По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем ли е да се кара с зимните гуми през лятото?
Collapse
X
-
коцев написа:По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен ._______
146 JTD
Коментар
-
коцев написа:По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен .
Коментар
-
booobby написа:Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
charlie написа:booobby написа:Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
Коментар
-
booobby написа:charlie написа:booobby написа:Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
doofiat написа:Пичове, не се дрънкайте за глюпости :D Отговорът е ясен - ако ти е кеф да ходиш с ботуши през лятото и с джапанки през зимата си ходи. Никой не може да те спре.Изборът е твой.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Здравейте момчета .Веско действително че до сега на нито една кола не съм сменял накладки .Тази година през септември правя 40 години откакто имам книжка и през това време съм притежавал 13 автомобила.На въпроса по горе на един колега Какво разбираш под правилно карене, че нещо май нямам много стаж ще му отговоря следното. Не е нужно когато наближаваш кръстовище да даваш газ и на няколко метра пред него да биеш спирачки за да спреш.А това масово се прави . И не само на кръщовище почти навсякъде .Защо ? При това положение и накладки и гуми се износват. По въпроса с гумите .Преди двайсет години не бяхме и чували за зимни и летни гуми .Карахме все с едни и същи.По мои наблюдения и от моя опит минаваш ли за годината 10 000-12 000 км не е оправдано да се сменят гумите с зимни и летни.Това сменяне е изгодно за таксиметровите и служебните коли които са непрекъснато в движение.Както ви писах на Мерца съм поставил Ласа зимни още 2001 година и съм изминал 28 000км и са в много добро състояние. Латно време през юли винаги ходя до Бургас на море ходя и до София даже повечето километри навивам по топлото и не съм имал проблем със спирачките.Колата се държи идеално. Скороста с която карам по магистралата е максимум 120км а по станалите пътища никога не минавам 80км. За в населено място повече от 50 км си е опасна скорост.Това е моята рецепта за 40 години да нямам нито едно произшедствие.По комунистическо време два пъти съм обиколил соцлагера с кола на екскурзии и пак съм си пристигал невредим. Всичките коли съм си ги карал с мерак и съм изпитвал удоволствие при карането. В момента тъй се развиха нещата че имам и трета кола Алфа Ромео 156 1.9 турбодизел и действително че не си знае силата и в нея не се усещат когато караш със 100км но това си една малка заблуда. Едно е да катастрофираш с 80-100км а съвсем друго е с 150-180км .Не ви натрапвам мнението си само бих се радвал ако и вие след 40 години зад волана си кажете браво че сме живи и здрави и не направихме катастрофи. Приятни дни момчета и приятно каране.
Коментар
-
коцев написа:...само бих се радвал ако и вие след 40 години зад волана си кажете браво че сме живи и здрави и не направихме катастрофи.коцев написа:Скороста с която карам по магистралата е максимум 120км а по станалите пътища никога не минавам 80км. За в населено място повече от 50 км си е опасна скорост.Това е моята рецепта за 40 години да нямам нито едно произшедствие.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
За съжаление може веднъж да ти се наложи да спреш по рязко и гумите да те подведат, така че това е въпрос на късмет, но просто има ГОЛЯМА РАЗЛИКА МЕЖДУ ДЪРЖАНЕТО НА ПЪТЯ НА КОЛАТА С РАЗЛИЧЕН ТИП ГУМИ. А и 5 години по 12 хил км са грубо 60к км което е много за едни гуми. Като покарах 2-3 дена с новити гуми мога да кажа, че с летни гуми колата при каквато и да е скорост спира по-добре от зимните, а са и по тихи.А изказването на колегата който с каквото иска да си кара не е прав, защото мога да ноправя малко снимки на един който спира до моята работа та да видите с какви сликове се кара, а кота ви нацели някой такъм идиот ще ви питам, кой с какви гуми кара. Живота е по ценен от парите ПАЗЕТЕ ГО
Коментар
-
Да уточня че от 1980 година до сега така се случва че съм винаги притежавал две коли .Така че минавам 12 000 на година но с двете коли или средно по около 6 000 км на кола за година . Затова и с Мерца съм изминал 28 000 км. Сега съм и с три имам и Алфа Ромео 156 1.9 турбодизел на 6 години.Да забелязвам огромна разлика в спирането с нея от Мерца и от Пунтото. Но това не значи че трябва да се кара като изтребител разчитайки на спирачките. А за това че по пътищата се движат коли които трябва още на място да бъдат смачкани и пратени за скрап две мнения няма. Днеска гледам един Голф единица облепил задните стопове с черно тиксо че е пукнато стъклото и го питам защо не беше поне с прозрачно безцветно тиксо а той ми отговаря че колата е в черно боядисана и да не личали стоповете.И то действително нищо не се вижда като натисне стоп или даде мигач но така си е намислил и така си кара човека. Точно за такива няма място по пътищата .
Коментар
-
booobby написа:Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
Коментар
-
Гледам, че темата малко се е изместила от основния въпрос - проблем ли е да се кара със зимните гуми лятото? ... ами, проблем е, разбира се. Не случайно хората са измислили зимна и лятна гума Идеята е, че при температури (колегите да е поправят ако бъркам точните стойности) над 7 градуса, каквито са в момента, зимната гума и нейните "примеси" не реагират адекватно на пътната настилка и се получават неприятни подхлъзвания, каквито ми се случват напоследък в най- неподходящите моменти (добавка: лятни гуми имам, просто изчакват със сигурност да се закрепят ранно-сутрешните температури над 4-5 градуса). Друг е въпросът с (финансовите) възможности за подмяна с летни гуми, но тогава изборът опира единствено до това човек да съумее да се контролира да кара умерено и предвид агрегатното състояние на гумите, което аз лично трудно постигам....
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар