Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем ли е да се кара с зимните гуми през лятото?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен .
    Фиат Панда 1.2 2006година
    Синджира си идва ,а козата я няма...

    Коментар


      #17
      Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......

      Коментар


        #18
        коцев написа:
        По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен .
        _______
        146 JTD

        Коментар


          #19
          коцев написа:
          По тоя въпрос отговори колкото щеш. През 2001 година си купих Мерцедес 190 и тогава го обух с четири нови зимни гуми Lasa .От тогава до сега съм изминал 28 000км и зиме и лете .Нямах никакви проблеми нито зимата нито лятото.И сега си имат добър грайфер нищо че почват шеста година.На мокър асвалт също се държат добре.Така че мнения много.На Пунтото съм също с някакъв регенерат трета година и не ги сменям с летни гуми. Всичко е въпрос на правилно каране според мен .
          ТУКА НЯМА НИЩО ВЯРНО. Какво разбираш под правилно карене, че нещо май нямам много стаж На мнение съм, че ако караш само градско и със зимни гуми става през лятото (това е крайно не добре, но като няма пари пак е нещо), но при висока скорост със зимни гуми и висока температура, не си струва да си рискуваш живота за 200-300 лв. А и едни гуми имат живот 3-4 сезона

          Коментар


            #20
            booobby написа:
            Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
            хм, не знам дали нещата са прости или...я се замисли върху това дето си написъл и ще се сетиш какво имаме в предвид със "смеските"
            "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
            (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

            Коментар


              #21
              charlie написа:
              booobby написа:
              Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
              хм, не знам дали нещата са прости или...я се замисли върху това дето си написъл и ще се сетиш какво имаме в предвид със "смеските"
              Да де то е ясно, ама вие само си говорите за "смески", без да кажете какъв е състава на смеските.........

              Коментар


                #22
                booobby написа:
                charlie написа:
                booobby написа:
                Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
                хм, не знам дали нещата са прости или...я се замисли върху това дето си написъл и ще се сетиш какво имаме в предвид със "смеските"
                Да де то е ясно, ама вие само си говорите за "смески", без да кажете какъв е състава на смеските.........
                абе едва ли някой е на 100% наясно с използваните компоненти в различните видове гуми, та затова така ги споменаваме (са ти мое да ни изненадаш и да ни ги кажеп..), пък и темата не е за това, а затова дали може да се кара лятото със зимни гуми.
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар


                  #23
                  Пичове, не се дрънкайте за глюпости :D Отговорът е ясен - ако ти е кеф да ходиш с ботуши през лятото и с джапанки през зимата си ходи. Никой не може да те спре.Изборът е твой.

                  Коментар


                    #24
                    doofiat написа:
                    Пичове, не се дрънкайте за глюпости :D Отговорът е ясен - ако ти е кеф да ходиш с ботуши през лятото и с джапанки през зимата си ходи. Никой не може да те спре.Изборът е твой.
                    БАШ ТЕ ТОВА Е!Колкото до колегата Коцев - той се беше хвалил, че за N години не е сменил ни едни накладки на машината с мерника. То с такова каране може да свали колелата на 4 бр. РК1К и пак няма да усети разликата. Не ме разбирайте погрешно - респект за търпението и спокойствието. Но истината за гумите е друга. Карам зимни ласа - е на студено изобщо не ме очароваха. А откак взе да затопля - ужас. Зимната гума губи сцепление на топло и трудно може някой да ме убеди в противното. За Lassa Snoways 2 - невъзможно.
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #25
                      Здравейте момчета .Веско действително че до сега на нито една кола не съм сменял накладки .Тази година през септември правя 40 години откакто имам книжка и през това време съм притежавал 13 автомобила.На въпроса по горе на един колега Какво разбираш под правилно карене, че нещо май нямам много стаж ще му отговоря следното. Не е нужно когато наближаваш кръстовище да даваш газ и на няколко метра пред него да биеш спирачки за да спреш.А това масово се прави . И не само на кръщовище почти навсякъде .Защо ? При това положение и накладки и гуми се износват. По въпроса с гумите .Преди двайсет години не бяхме и чували за зимни и летни гуми .Карахме все с едни и същи.По мои наблюдения и от моя опит минаваш ли за годината 10 000-12 000 км не е оправдано да се сменят гумите с зимни и летни.Това сменяне е изгодно за таксиметровите и служебните коли които са непрекъснато в движение.Както ви писах на Мерца съм поставил Ласа зимни още 2001 година и съм изминал 28 000км и са в много добро състояние. Латно време през юли винаги ходя до Бургас на море ходя и до София даже повечето километри навивам по топлото и не съм имал проблем със спирачките.Колата се държи идеално. Скороста с която карам по магистралата е максимум 120км а по станалите пътища никога не минавам 80км. За в населено място повече от 50 км си е опасна скорост.Това е моята рецепта за 40 години да нямам нито едно произшедствие.По комунистическо време два пъти съм обиколил соцлагера с кола на екскурзии и пак съм си пристигал невредим. Всичките коли съм си ги карал с мерак и съм изпитвал удоволствие при карането. В момента тъй се развиха нещата че имам и трета кола Алфа Ромео 156 1.9 турбодизел и действително че не си знае силата и в нея не се усещат когато караш със 100км но това си една малка заблуда. Едно е да катастрофираш с 80-100км а съвсем друго е с 150-180км .Не ви натрапвам мнението си само бих се радвал ако и вие след 40 години зад волана си кажете браво че сме живи и здрави и не направихме катастрофи. Приятни дни момчета и приятно каране.
                      Фиат Панда 1.2 2006година
                      Синджира си идва ,а козата я няма...

                      Коментар


                        #26
                        коцев написа:
                        ...само бих се радвал ако и вие след 40 години зад волана си кажете браво че сме живи и здрави и не направихме катастрофи.
                        Дай Боже всекиму!
                        коцев написа:
                        Скороста с която карам по магистралата е максимум 120км а по станалите пътища никога не минавам 80км. За в населено място повече от 50 км си е опасна скорост.Това е моята рецепта за 40 години да нямам нито едно произшедствие.
                        Ти си един от малкото щастливци, на които не им се налага да спират така, че да усетят разликата между два различни вида гуми. Искрено ти желая да продължаваш в тоя дух.
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #27
                          За съжаление може веднъж да ти се наложи да спреш по рязко и гумите да те подведат, така че това е въпрос на късмет, но просто има ГОЛЯМА РАЗЛИКА МЕЖДУ ДЪРЖАНЕТО НА ПЪТЯ НА КОЛАТА С РАЗЛИЧЕН ТИП ГУМИ. А и 5 години по 12 хил км са грубо 60к км което е много за едни гуми. Като покарах 2-3 дена с новити гуми мога да кажа, че с летни гуми колата при каквато и да е скорост спира по-добре от зимните, а са и по тихи.А изказването на колегата който с каквото иска да си кара не е прав, защото мога да ноправя малко снимки на един който спира до моята работа та да видите с какви сликове се кара, а кота ви нацели някой такъм идиот ще ви питам, кой с какви гуми кара. Живота е по ценен от парите ПАЗЕТЕ ГО

                          Коментар


                            #28
                            Да уточня че от 1980 година до сега така се случва че съм винаги притежавал две коли .Така че минавам 12 000 на година но с двете коли или средно по около 6 000 км на кола за година . Затова и с Мерца съм изминал 28 000 км. Сега съм и с три имам и Алфа Ромео 156 1.9 турбодизел на 6 години.Да забелязвам огромна разлика в спирането с нея от Мерца и от Пунтото. Но това не значи че трябва да се кара като изтребител разчитайки на спирачките. А за това че по пътищата се движат коли които трябва още на място да бъдат смачкани и пратени за скрап две мнения няма. Днеска гледам един Голф единица облепил задните стопове с черно тиксо че е пукнато стъклото и го питам защо не беше поне с прозрачно безцветно тиксо а той ми отговаря че колата е в черно боядисана и да не личали стоповете.И то действително нищо не се вижда като натисне стоп или даде мигач но така си е намислил и така си кара човека. Точно за такива няма място по пътищата .
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              #29
                              booobby написа:
                              Смески??? За какви смески говорите? Нещата са толкова прости:В зимните гуми има повече калчук, а в летните повече силикон!!!Струва ми се, че вече сами можете да си направите изводите......
                              явно не са толкова прости ....в летните смеси има повече изкуствен каУчук, а в зимните има повече естествен каучук. това до голяма степен определя и техните качества. ако някой знае повече от това да пуска cv, и мотивационно писмо до някой производител.
                              UNO 1.0 FIRE & TIPO 1.4 I.E

                              Коментар


                                #30
                                Гледам, че темата малко се е изместила от основния въпрос - проблем ли е да се кара със зимните гуми лятото? ... ами, проблем е, разбира се. Не случайно хората са измислили зимна и лятна гума Идеята е, че при температури (колегите да е поправят ако бъркам точните стойности) над 7 градуса, каквито са в момента, зимната гума и нейните "примеси" не реагират адекватно на пътната настилка и се получават неприятни подхлъзвания, каквито ми се случват напоследък в най- неподходящите моменти (добавка: лятни гуми имам, просто изчакват със сигурност да се закрепят ранно-сутрешните температури над 4-5 градуса). Друг е въпросът с (финансовите) възможности за подмяна с летни гуми, но тогава изборът опира единствено до това човек да съумее да се контролира да кара умерено и предвид агрегатното състояние на гумите, което аз лично трудно постигам....

                                Коментар

                                Working...
                                X