Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

стробоскоп или ксенонова лампа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    стробоскоп или ксенонова лампа

    Мисля да си купя ксенонова лампа (стробоскоп) за любителски цели, за да си регулирам изпреварването на запалването на автомобила и да си експериментирам. Намерил съм нов с гаранция 1 година на Дрейпър, за 90 лева.Междувременно докато разпитвах по магазините за оборудване, на повечето места ми предлагаха "стробоскоп" за бензин, за дизел, или комбиниран, като цената беше от 400 до 700 лева и си било цял апарат за настройване запалването на двигателя.Може ли някой да ми каже какво повече може да се прави със "стробоскопа" за 400 лева, което не може да се направи с обикновената ксенонова лампа за 90 лева. Все пак нали основната цел е да видиш при 800 и при 2000 оборота колко ти е изпреварването на запалването, като гледаш белега върху маховика.Благодаря на всички предварително.
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    #2
    ксенонова лампа

    Ще се радвам ако все пак някой даде съвет ... :D
    минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
    Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

    Коментар


      #3
      Много зависи от това, за какво искаш да го използваш! За бензинов или за дизелов мотор, да контролираш момента на запалване или момента на впрьскване? От тук идва и разликата в цената и по-точно от датчика на "момента". За бензиновия вариант, датчика е конструктивно елементарен, индуктивен или капацитивен! Но за дизела се използва една скьпотия, пиезокристален датчик, който преобразува механичните вибрации на трьбичката водеща кьм една от дюзите/обикновено кьм 1-ва/ в електрически импулс! Този датчик, отделно струва от порядька на 250лв. и не знам защо все-още дьржи такава цена?! Но ако ползваш стробоскоп само за бензин, смятам, че цената трябва да бьде даже и под 50лв. и е без значение коя е фирмата-производител, понеже принципа е един и сьщи и е изключително елементарен! Преди време си ги правихме даже и от фотосветкавици, с леко преустройство!!!

      Коментар


        #4
        Първо кажи на каква кола смяташ да регулираш предварението за да ти кажем дали ще можеш изобщо да го регулираш или само да го наблюдаваш. Защото повечето съвременни коли които са моноинжекция или пълна инжекция не можеш да го регулираш - зададено е твърдо в ECU-то и единственния начин да промениш нещо е пренаписване на софтуера. При IAW magneti marelli с въртенето на делкото се променя фазата на впръскване на дюзите, но не и предварението.
        https://www.cialispascherfr24.com/

        Коментар


          #5
          стробоскоп

          Значи автомобила ми е Фиат Типо 1.4, карбуратор, бензин, Януари 1993 година.Стробоскопа (или ксеноновата лампа все още не знам кое е правилно да се каже) искам да го ползвам да наблюдавам колко ми е предварението на запалването и съответно да го променям чрез завъртане на делкото и попипване по елементите вътре. Искам да си правя експерименти да видя как се държи автомобила при различни настройки. Освен това смятам че за всеки бензинов автомобил е добре да можеш когато си поискаш да провериш наред ли е всичко със запалителната система. Мисля си че дори на инжекционите, трика с наблюдаването на маховика ще ми позволи да разбера дали искрата се подава в точния момент. Дори и да не мога да променям софтуера на комп-а, поне ще знам има ли проблем в запалването или не.Като казахте за момент на "впръскване", искам да попитам евентуално ако човек се изръси много пари за апарата за проверка на момента на впръскване, това означава ли че този момент може да се регулира и какво е значението му за работата на двигателя. И друго се питам, ако колата е инжекция и има компютър това не означава ли че като свържеш комп-а към друг компютър ще можеш да задаваш различни стойности за нещата които се управляват от комп-а на автомобила?Сигурно изглеждам леко смахнат да се задълбавам така в темата, но много обичам да експериментирам с всякакви механизми (засега доста успешно прилагам разни самоделни неща по механиката на автомобила си, но ми се иска вече да почна да побутвам и по ел. устройствата и двигателя).Моля извинете моят уклон към "самоделки".
          минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
          Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

          Коментар


            #6
            На част от вьпросите Митко ти е отговорил, аз ще ти отговоря на останалите. Момента на впрьскване / в случая с дизелите / може не само да се наблюдава, но и да се регулира в случай, на отклонение от заводските предписания, чрез ГНП-то. Интересно и увлекателно обаче е регулирането/ корекциите / на запалването при бензиновите мотори/там кьдето това е вьзможно/!!! Вследствие амортизацията на мотора се изменя и неговата компресия, а това изисква вече различен момент на запалване. Промяна качеството на горивната смес/ обеднена-обогатена/- пак различно запалване и.т.н Струва си да се експериментира! Успех!

            Коментар


              #7
              благодарско

              Благодаря на всички за съветите. В крайна сметка ще си купя обикновения апарат за 90 лева, защото доколкото разбрах и при самостоятелното проучване което направих, специално за бензиновите двигатели няма особена полза от скъпите апарати.Благодаря отново. Надявам се тази тема да е полезна не само на мен, но и на други ентусиасти.
              минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
              Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

              Коментар


                #8
                hit-ko написа:
                На част от вьпросите Митко ти е отговорил, аз ще ти отговоря на останалите. Момента на впрьскване / в случая с дизелите / може не само да се наблюдава, но и да се регулира в случай, на отклонение от заводските предписания, чрез ГНП-то. Интересно и увлекателно обаче е регулирането/ корекциите / на запалването при бензиновите мотори/там кьдето това е вьзможно/!!! Вследствие амортизацията на мотора се изменя и неговата компресия, а това изисква вече различен момент на запалване. Промяна качеството на горивната смес/ обеднена-обогатена/- пак различно запалване и.т.н Струва си да се експериментира! Успех!
                Колега значи имам един проблем имам марея 1.6 16в шчупих стоиката на датчика на коляновия вал ходих на аргон направих я обаче в момента колата неварви та вапроса ми е следния при вас можели да се оправи защото сега несе знае на какви градоси е дачика ... същто така вапроса ми е дали може да се оправи с стробоскоп щото в нащо село бургас псуват само италлянките ) Поздрави

                Коментар


                  #9
                  Бах мааму! Колега от де я изкопа тая тема . Не ти трябва стробоскоп, а уред, който се навива в дупката на свеща за да определиш с максимална точност горна мъртва точка и тогава се настройва датчика да е срещу зъб. Също от значение е разстоянието на датчика до "зъба". Ако някой има литература за тоя мотор да ти подскаже подробности. Аз имам само за старите 2.0 мотори, но предполагам че нямат нищо общо.
                  https://www.cialispascherfr24.com/

                  Коментар


                    #10
                    Датчика не е ли на шайбата на коляновия вал.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #11
                      FGRC написа:
                      Датчика не е ли на шайбата на коляновия вал.
                      Aми нееее има си аломинева стоика )

                      Коментар


                        #12
                        Да де ама отчита по шайбата.Тая стойка като се е отчупила не си ли личи как е била по рано.
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #13
                          FGRC написа:
                          Да де ама отчита по шайбата.Тая стойка като се е отчупила не си ли личи как е била по рано.
                          хахаахах да да знае е се но на 2 места беше счупена и след заварката сигорно е изместена аз едната час я смених с нова но идва другия проблем сега несе знае каде трябва да седи защото сега няма центровка и неварви колата и гори ... това е проблема аз незнам при колегата Хитко ли да я карам в Ямбол вече незнам тука секи дига раменете и незнаее какво да я прави ааа аз тука като я закача на компа гледам има някакви градоси но незнам колко трябва да са .. градус на запалване пише ама незнам дали играят и за центровката ....

                          Коментар

                          Working...
                          X