Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на разпределителен вал на 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на разпределителен вал на 1.4

    Пускам пак темата. Трябва ми помощ от хората които са сменяли вал. Досега съм нямал идея, че вала ми е в такова състояние, защото колата върви, разход нормален, но днес като сменях гарнитура на капака и се хванах за главата. От снимките ще се види. Изглежда целия вал и кобилиците са наваряни със стоманени електроди и после пристъргвани, иначе не мога да си обясня шуплите във вала и кобилиците и тези очуквания по гърбиците. Въпросите ми са:- маслената магистрала при вас от две части ли е (на снимката се вижда). Това в средата дето съединява частите го има още на две места, но там не помръдва, а в средата просто си се сглобява. Ако и там не трябва да мърда, как га го съединя, да го калайдисам ли?! Други идеи?- има ли гумичка или нещо подобно за този "израстък" в средата на магистралата? Защото в момента не е останало нищо там. - какво представляват гумичките които се продават за около 8лв, на снимката съм снимал остатъците от една. Това което се продава само О-пръстени ли са или това пластмасовото с гумички отгоре и отдолу?- при вас на валовете има ли някъде набита марката на вала. В сайта на хит-ко гледам има марки FIAT и AE. Чувал съм, че MAHLE са много добри, но не знам Христо ще може ли да достави такъв и да ми гарантира, че е MAHLE. Изобщо мога ли да разбера какъв ми е вала. Инвестицията е сериозна и не искам ментаци.- кобилиците и те сигурно са наваряни - на снимката си личат шуплите на някои. Мисля да ги сменя и 12-те... Въпроса е еднакви ли са всички кобилици? На шест от моите има набито (1), на три - (5) и на още три (6). Марката АЕ добри ли са или не са за предпочитане?- с какво да промия маслената магистрала? Да поразширя ли малко отворите до 1мм със свредло. Мисля да я кисна 1-2 дни в бензин с много РЕДЕКС, после да я варя със сода и накрая да я мина с ацетон и да я продухам с компресора. Друго? - трябва да сменям и семеринга на вала (беше ъплътняван и със силикон). В сайта на Христо не е попълнена базата. Казаха ми, че Кортеко са добри, но пак как ще разбера дали е Кортеко нямам идея. Някакви други добри марки да се сещате?- толкова ли е наложителна смяната и на хидравличните повдигачи? Може ли да се мине без това? Какво им се проверява да се види дали са за смяна? Лесно ли се свалят и има ли опасност нещо да прецакам като ги вадя?Има ли нещо друго, за което трябва да внимавам при покупката и смяната на вала? Не мисля да ходя при майстор, като гледам лесно се сменя всичко, но все пак нещо което да кажете?
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    Продължавам на чисто вече във форума. Надявам се си видял предишния ми пост? Ако не -то чети това:1. Маслената магистрала е от 2 части. Това да не те притеснява. Не прави нищо по нея. Тя и така се уплътнява добре.2. Това е "хранителя" на магистралата. Там се нахлузват в каналчетата 2 О-пръстена. Надали ще намериш такива, затова вземи Ф4х1 и внимателно мотирай след това.3. Това, което ти прилича на пластмаса е гума. Задължително ги сменявай. 8х8лв. = 64лв.4. Вала, който купиха майсторите ми беше Mahle 240лв.5. Кобилиците 12бр. - 300лв.6. Съвет: Смени и повдигачите 12бр. - 276лв. Ако повдигач откаже да работи (имайки предвид как изглежда магистралата ти е повече от възможно) може да ти спретне непрятен проблем. Относно демонтажа - просто ги изваждаш от леглата.На снимките по-долу - магистралата след почистване.Отчупено парче от метала на леглото за гумичка в следствие излязла от ябълката на повдигача кобилица. Повдигача е блокирал.
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    Коментар


      #3
      Мерси за отговора. Магистралата днес цял ден я чистих и познай - счупи се една тел вътре в нея и то точно в една от по-дългите Г тръбички. 1:1000 да я извадиш, но след 3 часа мъки и псувни излезе. Магистралата я киснах цял ден в ацетон и около 30мл РЕДЕКС за почистване на инжектори. Колко нагар падна не е истина. После с няколко вида стоманизирана тел прочистих всички тръбички, пак киснене в ацетона, търкане и т.н. Комбинацията ацетон и редекс е доста добра. Докато е мокър нагара полепне ли по пръстите няма миене, но изсуши ли го ацетона, после като бутна с телта нагара пада като пепел. Сега я напълних с масло и въпреки всичкото чистене още излиза нагар. Утре ще я потопя и в сода каустик и каквото още се сетя. Пак въпроси...На вала ти някъде пише ли MAHLE? По какво се познава дали повдигача е за смяна? Дори с този скапан вал клапаните ми изобщо не почукваха. Магистралата съм я почистил доста добре и от вътре и мисля, че от нея няма да изскочи проблем.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        Това с магистралата добре! Повдигачите трябва да "пружинират" при натиск. Те са постоянно захранени с масло под налягане и обират хлабините на кобилиците. Ако блокира повдигач то той остава ниско и гърбицата започва да чука по кобилицата което може да я накар ада изхвръкне от ябълкат ана повдигача. Вала не съм го оглеждал. В тоя момент бях бесен на решението си за покупка на евтина за подръжка кола. Сега не съжалявам обаче...
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #5
          Значи както съм разглобил всичко при натискане повдигачите трябва да пружинират? После ми е интересно обаче след като всичко се сглоби как да проверя дали има мазане върху всички гърбици? Много ли ще пръска ако е с махнат капак на клапаните за 3-4 сек? И още - след смяна на всичко това какъв ефект усети освен олекване на джоба Питам толкова много, защото "майсторите" сме аз и комшията, който също сефте отваря такъв мотор и всичко се прави в гаражни условия и да не вземе да стане беля
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Няма как да видиш какво става под капака на клапаните. Немислимо е да завъртиш с махнат капак. Може единствено на ниски обороти да махнеш капачката за маслото и да надникнеш от далече. Другото, което можеш да направиш е резбова втулка и маркуч с манометър. Завива се на мястото на датчика за масло (под всмукателния колектор - гадно място) и да премериш налягането в магистралата 1000об./мин - 1бар 4000об./мин - 4бараЦеия ремонт трябва да доведе до подобрено газо-разпределение (занижен разход и повишаване на мощността)
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              Следя темата с интерес, защото утре и на мен ми предстои същата процедура като на колегата "spark" (за 2-ри път през последните 5 месеца ). Приготвил съм си вал, кобилици и х.повдигачи. Също мисля да замеря налягането на маслото, ако е нужно и м.помпа ще сменя. С две думи - като затворя капака, не искам да го отварям повече никога. Интересно ми е, обаче, дали може да се замери и от друго място, освен от мястото на масления датчик ? И дали налягането там е същото като в маслената магистрала ?
              M-Benz E 250 TD 150hp
              M-Benz 200d 75 hp
              Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

              Коментар


                #8
                Да! Това е мястото, от където се захранва магистралата. Разчитай на показанията на манометъра.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  А откъм работа на мотора стана ли значително по-тих? Хидравличните повдигачи засега няма да ги сменям.хит-ко спомена, че трябва да се промие двигателя, но като четох по другите форуми какви ужасии са ставали след промивка (спекла маслена помпа, теч от семеринга на коляновия вал и т.н.), засега това отпада. Освен ако някой не ми гарантира, че няма да изникне друг проблем, че взе да ми писва от ремонти. Ще слагам на 5-6000 км Селения 20К и това е. И без това картера е минат на пароструйка и с ацетон при смяната на уплътнението. А сега е почистен и капака отвътре, всичко около разпределителния вал и най-вече магистралата.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    При мен се чуваше леко прекъсване в работата на двигателя преди ремонта. Шума му не бе по-различен преди това.
                    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                    Коментар


                      #11
                      Колега spark ако е възможно заснемай цялата процедура етап по етап (и ако не те затруднява де) , мисля че така ще стане наистина полезна тема
                      Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                      части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                      части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                      тел. 0883437022

                      Коментар


                        #12
                        Какви мизерии имаше в повдигачите, не е истина. Не са се движели въобще. Всичко сега е ОК. След 3-4 дни ше си я взема
                        M-Benz E 250 TD 150hp
                        M-Benz 200d 75 hp
                        Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                        Коментар


                          #13
                          Re: Смяна на разпределителен вал на 1.4

                          spark написа:
                          . Въпросите ми са:Да поразширя ли малко отворите до 1мм със свредло. ]
                          Не е желателно да разширяваш отворите /един вид калибровани са / ако се разширят,пада общо налягането в магистралата,последствията са ясни...
                          Ex. Grande Punto Driver

                          Коментар


                            #14
                            mme написа:
                            ... и да премериш налягането в магистралата 1000об./мин - 1бар 4000об./мин - 4бара
                            Колега, показателите за студен ДВГ ли са или за загрят ?! Аз мисля, че на студен трябва да е различно налягането спрямо това на топъл ДВГ.
                            M-Benz E 250 TD 150hp
                            M-Benz 200d 75 hp
                            Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                            Коментар


                              #15
                              За съжаление не се коментира (или аз поне не видях) в литературата но предполагам, че 2-3 десети от бара не ще да са толкова фатални. Естествено вискозитета на маслото при ниска и висока температура е различен. Това влияе и на налягането но не чак толкова много...
                              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                              Коментар

                              Working...
                              X