече за допълнителните отворите на кутията
Коментар
-
ici написа:За насочване на студен външен въздух няма смисъл, понеже кутията е зад гредата, която я разделя от мотора, пък и при движение въздуха циркулира доста.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар