Тоя път съм аз на ред да питам за темпрата. Първо за резервоара. От долу му минават 2 шини, които го придържат към купето. Едната днес се скъса - беше яко ръждясала. Гледах го хванат е и с болтове. Въпросът е сега едната е здрава, а другата я махнах, защото сдържеше по асфалта. Може ли така да си карам - знам че с двете е по-добре ама ме е страх, че ако тръгна да развимам болтовете могат да се скъсат. Второто е като се завирах на канала да я махам шината мидях че от един маншон който е до скоростната кутия леко сълзи масло. Какво масло е това на мен ми прилича на моторно не на трансмисионно. Как се сменя този маншон, скъпо ли ще е и къде може да се извърши? От другата страна към лявото колело има още един маншон и той леко сълзи. Там как стой въпроса? Моторно масло ми се губи. Доливам си, но ми тече леко и гарнитурата на капака на клапаните. Само за сведение гарнитурата на картера е нова и освен това съм сложил и силикон и от там не тече вече.ПС Ако модераторите преценят може да променят заглавието, щото не съм много на ясно как да я кръстя темата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Няколко въпроса за Темпрата
Collapse
X
-
абе пич пак ли се счупи колата . за резервоара не знам, предполагам трябва да смениш шината, но не съм се заглеждал по тях. маншоните не те разбрах баш за кои говориш, но предполагам на каретата. ако е така не се сменят лесно, но трябва да ги смениш щото иначе след 3 месеца ще смениш освен маншоните за по 7-8 лв и карета за по 60-70. та за тях ли стаа въпросLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Колега, маншоните за които говориш са на полуоските. Ако от там тече масло имаш два варианта. Първо може да се е скъсал самия маншон и второ може да е изтървал семеринга на лагера. Имай в предвид, че вътрешните картета са мокри, т.е. ако махнеш маншоните ще текне маслото от скоростната кутия, затова първо трябва да го източиш. Самите маншони мисля, че бяха по 8-10 лева, а лагера около 15-20лв. Най-добре виж от къде точно тече за да не даваш излишни пари. Качи колата на канал, забърши хубаво около маншоните и след два-три дни пак огледай. Не съм сигурен, но все ми се струва, че вътрешните карета не са с цената цитирана от PAKUMBA (може би това е за двете). Ако ли пък не ти се занимава, можеш да караш така, но периодично трябва да доливаш масло в скоростите. Аз лично не ти го препоръчвам. По въпроса за резервоара, мисля че не трябва да караш само с едната шина, защото има вероятност да оставиш и самия резервоар някъде по пътищата. Ако резервоара ти е пълен се получава усукване и ще виси на една страна, така че при всяко едно положение развий болтовете и му сложи някаква шина. Болтове не се късат лесно, освен ако не са изключително много корозирали, а продават и разни спрейчета, който помагат за развиването. Ако си на газ може да го караш известно време и така, но твърдо мисли за ремонт.TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ
Коментар
-
Резервоара няма да изпадне на пътя но колегата е прав - може да почне да се деформира.И при мен едната "презрамка" я нама и така от 3 години. Преди няколко месеца взе да тече като го намахам до капачката.Малко изтича, да кажем 1/2 литър и след това спира. Може и да е от друго място и да не е свързано, но е логично да се деформира като е пълен.Все се каня да сложа друга и все няма време.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
ммммм да Здравко е изчерпателен....нямам какво друго да добавя, само за да се съглася с колегата. Иначе за да смениш маншоните към скоростите, трябва да се свали полуоската което означава че ще ти трябва камък 32 май беше за голямата гайка която се развива преди да развиеш колелото. и после се откача главината и от носача и полуоската излиза като преди това трябва да си източил маслото от скоростите. Има и един зегер на вътрешното каре и така. свалчш карето и изкарваш маншона и при нужда се сменя и лагера, но повечето продавачи ги продават комплект, понякога пък маншона е здрав а се износва лагерчето, но това ще установиш сам след огледа. Не е сложно за 2 часа работа. Иначе за лайсната на резервоара наистина не е добре само с една. По добре измисли нещо "временно" поне с някаква тел или нещо такова за да има все пак нещо дето да балансира тежеста. И само за протокола, колкото и болта да съм се опитал да развия всичко се къса. Става дума за болтовете от броните.Успех с ремонта, не е толкова страшно, Темпрата е корава машина, носи на бойСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Аз пък моята Крома я взех с едната шина на резервоара скъсана.Предния собственик я е огънал и я "оплел" с другата.Така едната си седи нормално,а другата минава напряко под резервоара.Все да я сменям и все няма време.Получава се само едно гадно тропане по дупките,особено ако е по празен резервоара (а той почти винаги е :D ).Не е добре така,слагай нещо на нейно място.
Коментар
-
edgecrusher написа:Аз пък моята Крома я взех с едната шина на резервоара скъсана.Предния собственик я е огънал и я "оплел" с другата.Така едната си седи нормално,а другата минава напряко под резервоара.Все да я сменям и все няма време.Получава се само едно гадно тропане по дупките,особено ако е по празен резервоара (а той почти винаги е :D ).Не е добре така,слагай нещо на нейно място.
Коментар
-
Колега, след като смениш маншоните, направи една проверка след няколко дена дали е сухо около тях. Особено левия е на кофти място и операцията е "тънка" и не всеки майстор го умее.А що се касае за скобите на резервоара - имай на предвид, че и другата е корозирала като първата. Има опасност и тя да се скъса. Най-добре си намери от моргата две хубави и ако болтовете се скъсат - разпробий ги и пренарежи резбите. Успех!
Коментар
-
Fiat 127 написа:edgecrusher написа:Аз пък моята Крома я взех с едната шина на резервоара скъсана.Предния собственик я е огънал и я "оплел" с другата.Така едната си седи нормално,а другата минава напряко под резервоара.Все да я сменям и все няма време.Получава се само едно гадно тропане по дупките,особено ако е по празен резервоара (а той почти винаги е :D ).Не е добре така,слагай нещо на нейно място.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:Fiat 127 написа:edgecrusher написа:Аз пък моята Крома я взех с едната шина на резервоара скъсана.Предния собственик я е огънал и я "оплел" с другата.Така едната си седи нормално,а другата минава напряко под резервоара.Все да я сменям и все няма време.Получава се само едно гадно тропане по дупките,особено ако е по празен резервоара (а той почти винаги е :D ).Не е добре така,слагай нещо на нейно място.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар