Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем ли е да се кара с зимните гуми през лятото?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем ли е да се кара с зимните гуми през лятото?

    Колеги извинявам се но не съм в час с всичко! Зимните ми гуми са поизносени и на граифер се докарват като летни. Та вапроса ми е: проблем ли е да се кара с зимни гуми през лятото? Естествено после ги изхвърлям и слагам нови.
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD sportwagon

    #2
    Не е проблем, даже ще спираш по - добре. Проблема е, че ще ги оставиш на горещия асфалт много бързо.
    M-Benz E 250 TD 150hp
    M-Benz 200d 75 hp
    Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

    Коментар


      #3
      Зимните гуми са с по-мека смеска, за да са еластични на ниски температури. Предполагам и сам можеш да прецениш, че при 40-50 и повече градуси на асфалта през лятото колко мека и лепкава ще стане гумата. Ще се износят супер бързо, дори може и да не изкарат лятото докрай, ако вече са износени, но иначе няма да има особени проблеми
      Fiat Bravo 1.6 16v

      Коментар


        #4
        В един от последните броева на аутобилд имаше сравнителен тест между зимни и летни гуми при различни атмосферниусловия. Оказа се че зимната гума се държи по-добре от лятната единствено на заснежен път. При всички други условия,мокра настилка (дори и при ниски температури), суха настилка при ниски температури и т.н. с летни гуми колата спираше и тръгваше много по-добре отколкото със зимни. Поради тази причина можеш лятото при дъжд или дори при суха настилка спирачният ти път да се увеличи (дано да не е много).
        BRAVA 1,4 12V
        Nissan Navara

        Коментар


          #5
          georgiarg написа:
          В един от последните броева на аутобилд имаше сравнителен тест между зимни и летни гуми при различни атмосферниусловия. Оказа се че зимната гума се държи по-добре от лятната единствено на заснежен път. При всички други условия,мокра настилка (дори и при ниски температури), суха настилка при ниски температури и т.н. с летни гуми колата спираше и тръгваше много по-добре отколкото със зимни. Поради тази причина можеш лятото при дъжд или дори при суха настилка спирачният ти път да се увеличи (дано да не е много).
          И аз съм чел подобни теории. На дъжд и при темперетура над 6 градуса зимните гуми спират по-лошо от летните! Мисля, че разликата не бе голяма.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            msotiroff написа:
            Не е проблем, даже ще спираш по - добре.
            Абсолютно неверно, както са и казали колегите по-горе. Въобще не рискувай със подобни галоши да караш лятото - ами, ако се спраска някоя, като караш със 120 или се нацепиш във някоя маршрутка, като не можеш да спреш? Ако толкова нямаш възможност за нови гуми - остави си 2 стари, но отзад! Предполагам си нов шофьор, тъй че не рискувай изобщо, ами си сложи 4 нови летни гуми, дори и от най-евтините - важното е да са чистак-бърсак новички
            1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

            Коментар


              #7
              то не е нужно да четеш тестове тази зима, поради топлото време, предполагам много от нас са усетили че при по-височки температури и особено при мокра настилка зимните гуми ддържат чуствително по-зле от летните. според мен причините са много ситно нарязани (ламели) и грайфера се усуква и деформира и губи устойчивост на суха, а на мокро, шарката си казва думата...
              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

              Коментар


                #8
                Зимните гуми са с по мека смес и ако караш лятото с тях, на 40-50 градуса върху асфалта, ще се лепи като дъвка. Нито спирачен път, нито в завой ще си стабилен! Ненужен риск според мене.
                In Tipo Veritas

                Фиат Типо 1.6 DOHC
                Фиат Стило 1.6

                Коментар


                  #9
                  гуми

                  То че може да караш може но както пише по горе не трябва .и аз карах едни втора употреба 2 години и се износиха та в началото на зимата си взех нови .Поне предни и сега пък трябва и летни иначе новите няма да са вече нови за зимата .Е трябва и пари да се дава около 350 лв .Но това е .Ако пък верно стане нещо и са виновни гумите .За 350 лв не си заслужава .
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    rinsuind написа:
                    Зимните гуми са с по мека смес и ако караш лятото с тях, на 40-50 градуса върху асфалта, ще се лепи като дъвка. Нито спирачен път, нито в завой ще си стабилен! Ненужен риск според мене.
                    БАШ!!!Днес беше 20-ина градуса и взех да ги усещам, че не държат. Свиреха ми при най-обикновено плавно спиране. Не искам да си представя какво поведение ще имат при 50 градуса температура на асфалта. Те нали затова са зимни все пак - да се карат зимата...
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      А на мокра настилка не ти е работа да спираш със зимни гуми все едно си зимата на лед,Пързалят зверски много
                      A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
                      Punto Sporting 1.9JTD 2003
                      ex. Fiat Marea TD100 1998

                      Коментар


                        #12
                        Tочно в това последното не съм убеден. От опит мога да кажа точно обратното - докато бях с летните гуми (Lassa - абсолютен боклук за мен), при мокър асфалт колата имаше склонност към поднасяне при по-остри завои. Като сложих зимните (Marangoni Meteo) - залепна за пътя. Това за зимата. За лятото - не знам, ще слагам пак летни.

                        Коментар


                          #13
                          Immortal написа:
                          Tочно в това последното не съм убеден. От опит мога да кажа точно обратното - докато бях с летните гуми (Lassa - абсолютен боклук за мен), при мокър асфалт колата имаше склонност към поднасяне при по-остри завои. Като сложих зимните (Marangoni Meteo) - залепна за пътя. Това за зимата. За лятото - не знам, ще слагам пак летни.
                          Аз за лятото ти говоря не за зимата.А що се отнася до ласата втори чифт карам и не са поднесли никаде.Дори и зимата карам с тях защото са всезезонни/такива се водят/ нито съм боксувал някъде нито нищо.От ласа до ласа има голяма разлика ти с кой модел ласа си карал ?
                          A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
                          Punto Sporting 1.9JTD 2003
                          ex. Fiat Marea TD100 1998

                          Коментар


                            #14
                            Хубаво тестове, хубаво това-онова, но истината е, че зимната гума се държи по-добре на пътя по всяко време. Единственият проблем остава бързото износване - за едно лято си отиват гумите и естествено, риска от скъсване на гумата, който при определена скорост би се оказал фатален. Ако са нови и си навит да ги пожертваш за едно лято, няма проблем да си ги караш. Ако са поизносени, риска от скъсване се увеличава многократно и не си струва да си залагаш живота. Хубаво е поне двигателните гуми да са съобразени със сезона. До тези последствия води меката смеска. Иначе, протектора на зимните е по-добър при всички условия, а меката смеска осигурява по-добро сцепление пак при всички условия.Остава риска от скъсване и бързото изхабяване.
                            Shit happens, sometimes...
                            Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                            Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                            Коментар


                              #15
                              ivjordan написа:
                              Хубаво тестове, хубаво това-онова, но истината е, че зимната гума се държи по-добре на пътя по всяко време. Единственият проблем остава бързото износване - за едно лято си отиват гумите и естествено, риска от скъсване на гумата, който при определена скорост би се оказал фатален. Ако са нови и си навит да ги пожертваш за едно лято, няма проблем да си ги караш. Ако са поизносени, риска от скъсване се увеличава многократно и не си струва да си залагаш живота. Хубаво е поне двигателните гуми да са съобразени със сезона. До тези последствия води меката смеска. Иначе, протектора на зимните е по-добър при всички условия, а меката смеска осигурява по-добро сцепление пак при всички условия.Остава риска от скъсване и бързото изхабяване.
                              за меката смес съм съгласен, че осигурява по-добро сцепление, но при мокра настилкa оказва влияние и шарката на протектора - мога да се басирам, че при равни други условия, при температура над 10гр. и мокра настилка, с хубави летни гуми ще спреш по-бързо и колата ще е по-устойчива в завои, от колкото с хубави зимни...?
                              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                              Коментар

                              Working...
                              X