Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мазане на разпределителния вал на Punto

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мазане на разпределителния вал на Punto

    става въпрос за Punto 60 SX, 1.2, 60KW, 1994, ето каква е историята:- след смяна на гарнитура на главата почна да ми свети лампичката на инжекциона и отидох във Вантотрейд за диагностика- човека включи компа и в продължение на два часа ръчка разни работи по мотора, смени свещи, но не успя да установи причината - имаше две предположения: зверски запушена дюза или скапана ламбда- по едно време обаче почна да се чува един гаден шум от мотора, за който жичкаджията каза, че идвал от алтернатора- на излизане от халето обаче ново 20, стартера върти, но колата не пали- и ето какво се оказа: прекъсване смазването на разпределителния вал и блокиране на вала - като свалиха капака на клапаните всичко вътре беше сухо!!!- за 400 кинта (части+труд) ми смениха главата, тръбичките за маслото, ремъка, ролката и направиха ремонт на гнездата на клапаните и самите клапаниНе стана ясно, обаче каква е била първоначалната причина да блокира разпределителния вал. Ицо от Вантотрейд каза, че никога не е виждал подобно нещо - fire моторите били абсолютно безпроблемни в това отношение, единствената причина според него беше, че тръбичките на маслото били разкапсоловани на местата където се свързват, щото маслената помпа си бачкаше нормално.Та ето какъв е въпроса: управлява ли се по някакъв начин притока на масло към шийките на разпределителния вал или всичко зависи само от това дали е свободен пътя на маслото до там???
    2.4 JTD

    #2
    Re: Мазане на разпределителния вал на Punto

    Ernom написа:
    става въпрос за Punto 60 SX, 1.2, 60KW, 1994, ето каква е историята:- след смяна на гарнитура на главата почна да ми свети лампичката на инжекциона и отидох във Вантотрейд за диагностика................- и ето какво се оказа: прекъсване смазването на разпределителния вал и блокиране на вала - като свалиха капака на клапаните всичко вътре беше сухо!!!- за 400 кинта (части+труд) ми смениха главата, тръбичките за маслото, ремъка, ролката и направиха ремонт на гнездата на клапаните и самите клапаниНе стана ясно, обаче каква е била първоначалната причина да блокира разпределителния вал. Ицо от Вантотрейд каза, че никога не е виждал подобно нещо - fire моторите били абсолютно безпроблемни в това отношение, единствената причина според него беше, че тръбичките на маслото били разкапсоловани на местата където се свързват, щото маслената помпа си бачкаше нормално.Та ето какъв е въпроса: управлява ли се по някакъв начин притока на масло към шийките на разпределителния вал или всичко зависи само от това дали е свободен пътя на маслото до там???
    Колега,започвам отзад напред по въпроса--/не се управлява-датчика за минимално налягане на маслото в магистралата при мотора FIRE се намира на корпуса,където се завива масления филтър и не може да реагира при запушване или скъсване на тръбичките за мазане на разпр.вал /или теч не от където трябва/това подразбирам под /...разкапсоловани /Мисля,че причината за всичко това е някакво неграмотно действие при смяна на гарнитурата... защото проблема е изникнал след това !
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      И според мен това е причината,калпави майстори
      _______________________________________
      0885261834

      Коментар


        #4
        да, май е резултат от майсторско изпълнение ...айде като съм почнал да питам да сложа още едно въпросче, към хората, които са сменяли глава или гарнитура на главата: при въпросния ремонт трябва ли след определен пробег, примерно 500 или 5 000 км. да се донатяга главата или да се регулират клапаните?
        2.4 JTD

        Коментар


          #5
          Ernom написа:
          да, май е резултат от майсторско изпълнение ...айде като съм почнал да питам да сложа още едно въпросче, към хората, които са сменяли глава или гарнитура на главата: при въпросния ремонт трябва ли след определен пробег, примерно 500 или 5 000 км. да се донатяга главата или да се регулират клапаните?
          Ако си сменил болтовете на главата с НОВИ, не виждам причина да се донатягат.
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            Re:Punto...

            Ernom написа:
            да, май е резултат от майсторско изпълнение ...айде като съм почнал да питам да сложа още едно въпросче, към хората, които са сменяли глава или гарнитура на главата: при въпросния ремонт трябва ли след определен пробег, примерно 500 или 5 000 км. да се донатяга главата или да се регулират клапаните?
            Нищо такова не се прави...Това са технологии, от по старите генерации автомобили,Пунто не е от тях...
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              Благодаря :D
              2.4 JTD

              Коментар

              Working...
              X