Доста четох и рових из форума но точно такава тема не намерих.Понеже имам доста събрани точки и съм решил да си сменям маслото следващия път със такова на Шел.Преди имах рено 19 и то трябваше да се кара с полусинтетично масло аз сложих минерално пак на шел,всеки казваше че на шел били боклуци ама аз никой не слушам ,та тогава на реното не се отрази зле ,въпреки всички мнения колата вървеше нормално.някой от вас слагал ли е на бравата (10w-40 shell )си такова масло,ако има моля нека изкаже мнение.Благодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Mнение за 10w-40 нa shell
Collapse
X
-
Re: Mнение за 10w-40 na shell
Alex_RT написа:Доста четох и рових из форума но точно такава тема не намерих.
-
sev написа:ако ще слагаш Shell трябва да е Shell Helix PlusSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Аз лично в момента съм с Shell Helix Ultra 5w40, взех го доста изгодно преди време, навъртял съм 8000 км и нямам оплаквания, сега също като теб се чудя за Shell Helix Plus 10w40, пак поради финансови причини , но се чудя дали ще е достатъчно добро. А между другото ако трябваше да плащам пазарна цена за маслото бих си сложил Motul 6100 10w40, което по-мое лично мнение трябва да е доста по добро от Shell-a.Bravo 1.6 SX 16V 76kW/103hp '96г
Коментар
-
sev написа:Helix Ultra е върхът на сладоледа и е пълна синтетикаслагат го заводски на Skoda и го сменят на 15 000иначе Plus и 6100 трябва да са 1:1Shell в БГ е с лоша репутациянещо като FIAT :D един бил чул....втори същоBravo 1.6 SX 16V 76kW/103hp '96г
Коментар
-
За сравнително късите разстояния в Казанлък, че дори предимно градско каране в София 10 хил.км са множко.Според мен послушай тези които те съветваш да го смениш.Лично аз не бих карал с едно масло повече от 8 хил.км.Е, ако ходя в месеца по един-два пъти до Италия или Германия бих го сменял и на 12000.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
dudulia написа:И на колко км се сменя пълна синтетика?SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:На около 7-8000 - 9500км ще му направя тест .... ориентировъчна оценка по метода "капка масло върху филтърна хартия" и ще споделя за какво става дума.Заключението е ГОДНО-НЕГОДНО!!!
Коментар
-
От напълно загрял двигател с щеката за измерване на маслото се взема капка и се капва върху специална филтърна хартия.След около час-два върху хартията се образува петно с две зони."Централна" с определен диаметър и "дифузионна" на вид като пръстен с очертани съдържащи се в маслото неразтворими частици обикновено нагари.Колкото по-голяма е площта на тази втората зона /очертана като пръстен/, толкова маслото е с по-добра диспергираща способност.Ако тази зона /пръстена/ е по-малка , това означава, че диспергиращите добавки са изтощени или има съдържание на вода и маслото е негодно... трябва да се смени. Информацията която имам съдържа и съотношения в условни единици съответващи на диаметрите на двата кръга, така, че по-точно да се измери този праг на негодност.Но това е свързано с картинки, които не мога да сложа сега.Съгласен съм на някоя неделна среща да направим тестта пред всички, като примерно маслото е на 8-9000 км!!! Тестът ми е даден от фирмата КАППА ООД, вносител на белгийските масла "ЮНИЛ"... ще трябва да им се обадя да изпрося повече тестове!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар