и то много повишено, 16-18V Генератора е Magnetti Marelli и по принцип си работи нормално (14-14.5V ), но за 2-5 секунди, а понякога и за повече, напрежението скача до 16V.Отворих го, и се оказа че четките са за смяна. Смених ги, но проблема си остна, сега напрежението пак скача, само дето е за около 1-2 секунди, и много по-рядко. Сега остава регулатора на напрежението, само че къде е той ? В един блок с изправителните диоди ли е, или е извън генератора. А може и да е вътрешен пробив в намотка на ротора, защото напрежението се повишава, поне аз така си мисля Не ми се вярва да е пробил диод, той или ще работи или не.дайте идей
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Повишено напрежение
Collapse
X
-
При тези генератори четките и реле-регулатора са в един блок. Като ти са ти сменяли четките да не са го повредили нещо? За да ти дава по-високо напрежение, обикновенно релето се сбърква и подава по-висок ток на възбудителната намотка. Според мен по-добре го смени цялото реле. Не е много скъпо (~ 20 лв. доколкото си спомням).
Коментар
-
благодаря колеги, за сега го преборих смених "релето" с ново само че сега не може да вдигне до 14V, без значение от оборотите.Дори при включени всички консуматори, на празен ход, пада до 12,8 - 13V,за сега ще покарам така, докато четките се понапасната, може от тях да е, въпреки че не ми се вярва, по-скоро е от марковия регулатор.Стария вече го разглобих, една платка с SMD монтаж, и един чип на Motorola за които дори и в Google не са чували. Изглежда наред с изключение на контактните връзки между платката и корпуса с четките, 2 от общо 3 направо си паднаха сами, без моя помощ , и явно точно в кофти връзка е бил проблема.За сега ще карама с новия, но ако не се оправи се хващам пак за поялника и слагам стария.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар