Пускам пак темата. Трябва ми помощ от хората които са сменяли вал. Досега съм нямал идея, че вала ми е в такова състояние, защото колата върви, разход нормален, но днес като сменях гарнитура на капака и се хванах за главата. От снимките ще се види. Изглежда целия вал и кобилиците са наваряни със стоманени електроди и после пристъргвани, иначе не мога да си обясня шуплите във вала и кобилиците и тези очуквания по гърбиците. Въпросите ми са:- маслената магистрала при вас от две части ли е (на снимката се вижда). Това в средата дето съединява частите го има още на две места, но там не помръдва, а в средата просто си се сглобява. Ако и там не трябва да мърда, как га го съединя, да го калайдисам ли?! Други идеи?- има ли гумичка или нещо подобно за този "израстък" в средата на магистралата? Защото в момента не е останало нищо там. - какво представляват гумичките които се продават за около 8лв, на снимката съм снимал остатъците от една. Това което се продава само О-пръстени ли са или това пластмасовото с гумички отгоре и отдолу?- при вас на валовете има ли някъде набита марката на вала. В сайта на хит-ко гледам има марки FIAT и AE. Чувал съм, че MAHLE са много добри, но не знам Христо ще може ли да достави такъв и да ми гарантира, че е MAHLE. Изобщо мога ли да разбера какъв ми е вала. Инвестицията е сериозна и не искам ментаци.- кобилиците и те сигурно са наваряни - на снимката си личат шуплите на някои. Мисля да ги сменя и 12-те... Въпроса е еднакви ли са всички кобилици? На шест от моите има набито (1), на три - (5) и на още три (6). Марката АЕ добри ли са или не са за предпочитане?- с какво да промия маслената магистрала? Да поразширя ли малко отворите до 1мм със свредло. Мисля да я кисна 1-2 дни в бензин с много РЕДЕКС, после да я варя със сода и накрая да я мина с ацетон и да я продухам с компресора. Друго? - трябва да сменям и семеринга на вала (беше ъплътняван и със силикон). В сайта на Христо не е попълнена базата. Казаха ми, че Кортеко са добри, но пак как ще разбера дали е Кортеко нямам идея. Някакви други добри марки да се сещате?- толкова ли е наложителна смяната и на хидравличните повдигачи? Може ли да се мине без това? Какво им се проверява да се види дали са за смяна? Лесно ли се свалят и има ли опасност нещо да прецакам като ги вадя?Има ли нещо друго, за което трябва да внимавам при покупката и смяната на вала? Не мисля да ходя при майстор, като гледам лесно се сменя всичко, но все пак нещо което да кажете?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на разпределителен вал на 1.4
Collapse
X
-
Продължавам на чисто вече във форума. Надявам се си видял предишния ми пост? Ако не -то чети това:1. Маслената магистрала е от 2 части. Това да не те притеснява. Не прави нищо по нея. Тя и така се уплътнява добре.2. Това е "хранителя" на магистралата. Там се нахлузват в каналчетата 2 О-пръстена. Надали ще намериш такива, затова вземи Ф4х1 и внимателно мотирай след това.3. Това, което ти прилича на пластмаса е гума. Задължително ги сменявай. 8х8лв. = 64лв.4. Вала, който купиха майсторите ми беше Mahle 240лв.5. Кобилиците 12бр. - 300лв.6. Съвет: Смени и повдигачите 12бр. - 276лв. Ако повдигач откаже да работи (имайки предвид как изглежда магистралата ти е повече от възможно) може да ти спретне непрятен проблем. Относно демонтажа - просто ги изваждаш от леглата.На снимките по-долу - магистралата след почистване.Отчупено парче от метала на леглото за гумичка в следствие излязла от ябълката на повдигача кобилица. Повдигача е блокирал.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
-
Мерси за отговора. Магистралата днес цял ден я чистих и познай - счупи се една тел вътре в нея и то точно в една от по-дългите Г тръбички. 1:1000 да я извадиш, но след 3 часа мъки и псувни излезе. Магистралата я киснах цял ден в ацетон и около 30мл РЕДЕКС за почистване на инжектори. Колко нагар падна не е истина. После с няколко вида стоманизирана тел прочистих всички тръбички, пак киснене в ацетона, търкане и т.н. Комбинацията ацетон и редекс е доста добра. Докато е мокър нагара полепне ли по пръстите няма миене, но изсуши ли го ацетона, после като бутна с телта нагара пада като пепел. Сега я напълних с масло и въпреки всичкото чистене още излиза нагар. Утре ще я потопя и в сода каустик и каквото още се сетя. Пак въпроси...На вала ти някъде пише ли MAHLE? По какво се познава дали повдигача е за смяна? Дори с този скапан вал клапаните ми изобщо не почукваха. Магистралата съм я почистил доста добре и от вътре и мисля, че от нея няма да изскочи проблем.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Това с магистралата добре! Повдигачите трябва да "пружинират" при натиск. Те са постоянно захранени с масло под налягане и обират хлабините на кобилиците. Ако блокира повдигач то той остава ниско и гърбицата започва да чука по кобилицата което може да я накар ада изхвръкне от ябълкат ана повдигача. Вала не съм го оглеждал. В тоя момент бях бесен на решението си за покупка на евтина за подръжка кола. Сега не съжалявам обаче...Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Значи както съм разглобил всичко при натискане повдигачите трябва да пружинират? После ми е интересно обаче след като всичко се сглоби как да проверя дали има мазане върху всички гърбици? Много ли ще пръска ако е с махнат капак на клапаните за 3-4 сек? И още - след смяна на всичко това какъв ефект усети освен олекване на джоба Питам толкова много, защото "майсторите" сме аз и комшията, който също сефте отваря такъв мотор и всичко се прави в гаражни условия и да не вземе да стане беляFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Няма как да видиш какво става под капака на клапаните. Немислимо е да завъртиш с махнат капак. Може единствено на ниски обороти да махнеш капачката за маслото и да надникнеш от далече. Другото, което можеш да направиш е резбова втулка и маркуч с манометър. Завива се на мястото на датчика за масло (под всмукателния колектор - гадно място) и да премериш налягането в магистралата 1000об./мин - 1бар 4000об./мин - 4бараЦеия ремонт трябва да доведе до подобрено газо-разпределение (занижен разход и повишаване на мощността)Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Следя темата с интерес, защото утре и на мен ми предстои същата процедура като на колегата "spark" (за 2-ри път през последните 5 месеца ). Приготвил съм си вал, кобилици и х.повдигачи. Също мисля да замеря налягането на маслото, ако е нужно и м.помпа ще сменя. С две думи - като затворя капака, не искам да го отварям повече никога. Интересно ми е, обаче, дали може да се замери и от друго място, освен от мястото на масления датчик ? И дали налягането там е същото като в маслената магистрала ?M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
А откъм работа на мотора стана ли значително по-тих? Хидравличните повдигачи засега няма да ги сменям.хит-ко спомена, че трябва да се промие двигателя, но като четох по другите форуми какви ужасии са ставали след промивка (спекла маслена помпа, теч от семеринга на коляновия вал и т.н.), засега това отпада. Освен ако някой не ми гарантира, че няма да изникне друг проблем, че взе да ми писва от ремонти. Ще слагам на 5-6000 км Селения 20К и това е. И без това картера е минат на пароструйка и с ацетон при смяната на уплътнението. А сега е почистен и капака отвътре, всичко около разпределителния вал и най-вече магистралата.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Колега spark ако е възможно заснемай цялата процедура етап по етап (и ако не те затруднява де) , мисля че така ще стане наистина полезна темаFiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
mme написа:... и да премериш налягането в магистралата 1000об./мин - 1бар 4000об./мин - 4бараM-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
За съжаление не се коментира (или аз поне не видях) в литературата но предполагам, че 2-3 десети от бара не ще да са толкова фатални. Естествено вискозитета на маслото при ниска и висока температура е различен. Това влияе и на налягането но не чак толкова много...Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар