Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тресе на ниски обороти и гасне?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тресе на ниски обороти и гасне?

    Здравейте на всички! Прочетох доста теми по този въпрос но не можах да намеря отговор на моя проблем. Проблема е следния от 2 седмици насам колата започна да губи мощност при по високи обороти и изведнъж като че ли се отпушваше и тръгваше по бързо. Това го правеше по рядко но отскоро започна да тресе на ниски обороти и когато я паля трябва постоянно да подавам газ иначе изгасва след като загрее претриса и играят оборотите малко също така ми се случи няколко пъти по време на движение като изключа на свободна да се изключва двигателя и да играят оборотите. Реших да я закарам на компютърна диагностика. Първото което ми казаха е че няма налягане на гориво, замериха ми електрическата бензинова помпата и тя даде ниски барове 1500 или нещо такова. Решихме да сменяме бензиновата помпата но като я свалихме се оказа че работи нормално и дава налягане само я почистихме добре, след това я сложихме но проблема си остана. Пак на компютъра замерихме колата и се оказа че ланда сондата не отчита правилно и също така контролера не работи. Сложихме нов и нова ланда сонда сменихме горивния филтър и накрая с ултразвук почистихме дюзите и стъпковото моторче. След като я сглобихме тръгна по добре спря да губи мощност при високите обороти но претрисането на празен ход си остана и ако е студена колата докато загрее трябва да се подава газ иначе че изгасне. Не знам какъв и е проблема колата е FIAT PUNTO 1.2 ELX 75 к.с. До преди 2 седмици си вървеше много добре и помен нямаше от този проблем. Дайте съвет какво може да и е? Също така като загрее двигателя се усеща една топла миризма като на изгоряла пластмаса или маркуч или може би сяра каза единия от майсторите че идва от катализатора. Може ли от него да стават тези проблеми?ЮЗЗддс

    #2
    Сетиха ли се да видят датчика за температурата?Иначе симптомите са много близки до стъпково моторче. Най лесната проба е да му откачиш кабелите и да видиш как ще се държи колата без него.Колкото до мириса на сяра, то правилно майстора те е насочил към катализатора.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #3
      Така е ама го свалихме и също така го почистихме с ултразвук а с парцал обрахме мръсотията където беше завито. Така че дали е от него и нали няколко пъти замервахме колата на компютъра?

      Коментар


        #4
        Тази джаджа е не много сложна елктро-механична система. В корпуса са вградени ел. двигател, червяк, зъбно колело, съединител и плунжер. Има обаче нещо много важно! Управлението няма как да знае дали всичките тези компоненти си вършат работата и за това от едната страна на оста на Дроселовата клапа има потенциометър за обратна връзка. Той следи за ъгловото положение на клапата. Поне при мен е така а мисля, че това е начина. Така че дали работи нормално двигателя за празен ход, дали работи правилно потенциометъра - това трябва да се провери и насочи усилията на майстора в тая посока.
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #5
          Значи смяташ че може би е от стъпковия мотор а може ли да е от катализатора?

          Коментар


            #6
            Коментирах с колеги твоя проблем. Роди се идея: Ако подложиш под плунжера (буталото) нещо около 3мм. то управлението трябва да накара двигателя да се завърти в обратмна посока и да компесира подложката като изтегли плунжера. Ако оборотите останат високи значи стъпковото моторче не е на ред. За миризмата на сяра - да характерно за катализатор за смяна или замяна с резонаторно гърне. Всъщност катализатора само пречи на работата на двигателя. Лошото е, че еколозите го изискват...
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              Добре ама миризмата не се усеща в купето а само понякога когато е загряла колата и то идва от двигателя отпред се усеща топла миризма като на нагрята пластмаса или гума. Това ли е катализатора?

              Коментар


                #8
                Хм! Гума, сяра, пластмаса - миризмите са много различни. Трудно ще стане така. Отиди при още един майтор и ако и той каже катализатор, значи е за смяна.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  А като махнат катализатора какво трябва да сложа може ли друг?

                  Коментар


                    #10
                    dgargamel написа:
                    А като махнат катализатора какво трябва да сложа може ли друг?
                    По-скоро гърне от неръждавейка. И да ти проверят стария за работоспособност. Струва 50лв.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Проверката ли струва 50 лв. или гърнето. А за оборотите някакъв съвет.

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте!След като прегледах доста сходни теми по моя въпрос виждам че проблема при повечето хора е от стъпковото моторче или още както го наричат моторчето за празен ход. Искам да попитам при диагностика с компютър ако е развалено това моторче няма ли да се отрази?

                        Коментар


                          #13
                          сходен проблем

                          Здравейте аз също имам сходен проблем с Фиат Крома и не знам какво да правя , на празен ход оборотите постоянно играят и не са стабилни забелязах едно странно нещо преди спиране на сфетофар когато отнемам педала на газта и колата е в покой тогава се получава най често претриса силно но не гасне за миг падат оборотите и пак се оправят но не са стабилни

                          Коментар


                            #14
                            Да така е и при мене но като позагрее автомобила спира да тресе само от време на време

                            Коментар


                              #15
                              Колеги,я си проверете кабелите на свещите да не са прекъснати.Защо го казвам това,казваш,че мирише на гума или пластмаса.Когато кабела е прекъснал,част от проводника вътре в изолацията го няма,но поради високото напрежение искра прескача там и се нагрява силно изолацията в този участък.Освен това колата си работи,като понякога прекъсва,докато участъка без проводник стане толкова голям,че неможе да прескочи искра от там и тогава прекъсването става много забележимо и колата гасне.При мен се получи точно това и когато премерих кабелите се оказа,че нито един не дава верига чудя се как изобщо е работила с тези кабели.А лекото претрисане на ниските обороти според мен може и да си е от калпавите ни горива,кой знае какво преминава за изгаряне в този момент през цилиндъра.Та в тази връзка,бензиновият филтър задържа ли водата,май не.

                              Коментар

                              Working...
                              X