Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Mнение за 10w-40 нa shell

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Mнение за 10w-40 нa shell

    Доста четох и рових из форума но точно такава тема не намерих.Понеже имам доста събрани точки и съм решил да си сменям маслото следващия път със такова на Шел.Преди имах рено 19 и то трябваше да се кара с полусинтетично масло аз сложих минерално пак на шел,всеки казваше че на шел били боклуци ама аз никой не слушам ,та тогава на реното не се отрази зле ,въпреки всички мнения колата вървеше нормално.някой от вас слагал ли е на бравата (10w-40 shell )си такова масло,ако има моля нека изкаже мнение.Благодаря предварително
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Re: Mнение за 10w-40 na shell

    Alex_RT написа:
    Доста четох и рових из форума но точно такава тема не намерих.
    А тези погледна ли? http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...EC%E0%F1%EB%EE
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    Коментар


      #3
      ако ще слагаш Shell трябва да е Shell Helix Plus
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        sev написа:
        ако ще слагаш Shell трябва да е Shell Helix Plus
        Правилно, Helix Plus е доста качествено масло и не отстъпва от нашите Selenia.http://www.shell.com/home/Framework?...ga_0312.html#1
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Аз лично в момента съм с Shell Helix Ultra 5w40, взех го доста изгодно преди време, навъртял съм 8000 км и нямам оплаквания, сега също като теб се чудя за Shell Helix Plus 10w40, пак поради финансови причини , но се чудя дали ще е достатъчно добро. А между другото ако трябваше да плащам пазарна цена за маслото бих си сложил Motul 6100 10w40, което по-мое лично мнение трябва да е доста по добро от Shell-a.
          Bravo 1.6 SX 16V 76kW/103hp '96г

          Коментар


            #6
            Helix Ultra е върхът на сладоледа и е пълна синтетикаслагат го заводски на Skoda и го сменят на 15 000иначе Plus и 6100 трябва да са 1:1Shell в БГ е с лоша репутациянещо като FIAT :D един бил чул....втори също
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              sev написа:
              Helix Ultra е върхът на сладоледа и е пълна синтетикаслагат го заводски на Skoda и го сменят на 15 000иначе Plus и 6100 трябва да са 1:1Shell в БГ е с лоша репутациянещо като FIAT :D един бил чул....втори също
              Вероятно си прав . Аз лично си мислех че трябва да изкара повече от 10 000, но всички ме убеждават в обратното. Ти какво би ме посъветвал , че както съм написал по-горе още съм на 8к.
              Bravo 1.6 SX 16V 76kW/103hp '96г

              Коментар


                #8
                сменяш си го на 10 000каквото и масло да купиш, ако отговаря на изискванията на производителя няма да има проблемсамо да не е менте :D аз ползвам Selenia 20Kбих сложил и Motul 6100
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #9
                  За сравнително късите разстояния в Казанлък, че дори предимно градско каране в София 10 хил.км са множко.Според мен послушай тези които те съветваш да го смениш.Лично аз не бих карал с едно масло повече от 8 хил.км.Е, ако ходя в месеца по един-два пъти до Италия или Германия бих го сменял и на 12000.
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #10
                    И на колко км се сменя пълна синтетика?
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Току що проверих в Аутодата. За Браво 1.6 се препоръчва масло клас SJ. Т.е. всяко масло клас SJ, SL или SM би ти свършило работа. На задния етикет на бутилката се изписва класа

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        И на колко км се сменя пълна синтетика?
                        Точна оценка за съжаление може да се направи само в специализирана лаборатория.В момента съм с напълно синтетичното три базово масло MOBIL-1,5W-50, експлоатирано при възможно най-лошите условия / къси разстояния, не добре загрял,дизелов /атмосферен/ двигател/.Маслото в момента е на 3500 км.На около 7-8000 - 9500км ще му направя тест .... ориентировъчна оценка по метода "капка масло върху филтърна хартия" и ще споделя за какво става дума.Заключението е ГОДНО-НЕГОДНО!!! Колата в момента е на 99 000 оригинални километра, масло не се се долива между смените.Следващото масло ще е трибазово /две синтетични и една минерална/, полусинтетично масло 10W-40 СЕЛЕНИЯ ТУРБОДИЗЕЛ.Тестът ще бъде повторен и с него.Интересно ми е какво ще стане!!! ПП....дойде ми една идея! Ако колегата моко, който работи в подобна лаборатория е съгласен и може да го тестне, аз съм навит да му дам проби на маслото на 7500-8000 и 9000 км.Тъкмо ЕВЕНТУАЛНО бихме развенчали мита за т.нар.ТОП масла. Това масло MOBIL-1,5W-50 струва 125 лв-4л.Дано да прочете темата!!!
                        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                        Коментар


                          #13
                          Nino написа:
                          На около 7-8000 - 9500км ще му направя тест .... ориентировъчна оценка по метода "капка масло върху филтърна хартия" и ще споделя за какво става дума.Заключението е ГОДНО-НЕГОДНО!!!
                          Nino, би ли ни припомнил в какво точно се състоеше въпросния тест - "капка масло върху филтърна хартия" !
                          BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                          Среден разход на газ

                          Коментар


                            #14
                            От напълно загрял двигател с щеката за измерване на маслото се взема капка и се капва върху специална филтърна хартия.След около час-два върху хартията се образува петно с две зони."Централна" с определен диаметър и "дифузионна" на вид като пръстен с очертани съдържащи се в маслото неразтворими частици обикновено нагари.Колкото по-голяма е площта на тази втората зона /очертана като пръстен/, толкова маслото е с по-добра диспергираща способност.Ако тази зона /пръстена/ е по-малка , това означава, че диспергиращите добавки са изтощени или има съдържание на вода и маслото е негодно... трябва да се смени. Информацията която имам съдържа и съотношения в условни единици съответващи на диаметрите на двата кръга, така, че по-точно да се измери този праг на негодност.Но това е свързано с картинки, които не мога да сложа сега.Съгласен съм на някоя неделна среща да направим тестта пред всички, като примерно маслото е на 8-9000 км!!! Тестът ми е даден от фирмата КАППА ООД, вносител на белгийските масла "ЮНИЛ"... ще трябва да им се обадя да изпрося повече тестове!
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              Карах с SHELL и нещо не бях доволен.По добре сложи нещо друго, но не се лъжи да слагаш от него.Казвам ти го защото си изпатих.
                              1.6 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X