Колега не е от кислорода - има датчик за температурата на входящия въздух - той помага на цпу-то да решава колко богата да ти е сместа - затова усещаш разлика, а освен това всички тези работи зависят и от температурата на двигателя в момента.
от каквото и да е, много ме кефи в студа да я карам, ма сигурно и подхарчва повечко..
ето ти пример как използват този ефект за "тунинг" които не е скъп (но не мога да твърдя колко е ефективен, който е пробвал да каже), с един променлив резистор на пътя от датчика за температурата лъжат ЕКУ-то че двигателя работи с студен въздух (т.е. постъпва повече въздух) и ЕКУ си е нагласено да дава в такава ситуация повече гориво за да не е бедна сместа, резултата е по-голям разход и повече вървене на двигателя, пиша вървене защото не знам дали и с колко би се увеличил въртящият момент наистина:http://www.speedydelivery.co.uk/car-...at-bravo.shtml
ето ти пример как използват този ефект за "тунинг" които не е скъп (но не мога да твърдя колко е ефективен, който е пробвал да каже), с един променлив резистор на пътя от датчика за температурата лъжат ЕКУ-то че двигателя работи с студен въздух (т.е. постъпва повече въздух) и ЕКУ си е нагласено да дава в такава ситуация повече гориво за да не е бедна сместа, резултата е по-голям разход и повече вървене на двигателя, пиша вървене защото не знам дали и с колко би се увеличил въртящият момент наистина:http://www.speedydelivery.co.uk/car-...at-bravo.shtml
хм, а няма ли да се получи обратното след като компютъра го лъжат че влиза студен въздух по богат на кислород, той пуска повече гориво, а всъщност реално не постъпва повече кислород...
Местата за обезвъздушаване са на:радиатора, към "парното" и на корпуса на термостата(пластмасова тапа , развива се с шестограм "10"). И аз си обезвъздушавах системата след сваляне на изпарителя на газовото по-ниско и много трудно го обезвъздуших. До 85 градуса стопля нормално, след това за по-малко от минута стрелката бързо качва нагоре и водата тръгва да излиза от радиатора. Ще кажеш , че гарнитура или помпата не върти или термостата не бачка. Проверих термостата - перфектен, гарнитура не беше , защото на празен ход - перфектна работа и маркучите не стават твърди (не помпи) , а иначе хвърля вода -половин ден си играх. Струва ми се , че на термостата трябва да има малък отвор ( да кажем 1 мм) , защото е много плътен в леглото си и остава въздух към двигателя, вдига налягане и когато термостата отвори, водата тръгва от казанчето на радиатора навън. Отворчето е за улеснение,защото обезвъзд.тапа е на много шибано място.
Коментар