Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo-то загря почти до червено в този студ! Проблема решен!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo-то загря почти до червено в този студ! Проблема решен!

    Здравейте колеги. Днес си карам към университета(НБУ) и големи задръствания. По едно време гледам стрелката на температурата рязко се е вдигнала, а на вън е студено и вали сняг Взех да се притеснявам. Не спада и не спада. Перката не се беше включила, а температурата отиваше към първата червена чертичка. Щях да отбивам за да истине малко, но излязох на права отсечка и като вдигнах скоростта до 80 веднага се охлади и падна на половината. Знам, че има много теми за прегряването на колите, но не мога да намеря точния отговор сред тези, които гледах. В петък пътувах към Стара Загора. Имаше доста по-големи задръствания и беше доста по-топло, но колата стигна до 3-4 чертичка след половината. И перката си работеше. Странна работа. Утре сутринта ще ходя в един сервиз тука в Сухата Река, но все пак питам, ако някой е имал подобен проблем да каже.
    Fiat Bravo SX 1.6 16V

    #2
    -датчика на перката-термостат-въздухтрябваше да слезеш и да пипнеш тръбите, както и самия радиаторно щом на прав участък се е стабилизирала температурата най-вероятно да е датчик
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Е как не слезе да видиш под капака?! Нещо си се шашнал.Променяше ли се нивото на антифриза? Как разбра, че перката е въртяла или не е въртяла?При мен се беше образувала въздушна възглавница и тръгна да прегрява, а освен това и датчика, който включва едната перка и бушона бяха изгорели.Освен това е трябвало да стиснеш маркучите освен за да провериш дали са топли, и да установиш дали са твърди.Сега пак може да установиш тия неща.

      Коментар


        #4
        doofiat видях твоята тема за прегряването, но мисля, че при мен няма такава въздушна възглавница(или поне се надявам да няма :D ). Нивото на антифриза не е мръднало от последния път когато налях. Само да кажа, че никога не е течал антифриз от казанчето. Eдинствения път когато ми изтече антифриза, беше когато ми се счупи тапата на радиатора. Като стигнах в университета и спрях, отворих капака да видя какво става, но както вече казах колата се беше охладила до половината и общо взето всичко изглеждаше нормално. После навръщане като я карах загря, но някъде до половината, даже няма и толкова. Ще си я закрам на сервиз да ми е мирна главата, но все пак реших да попитам. Аз си мисля, че може датчика да не отчита правилно, защото на отиване и на връщане колата загрява различно при горе-долу сходен трафик. Само се надявам да не е нещо сериозно от сорта на гарнитура и пилене на глави както при други колеги.
        Fiat Bravo SX 1.6 16V

        Коментар


          #5
          щом като си в движение и не прегревява значи по някаква причина вентилатора не се е включил- дали от датчика, дали от самия вентилатор да е изгорял или от въздух /най-малко вероятно според мен, но си е възможно/ лесно се проверява датчика и вената като му сложиш една отверка и си на контакт- така слагаш отверката, че да даде контакт между клемите на датчика- той се намира на радиатора долу, не знам от коя страна е при теб, при мен отляво като си срещу колата. направи това и ще имаш отговор на въпроса сип.с. каква спец си в нбу
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            другото е да те лъже показанието на таблото
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Благодаря за отговора pakumba, но честно казано не разбирам много и не ми се ще да си правя експерименти, за да не оплескам работите. :D П.С. уча информатика в НБУ(тая специалност не е за прости хора, не знам защо се мъча :D )
              Fiat Bravo SX 1.6 16V

              Коментар


                #8
                Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!

                megamuscle написа:
                Днес си карам към университета(НБУ) и големи задръствания. По едно време гледам стрелката на температурата рязко се е вдигнала, а на вън е студено и вали сняг Взех да се притеснявам. Не спада и не спада. Перката не се беше включила, а температурата отиваше към първата червена чертичка. Щях да отбивам за да истине малко, но излязох на права отсечка и като вдигнах скоростта до 80 веднага се охлади и падна на половината. Знам, че има много теми за прегряването на колите, но не мога да намеря точния отговор сред тези, които гледах. В петък пътувах към Стара Загора. Имаше доста по-големи задръствания и беше доста по-топло, но колата стигна до 3-4 чертичка след половината. И перката си работеше.
                Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това /!Иначе и при мен е горе-долу така !Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално , но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
                BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                Среден разход на газ

                Коментар


                  #9
                  Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!

                  masterkar написа:
                  Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това /!Иначе и при мен е горе-долу така !Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално , но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
                  Мерси колега. Дано да е само това проблема. Утре като отида в сервиза ще се чуе. :D
                  Fiat Bravo SX 1.6 16V

                  Коментар


                    #10
                    Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!

                    masterkar написа:
                    Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това /!Иначе и при мен е горе-долу така !Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално , но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
                    Колега, проблемите при тебе са два - първо не ти работи термостата щом колата ти изстива на дълъг път и второ имаш проблем с датчика на перката щом ти включва чак под червеното. По принцип на нашите коли стрелката като достигне средата на скалата (онази част със вдлъбнатината) трябва да се закове там - възможни са минимални движения нагоре и дадолу - всички други движения на стрелката за температурата са силно обезпокоителни и трябва да бъдат отстранени.По МОЕ мнение - и на двамата колеги са ви за смяна датчиците на перката - а с тях шега не бива защото заради едно прегряване се прави основен ремонт!!!! Освен това на който му плава стрелката нагоре надолу - да си сменя термостата -за 1,6 беше скъпичък - към 75-90кинта в зависимост от модификацията и марката...
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #11
                      Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!

                      masterkar написа:
                      Мисля, че трябва да те притеснява единствено това, че не се е включила перката /ако си сигурен в това /!Иначе и при мен е горе-долу така !Вчера от Президентството до Софийския университет /големи задръствания - тръгни-спри и т.н./ стрелката на температурата ми беше отишла малко под червеното, но се включи перката и се стабилизира малко над средата. Като излязох на Цариградско шосе и от Орлов мост до Окръжна болница / 80-100км/ч / и стрелката падна под средата на скалата! Иначе по магистралата София-Пловдив /движение с голяма скорост/ стрелката не се качва повече от 1/4 на скалата. Като вляза в Пловдив, 2-3 сфетофара, и си отива на средата. Все си мисля, че това е нормално , но не съм 100% сигурен и аз?! Това с маркучите и радиатора /студен-топъл/ и т.н. съм го пробвал и всичко си е ОК! Сигурен съм и че системата ми е добре обезвъздушена. Дали имам проблем с термостата???
                      Колега, определено имаш проблем и ти. Явор ти посочил причините.Неподценявай ситуациите, а си смени нещата, защото да не стане нещо лошо.Не е нормално стрелката да има големи амблитуди - по принцип си стои малко под средата, а лятото в жегите може да достигне и средата, но за малко.

                      Коментар


                        #12
                        Re: Bravo-то загря почти до червено в този студ!?!

                        Yavor написа:
                        Колега, проблемите при тебе са два - първо не ти работи термостата щом колата ти изстива на дълъг път и второ имаш проблем с датчика на перката щом ти включва чак под червеното. По принцип на нашите коли стрелката като достигне средата на скалата (онази част със вдлъбнатината) трябва да се закове там - възможни са минимални движения нагоре и дадолу - всички други движения на стрелката за температурата са силно обезпокоителни и трябва да бъдат отстранени.По МОЕ мнение - и на двамата колеги са ви за смяна датчиците на перката - а с тях шега не бива защото заради едно прегряване се прави основен ремонт!!!! Освен това на който му плава стрелката нагоре надолу - да си сменя термостата -за 1,6 беше скъпичък - към 75-90кинта в зависимост от модификацията и марката...
                        Благодаря за съвета! Явно ще се сменя термостат , а датчика ще трябва да го погледна - дали ми включва първата степен на перката - имаше тема тук ще я намеря! А и след смяната на термостата сигурно ще ми падне разхода, особено на дълъг път зимата! Все пак струва ли си да проверя термостата по "бабешкия" начин - в тенджера с вряла вода, че нещо 130-140 лв за нов термостат ... или диагнозата му е "ясна и категорична" - "сдал е багажа" - най-вероятно е постоянно полуотворен? Някой друг колега да се престраши да изкаже мнение как е при него?! Особено при каране градско в София при големи задръствания?!
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, значи проверката на датчика е описана мн пъти, на термостата също., а някой знае ли как се проверява уреда на таблото?Не може колата да си върви перфектно и на късо и на дълго, стрелката да е заковала на 2 деления над средата
                          Bravo 1.6 16V

                          Коментар


                            #14
                            Здравейте колеги! Ходих сутринта в сервиза и се оказа, че някакъв кабел, който включва перката е прекъснат. Само, че се оказа, че имам превключвател за ръчно пускане на перката от колата. Точно където са бушоните вътре в купето. Майстора каза, че някой си е играл и е правил мизерии, и че перката трябва да се включва автоматично. Първата степен се включва като дръпна този превклювател, дори колата да не е запалена(като е на контакт имам предвид). Майстора вика да му я оставям да ми оправи кабелите да се включва всичко автоматично. Чудя се какво да правя. Дайте съвети и мнения. А също така и сервиз където няма да ми сменят нещо здраво, а само ще ми оправят проблема.
                            Fiat Bravo SX 1.6 16V

                            Коментар


                              #15
                              megamuscle написа:
                              Здравейте колеги! Ходих сутринта в сервиза и се оказа, че някакъв кабел, който включва перката е прекъснат. Само, че се оказа, че имам превключвател за ръчно пускане на перката от колата. Точно където са бушоните вътре в купето. Майстора каза, че някой си е играл и е правил мизерии, и че перката трябва да се включва автоматично. Първата степен се включва като дръпна този превклювател, дори колата да не е запалена(като е на контакт имам предвид). Майстора вика да му я оставям да ми оправи кабелите да се включва всичко автоматично. Чудя се какво да правя. Дайте съвети и мнения. А също така и сервиз където няма да ми сменят нещо здраво, а само ще ми оправят проблема.
                              Ами давай я на майстора да ти я оправи! Не се чуди въобще.За да се направи ръчно включване на перката работата е стигнала много далече или предишния собственик е бил пълен льольо.Колеги, вижте си също и реостатите на радиатора (като застанете пред колата, от дясната страна на радиатора е закрепен цилиндричен датчик - това е реостата за включване едната перката). Нов реостат струва 32 лв. в магазина на Стамболийски, а в Александър го нямат в наличност и се прави поръчка за 2 седмици и струва 60 лв.

                              Коментар

                              Working...
                              X