След отчитане на постоянна грешка в инжекциона, тези дни направих една доста скъпа процедура по локализиране на грешката. (Описал съм я в друга тема в този раздел и няма да се повтарям)Проблема обаче остана, леко видоизменен ! Преди лампата на инжекциона ми светеше постоянно, без значение дали карам на бензин или на газ. След като внимателно прочетох какво е написано тук по въпроса, съпоставих го с информацията, която ми бяха дали приятели Алфаджии реших, че проблема ми е в термостата ( то си стана и видимо след като тази зима и в най-големите Софийски задръствания не вдигаше повече от 70 градуса ) Сменихме термостата и закачихме компа да си каже тежката дума - имаше натрупани три грешки - прекъсване на управлението и две грешки в ламбда сондата !?!? Като че ли имаше някаква логика - ако не се загрява добре сондата можело да я покаже тази грешка ! Изчистихме грешките и си тръгнах радостен от сервиза. След първото гасене на колата и следващо стартиране обаче лампата пак светна. Това беше вчера. Днес сутринта паля колата и няма лампа, няма проблеми. Бензин, газ, пушка ! След 15 мин. лампата светва ! Отивам в офиса, обаждам се в сервиза и записвам час за диагностика в 14 часа. Тръгвам от офиса в 13 - свети, малко преди сервиза обаче гадната лампа угасва ! Закачаме компа - прекъсната сонда ! Вече бях решил да не я сменям в момента, докато не проуча въпроса. Но тръгвам от там и се започва една цветомузика - има лампа, няма лампа ! Паркирах си я пред блока без да ми свети нищо в последните 5-6 км. Знам, че стана малко дълго, но искам да разберете цялостната схема - преди смяната на термостата светеше постоянно, след смяната когато си поиска, но винаги дава грешка в сондата !!! Е, точно това ме смути и не я смених днес ! Някои от вас в другия пост ме съветват да не и обръщам внимание на сондата ако карам на газ, но приемете, че съм маниак и искам колата да ми е както трябва. Ако сондата е прекъсната зщо лампата свети и гасне когато си пожелае ? Няма логика в това. А и проклетата сонда струва 160 лева и не ми се иска да ги дам и пак да има цветомузика ! Възможно ли е да се лъже от газта? И възможно ли е да се провери дали и как работи самата сонда, без значение какво казва компа ? Някъде тук четох, че може да се закачи на осцилоскоп и да се види как работи. Знае ли някой къде може да се направи подобна проверка ?п.с. Колата е Крома 2.0/16V - 93 г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ламбда сонда - проверка
Collapse
X
-
Riddle написа:Е, точно сега ще задам най-глупавия въпрос, но не ми се смейте много - къде е шибаната сонда и къде е куплунга и ? И без това бях решил да облея всички налични куплунги с контокс, но поне да знам кой точно е на сондатаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Споко, и без канал става . Куплунгът не е на самата сонда. От нея тръгват към половин метър кабели и куплунга е на края им, някъде из моторния отсек. Трябва да са 3 или четири жици. Две са еднакъв цвят (обикновено бели или бяло/черно) Те са за подгряването. Останалите са: един за сигнала от сондата към ЕКУ-то и един за маса (ако го има, има сонди без него, които си взимат маса от кюнеца)Измерванията се правят при работещ двигател и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВКЛЮЧЕНА СОНДА! Мери се на куплунга откъм страната на сондата.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
И аз да добавя нещо.Сондата НЕ СЕ ПРОСВИРВА С МУЛТИЦЕТ ! Дори най -слабия волтаж е пагубен за нея!Мери се само напрежението което дава, трябва да е бързо променящо се и зависи от модела й. Ако е бош, то напрежението варира бързо от 0.3 до 1 волт, като на незагряла кола е около 0.7в. Някой модели ( мисля че магнети марели, поправете ме ако се лъжа ) дават от 1-4 волта. Мултицета трябва да е стрелкови или много добър за да хване бързите колебания.Кабелът, който отива до сондата стига до ЕКУ-то и при мен е жълт. Ако искаш ще ти дам схема къде точно излиза н куплунг.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Riddle, хвърли едно око и на тези теми: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...&start=15П.С. Откога в сервиз D&N в Младост-2 зад Шел правят компютърна диагностика и някакви отзиви?
Коментар
-
Ламбда сондата може да се провери независимо от компютъра , стига тези в сервиза дето ходиш да имат подходящия софтуер. Тук в Пазарджик моята я пеовериха като към накрайника който съединява кабелите вързаха директно проверяващия компютър - излезна графика - синусоидална и отдолу пишеше процента на ефективностТОВА СЕ ПРАВИ НА РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛFiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар