Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разпределителен вал на Брава 1.4-12. Има ли спасение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разпределителен вал на Брава 1.4-12. Има ли спасение.

    Имам такава кола, която много ми харесва, но като чета за проблемите направо се отчайвам. Искам да попитам има ли спасение на този Разпределителен вал на Брава 1.4-12. Ако е късно, то след неговата смяна може ли да се отстрани този проблем(защото за мен това е наистина проблем). Възмижно ли е да се направят някакви подобрения, които да решат този проблем. Ако някой има постигнати резултати, моля да ги сподели!

    #2
    Колега, спасение има.Аз имам такъв автомобил, който е при мен 60000 км. Взел съм го на километраж 104000, но според майстори километража е връщан със 10000.Валът е в прекрасно състояние. Колата се кара на газ, така е карана и в Италия.Сменям маслото редовно, обикновено на 10-12 хиляди, с масло, предназначено за 15000 км.Разгледай внимателно тази тема:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=9111Успех!
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #3
      Моята е на близо 180000км и като гледам двигателя не е отварян никога и засега няма проблем. А ти си от Ямбол и най-малко може да се притесняваш за проблеми с колата. Тука в Бургас и най-малкия проблем вече е ПРОБЛЕМ
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        Колега(градски), ако нещо се опасяваш, отиди при hit-ko(Христо) на Трите вятъра, до кафе "Хармония" в Ямбол и той ще ти види колата.

        Коментар


          #5
          Re: Разпределителен вал на Брава 1.4-12. Има ли спасение.

          Arso написа:
          Имам такава кола, която много ми харесва, но като чета за проблемите направо се отчайвам. Искам да попитам има ли спасение на този Разпределителен вал на Брава 1.4-12. Ако е късно, то след неговата смяна може ли да се отстрани този проблем(защото за мен това е наистина проблем). Възмижно ли е да се направят някакви подобрения, които да решат този проблем. Ако някой има постигнати резултати, моля да ги сподели!
          Колега, от една седмица ( миналич Петък го регистрирах ) съм с такъв Фиат. Спасението го открих така - отидох в сервиза, махнахме капака, видяхме вала...и го смених 224 лева ми излезе - вал + смяна. Непредвиден разход, макар още като отворих капачката за отвора за маслото да разбрах, че ще сменям вал, но дори добавен към цената на която взех колата - 3800 за кола Ноември 98ма, пак ми се струва добре. И най-хубавото е, че спираш да мислиш за това - сменяш си маслото по-често ( така смятам да правя ) и се наслаждаваш. А колата ми харесва. И си мисля, че ако сметнеш икономията от разликата в данъка и гражданската с 1,6 16V - около 100 лева данък + малко от застрахоовката, сметките излизат.Може колегите да решат, че не съм прав, просто моето мнение е такова.
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            #6
            Как изглежда иносен вал?Ако има леки отклонения при гъбиците , това ли е износен вал(и то не на всички). Отклонения от порадъка на 0.5-1мм.

            Коментар


              #7
              Не са отклонения а канал в самата гърбица. А 1мм. е вече страшно много. Това нарушава газо-разпределението. И не се шашкайте толкова много около вала... При добре подържана кола няма опасност от подобни проблеми. А за смяната на маслото - когато е необходимо (9-10хил. км.) С това също не трябва да се изпада в крайности, не защото е лошо, а защото удря по джоба.
              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

              Коментар


                #8
                Причината за канала е кобилицата. Тя трие в гърбицата и при нарушено мазане отнема от повърхността му. Това в началото... След като износи циментованния слой, много бързо започва да се впива в метала.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  Имам Брава с такъв дв-л от 2год. и само аз съм и навъртял 35000км. на газ. Вала го гледаха когато я купувах и до сега не е мръднал (провериха го наскоро) само сменям маслото на 8000-8500км. Затова, че спокойно, по скоро ако се интересуваш колата да ти е по-пъргава този дв-л не може да ти осигури това.
                  BRAVA 1,4 12V
                  Nissan Navara

                  Коментар


                    #10
                    Пъргавината ми харесва. По скоро ме интересува надежността на колата.

                    Коментар


                      #11
                      Arso написа:
                      Пъргавината ми харесва. По скоро ме интересува надежността на колата.
                      За вала колегата ти обясни. А за надеждността - и аз не знам. Надявам се да е добра. Ама то това е божа работа май.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #12
                        Ако трябва да сме реалисти всяка кола (марка и модел) си имат слаби места. Въпросът е дали ще ти "легне" на сърце. В началото имах големи проблеми именно с Разпределителния вал, кобилици, Хидравлични повдигачи, гумички на Маслената магистрала и т.н. и т.н Подмених ги и сега е съвсем различно. Отдавам това на лоша подръжка от собственика италианец преди мен и съм убеден в това до 99% За мен обаче Bravo е едно много добро решение и ми харесва. Грижа се за нея без да се вманиачавам и за сега съм много доволен. Е, можеше да е 1.6 или 1.8 но при покупката тогава почти нямах понятие с какво едната превъзхожда другата. Въпреки всичко си я харесвам...
                        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                        Коментар


                          #13
                          ако вала ти е добреза да нямаш проблеми смени гумичките на маслената магистралаако вече е заминал кофти

                          Коментар


                            #14
                            Я си карай и не се притеснявай оказа се че и 1.6 износват разпределителни валове обаче тук колегите си мълчат а може би понеже нямат капак който да смъкнат даже и не знаят за това.Аз лично имам съмнения за материала от който се изработват щото там "съмнителни" гумички няма. Така че караш докато нещо се строши пък после го мислиш.

                            Коментар


                              #15
                              Колега,така се кара в България,докато се строши,но на запад се сменя,когато е предписано от производителя да се смени и проблеми няма!Относно проблемните валове на 1,6 ,такова нещо не съм чул,а иначе валът заминава поради кофти смазване,което може да е породено от редица неща и технологични грешки,какъвто явно е случаят при 1,4.
                              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                              Коментар

                              Working...
                              X