От известно време нивото на водата (антифриза) в съда бързо намалява и трябва постоянно да доливам, а от ауспуха заедно с изгорелите газове излизат и водни пари. Като сложа лист хартия се овлажнява и от него започват да се стичт капки вода. Задължително ли е това да е от изгоряла гарнитура на главата (оттам да пропуска) или може да има и друга причина?Колата е Пунто ’94 г, 1242 ccm, пълна инжекция.Благодаря предварително на отговорилите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вода капе от ауспуха
Collapse
X
-
Бял дим ...
Според мен двете неща, водните пари и загубата на антифриз може и да не са свързани.Образуването на конденз според мен е нормално явление по това време на годината. Като запалиш, започваш избутваш водата и тя потича. Може в завой даже да се "излива". Загледай се в другите ауспуси сутрин.Ако ти е прегоряла гарнитура на главата на двигателя не само че ще ти прегрява но и в течността за охлаждане ще има доста примеси, гориво, масло .... Ако ти е бистра - едва ли е прегоряла гарнитура.Е, ако доливаш редовно, тоест имаш теч от някъде, едва ли ще имаш правилни наблюдения.Измери компресия на цилиндрите.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Re: Вода капе от ауспуха
Колега,за колко време ти свършва антифриза?Моя си отиваше за 2 месеца и се оказа, че имам малък теч от радиатора,който беше толкова малък и на такова място,че го разбрах къде е,едва като застудя и видях случайно малка струя пара да излиза от радиатора и то за кратко.Та искам да ти кажа ,да си провериш първо радиатора-това е най-лесното ,което можеш да направиш,преди да си мислиш за нещо по-сериозно.Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp
Коментар
-
... и аз го имам този проблем!
И аз го имам този проблем-доливам антифриз всяка седмица по 1/2 л., или около 300 км. пробег. Течове не се виждат по радиатора или системата. Течността в разширителния съд е чиста. Но има капки, след като се сложи хартия, дори като си е топъл двигателя, и е имал някакъв пробег колата. Пушекът е светло сив.
Коментар
-
hf hpe написа:на 1.6 и 1.4 двигателите охладителната течност преминава през смукателните колектории на гарнитурата към смукателните колектори има едни гумички които доста често от старост почват да пропускат вода в горивната смесTipo DGT, 1.6 DOHC
Коментар
-
Благодаря на всички за отговорите.Аз се засилих да сменям гарнитурата, но като погледнах отдолу видях, че радиатора капе. Много хитър радиатор - капе от такова място, че водата се стича по един улей и се събира на едно място в бронята и не капе на земята. Няма как да разбереш, ако не погледнеш точно там, и то само ако си на канал. Предполягам, че се изплисква или изпарява по време на движение. Това ми обяснява загубата на охладителна течност, но не и загубата на мощност, водата от ауспуха, както и това, че изплюва капачката на разширителния съд. Както и да е, утре ще слагам радиатора и ще се надявам да не се стига до гарнитурата. И още нещо - искам да сменя горивния филтър. Някой може ли да ме светне къде се намира това нещо в колата? Представлява едно цилиндърче с вход и изход (такова ми продадоха в магазина), но не можах да го видя в колата, явно е скрито.И нещо много любопитно - смених и термостата, защото колата не вдигаше температура и си мислех, че стои постоянно отворен. Лъгал съм се, термостат въобще нямаше. Само корпуса му. А като гледам няма къде да отидат чарковете му. На това не мога да намеря логично обяснение, освен да ги е махнал предишния собственик. Но в това също няма логика.Пунто 75 1.2 MPI '94
Коментар
-
Re:Пунто-вода...и т.н.
Горивния филтър се намира вдясно отдолу от страната на тръбата с гърловината на резервоара,захванат със скоба странично на резервоара, самия филтър е сложен в пластмасова капачка,като се освободи скобата ,капачката се изважда и имаш достъп до филтъра.На тръбичките на филтъра има пластмасови ключалки, стискат се навътре и внимателно се изваждат горивопроводите.Това е....По другия ти проблем все още мисля,че е гарнитура на главата,но идеята на колегите за смукателните тръби с тяхната гарнитура и О-пръстените не е лоша,много по-лесно е първо да се провери там а след това да се ходи към главата...Успех!Ex. Grande Punto Driver
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар