Да! За отворите и аз писах по-преди. Тяхният диаметър е пресметнат така, че налягането да се подържа 1-4бара в магистралата. Не се пипат!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на разпределителен вал на 1.4
Collapse
X
-
Налягането на маслото се дава при напълно загряло масло 90*-100*.На студено е близо с 2 единици повече. Там където се навива датчика на лампата за налягане на маслото може да завиете тройник(изработен от стругар) с "камбана"-електрически манометър от Лада и да си поставите самото стрелково уредче в купето, за да знаете реално с какво налягане работи мотора във всеки един момент.
Коментар
-
ici написа:Налягането на маслото се дава при напълно загряло масло 90*-100*.На студено е близо с 2 единици повече. Там където се навива датчика на лампата за налягане на маслото може да завиете тройник(изработен от стругар) с "камбана"-електрически манометър от Лада и да си поставите самото стрелково уредче в купето, за да знаете реално с какво налягане работи мотора във всеки един момент.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Поради разни случайни причини, налягането на маслото може да стане доста по-ниско от оптималното, и като няма един елементарен стрелкови уред за налягане за да се види...няма нужда да е скъп и да отчита с голяма точност. Руският комплект е 17лв Та ако дочакаме светването на червената лампа(0,8 бара) то вече мотора е заминал...Няма значение как се кара колата, налягането на малото е жизненоважно за мотора, както и температурата.Хм, сетих се за Уно 45, че също така имаше само една червена лампа за температурата. Това вече е крайно минимизиране с риск за мотора.
Коментар
-
Ами засега нищо няма да сменям защото не мога да намеря прословутите гумички Нито при хит-ко, нито в Ал.Ауто, нито по магазините на бул. Мария Луиза. Освен да си правя със замбата, само да намеря подходяща гума.ВЪПРОС: В "книжката" която върви с новия вал пише, че задължително при смяна на вал трябва да се смени и ангренажния ремък. Някой сменял ли го е? Моя изглежда добре, не е нацепен дори най-малко никъде.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:ВЪПРОС: В "книжката" която върви с новия вал пише, че задължително при смяна на вал трябва да се смени и ангренажния ремък. Някой сменял ли го е? Моя изглежда добре, не е нацепен дори най-малко никъде.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Ето това е от книжката към вала, обяснения как се сменя. Ще ми се да чуя и други мнения по въпроса да се сменя ли и ангренажен ремък (т.3). И пише, че задължително трябва да се сменят и повдигачите, за да не се износи бързо новия вал (т.5). И след 500 мили (т.10) повдигачите трябвало отново да се проверят и "настроят". Какво им се настройва на тея повдигачи?!Да се сменя ли ангренажен ремък?Какво се проверява на повдигачите дали са ОК?Как се "настройват"?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Лично мнение:Подмяната на кобилици е пряко свързано с подмяната на вала. Подмяната на повдигачи също. Това са детайли работещи в тандем с вала (кобилиците се трият в гърбиците, повдигачите коригират хлабините). При ремъка обаче нещата са малко по-различни. Ремъка е задвижван от вала но не е елемент от неговата механика. Разбира се подмяната му е гаранция за за механика, който прави ремонта. Повдигачите са поставени за да компенсират хлабините. Друг е случая с корекция на хлабините на тарелки при Разпределителен вал без Хидравлични повдигачи. Но тук нещата не са такива. Каква настройка или преглед трябва да се направи на повдигачите - просто не го разбирам!?Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Положението след смяна на вала е трагично. Поради причината, че не бяхме раздвижили повдигачите, които са спекли по стария изтъркан вал и бяха изскочили нагоре. Въртяхме на стартер и все едно колата е с изкарани свещи - никаква компресия. После по съвет на хит-ко стегнахме повдигачите с менгеме да им изтече маслото и защото имаха много нагар по шийките и не движеха изобщо. С хиляда мъки колата запали, отначало прекъсваше, като пуснеш по-рязко газта гаснеше. Днес направо си работеше на три цилиндъра и тресеше яко. Усъмнихме се в бобината, но с помощта на vesko.t и манометър разбрахме, че на 3-ти цилиндър няма никаква компресия - 0, а на другите три - по 10 бара. Единия вариант е да сме изкривили клапан, другия - пак някой повдигач да не движи добре и да не дава да се затвари клапана напълно. Чудя се обаче... ако е изкривил клапан, би трябвало да е на всички цилиндри - преди раздвижването главите на всички повдигачи бяха изскочили максимално нагоре, т.е. трябва доста клапани да е кривнало, а на три цилиндръра компресията е ОК. Тъй като имам много друга работа, чак след 4-5 дни ще се занимая с колата и първото нещо, което мисля да проверим е да мерим компресията без повдигачи и кобилици - т.е. нищо от вала да не пречи клапаните да са затворили. Ако имате други идеи давайте, защото предстои отваряне на глава...Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Мда, май ще се отваря глава и не знам след това дали от Бравата ще стане кола. Много неща има за сваляне, а от тая метанова уредба са труднодостъпни. Някой знае ли какъв е размера на Рибе камъка за отваряне на главата? Взех един М14, но на пръв поглед не влиза, не съм пробвал да го набивам. Може и от нагара да не влиза. На някои места в интернет пише, че е М14, на други М13... Баси проблемите с тая колаFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Преди време ходих на сервиз да ми замерят компресията. На трети цилиндър показа 0. Едва при третото замерване компресията в цилиндъра се показа. Оказа се че хидравличен повдигач ми е заседнал. Дано и при теб да е същия проблем. Как така до оня ден колата си е вървяла нормално и след смяна на разпред. вал да се яват толкова проблеми.
Коментар
-
Проблема е, че може да сме изкривили клапан поради заседнал повдигач. А и аз мерих компресията без повдигачи и кобилици и успя да вдигне най-много до 6 атм. Почти съм свалил главата, т.е. всичко около нея. В събота остава само да разкарам колекторите и главата излиза. Добре, че мотора е 1.4 и лесно се обслужва долу в гаража. Камъка за отваряне на главата е М13 тип РИБЕ. На 1.4 кратуната лесно се сваля, да видим как ще се справим със сглобяването другата седмицаFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Колеги пак ще сменям вала, дайте някаква идея от какво се е износил стария. Нямаше някакви фрапиращи износвания, може би около 0.4мм на някои гърбици, но от 2500-4000об имаше яко тракане откъм главата. От повдигачите 6-7 са оригиналните, другите "нови" (от преди 5 години), след изцеждане пружинираха всички, но единия от "новите" повдигачи бая зор видях докато го изцедя, възможно ли е да е блокирал и от него да е тракало? Изобщо по това ли се разбира, че е блокирал повдигач - трудно изцеждане?Маслената магистрала не е запушена, вкарах шлаух дебел колкото тръбичките и нямаше запушване, дупчиците също са ок, но пак я продухах на компресор. Поръчах от хит-ко гледам на промоция някакъв вал с кобилици за 295лв... предишния беше АЕ, видях го колко изкара. Но поне процедурата е отработена, за 15мин всичко беше долуFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Вала и кобилиците бяха в комплект марка АЕ. Сега мерих кобилиците с микромер. 10 от кобилиците са в диапазона 11.20-11.35мм и само 2 са 10.35мм, т.е. изядени. Интересното е, че където е изяден вала кобилиците са екстра, гладки и около 11.3мм, а двете износени кобилици са на места където вала е просто идеален. От износените кобилици едната е с нов повдигач, едната с оригиналния. И какво излиза, мислиш си че имаш идеален вал, а тя кобилицата отдолу може да е дроб...Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар