Колеги извинявам се но не съм в час с всичко! Зимните ми гуми са поизносени и на граифер се докарват като летни. Та вапроса ми е: проблем ли е да се кара с зимни гуми през лятото? Естествено после ги изхвърлям и слагам нови.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем ли е да се кара с зимните гуми през лятото?
Collapse
X
-
Зимните гуми са с по-мека смеска, за да са еластични на ниски температури. Предполагам и сам можеш да прецениш, че при 40-50 и повече градуси на асфалта през лятото колко мека и лепкава ще стане гумата. Ще се износят супер бързо, дори може и да не изкарат лятото докрай, ако вече са износени, но иначе няма да има особени проблемиFiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
В един от последните броева на аутобилд имаше сравнителен тест между зимни и летни гуми при различни атмосферниусловия. Оказа се че зимната гума се държи по-добре от лятната единствено на заснежен път. При всички други условия,мокра настилка (дори и при ниски температури), суха настилка при ниски температури и т.н. с летни гуми колата спираше и тръгваше много по-добре отколкото със зимни. Поради тази причина можеш лятото при дъжд или дори при суха настилка спирачният ти път да се увеличи (дано да не е много).BRAVA 1,4 12V
Nissan Navara
Коментар
-
georgiarg написа:В един от последните броева на аутобилд имаше сравнителен тест между зимни и летни гуми при различни атмосферниусловия. Оказа се че зимната гума се държи по-добре от лятната единствено на заснежен път. При всички други условия,мокра настилка (дори и при ниски температури), суха настилка при ниски температури и т.н. с летни гуми колата спираше и тръгваше много по-добре отколкото със зимни. Поради тази причина можеш лятото при дъжд или дори при суха настилка спирачният ти път да се увеличи (дано да не е много).Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
msotiroff написа:Не е проблем, даже ще спираш по - добре.1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ
Коментар
-
то не е нужно да четеш тестове тази зима, поради топлото време, предполагам много от нас са усетили че при по-височки температури и особено при мокра настилка зимните гуми ддържат чуствително по-зле от летните. според мен причините са много ситно нарязани (ламели) и грайфера се усуква и деформира и губи устойчивост на суха, а на мокро, шарката си казва думата..."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
гуми
То че може да караш може но както пише по горе не трябва .и аз карах едни втора употреба 2 години и се износиха та в началото на зимата си взех нови .Поне предни и сега пък трябва и летни иначе новите няма да са вече нови за зимата .Е трябва и пари да се дава около 350 лв .Но това е .Ако пък верно стане нещо и са виновни гумите .За 350 лв не си заслужава .
Коментар
-
rinsuind написа:Зимните гуми са с по мека смес и ако караш лятото с тях, на 40-50 градуса върху асфалта, ще се лепи като дъвка. Нито спирачен път, нито в завой ще си стабилен! Ненужен риск според мене.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Tочно в това последното не съм убеден. От опит мога да кажа точно обратното - докато бях с летните гуми (Lassa - абсолютен боклук за мен), при мокър асфалт колата имаше склонност към поднасяне при по-остри завои. Като сложих зимните (Marangoni Meteo) - залепна за пътя. Това за зимата. За лятото - не знам, ще слагам пак летни.
Коментар
-
Immortal написа:Tочно в това последното не съм убеден. От опит мога да кажа точно обратното - докато бях с летните гуми (Lassa - абсолютен боклук за мен), при мокър асфалт колата имаше склонност към поднасяне при по-остри завои. Като сложих зимните (Marangoni Meteo) - залепна за пътя. Това за зимата. За лятото - не знам, ще слагам пак летни.A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
Punto Sporting 1.9JTD 2003
ex. Fiat Marea TD100 1998
Коментар
-
Хубаво тестове, хубаво това-онова, но истината е, че зимната гума се държи по-добре на пътя по всяко време. Единственият проблем остава бързото износване - за едно лято си отиват гумите и естествено, риска от скъсване на гумата, който при определена скорост би се оказал фатален. Ако са нови и си навит да ги пожертваш за едно лято, няма проблем да си ги караш. Ако са поизносени, риска от скъсване се увеличава многократно и не си струва да си залагаш живота. Хубаво е поне двигателните гуми да са съобразени със сезона. До тези последствия води меката смеска. Иначе, протектора на зимните е по-добър при всички условия, а меката смеска осигурява по-добро сцепление пак при всички условия.Остава риска от скъсване и бързото изхабяване.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
ivjordan написа:Хубаво тестове, хубаво това-онова, но истината е, че зимната гума се държи по-добре на пътя по всяко време. Единственият проблем остава бързото износване - за едно лято си отиват гумите и естествено, риска от скъсване на гумата, който при определена скорост би се оказал фатален. Ако са нови и си навит да ги пожертваш за едно лято, няма проблем да си ги караш. Ако са поизносени, риска от скъсване се увеличава многократно и не си струва да си залагаш живота. Хубаво е поне двигателните гуми да са съобразени със сезона. До тези последствия води меката смеска. Иначе, протектора на зимните е по-добър при всички условия, а меката смеска осигурява по-добро сцепление пак при всички условия.Остава риска от скъсване и бързото изхабяване."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар