Пускам пак темата. Трябва ми помощ от хората които са сменяли вал. Досега съм нямал идея, че вала ми е в такова състояние, защото колата върви, разход нормален, но днес като сменях гарнитура на капака и се хванах за главата. От снимките ще се види. Изглежда целия вал и кобилиците са наваряни със стоманени електроди и после пристъргвани, иначе не мога да си обясня шуплите във вала и кобилиците и тези очуквания по гърбиците. Въпросите ми са:- маслената магистрала при вас от две части ли е (на снимката се вижда). Това в средата дето съединява частите го има още на две места, но там не помръдва, а в средата просто си се сглобява. Ако и там не трябва да мърда, как га го съединя, да го калайдисам ли?! Други идеи?- има ли гумичка или нещо подобно за този "израстък"
в средата на магистралата? Защото в момента не е останало нищо там. - какво представляват гумичките които се продават за около 8лв, на снимката съм снимал остатъците от една. Това което се продава само О-пръстени ли са или това пластмасовото с гумички отгоре и отдолу?- при вас на валовете има ли някъде набита марката на вала. В сайта на хит-ко гледам има марки FIAT и AE. Чувал съм, че MAHLE са много добри, но не знам Христо ще може ли да достави такъв и да ми гарантира, че е MAHLE. Изобщо мога ли да разбера какъв ми е вала. Инвестицията е сериозна и не искам ментаци.- кобилиците и те сигурно са наваряни - на снимката си личат шуплите на някои. Мисля да ги сменя и 12-те... Въпроса е еднакви ли са всички кобилици? На шест от моите има набито (1), на три - (5) и на още три (6). Марката АЕ добри ли са или не са за предпочитане?- с какво да промия маслената магистрала? Да поразширя ли малко отворите до 1мм със свредло. Мисля да я кисна 1-2 дни в бензин с много РЕДЕКС, после да я варя със сода и накрая да я мина с ацетон и да я продухам с компресора. Друго?
- трябва да сменям и семеринга на вала (беше ъплътняван и със силикон). В сайта на Христо не е попълнена базата. Казаха ми, че Кортеко са добри, но пак как ще разбера дали е Кортеко нямам идея. Някакви други добри марки да се сещате?- толкова ли е наложителна смяната и на хидравличните повдигачи? Може ли да се мине без това? Какво им се проверява да се види дали са за смяна? Лесно ли се свалят и има ли опасност нещо да прецакам като ги вадя?Има ли нещо друго, за което трябва да внимавам при покупката и смяната на вала? Не мисля да ходя при майстор, като гледам лесно се сменя всичко, но все пак нещо което да кажете? ![](http://subs.unacs.bg/1/p003.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p004.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p005.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p008.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p009.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p010.jpg)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![](http://subs.unacs.bg/1/p003.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p004.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p005.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p008.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p009.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p010.jpg)
![](http://subs.unacs.bg/1/p011.jpg)
Коментар