Здравейте колеги.Заинтересован от темата за съскане при развиване на капачката на резервоара,започнах да се чудя каде е този въпросен клапан за изпускане.(или капачката има клапан)?Преди малко бях в гаража и гледам от резервора стил бидон има три маркуча.Един който дърпа гориво и отива към гор.филтър, един връщащ излишния бензин и остава един КоЙ е този маркуч???Гледам над капачката на резервоара има тръбичка която изпуска налягане .питам защото и аз имам едно съскане,но освен това от колеги разбирам,че след като не работи тази изпускателна система се товари и помпата?Вярно ли е това и кажете моля ви се кой е третия маркуч, за да видя дали има някакъв проблем и да го отстраня ако е запушен за да бъде всичко ОК става въпрос за Типото от подписа
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Маркучите от резервоара....
Collapse
X
-
Та малко е стара темата, но третият маркуч просто свързва долната и горната част на резервоара. В страни от това дето се вижда като махнеш пластмасовият капак в багажника (без да свалиш резервоара няма да го видиш) има друга тръбичка, синя на цвят, която отвежда бензиновите пари в противогаз (пластмасова кутия пълна с активен въглен), намираща се под десният калник. От там пречистените бензинови пари минават през електромагнитен клапан и когато го отвори ЕКУ-то те отиват в цилиндрите за доизгаряне. От екологична гледна точка е направена цялата система да не излизат неизгоряли бензинови пари в атмосферата. Съскането ти идва точно от това, че за да не излезе абсолютно никакъв неизгорял бензин, било и то под формата на пари всичко е затворено много добре. Аз за сега си карам с леко развита капачка докато измисля как да я преработя тая система и да си стане нормален одушник. Някои колеги са си махнали уплътнението на капачката и това е вариант.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Не съм сигурен за Типо, но едва ли е по-различно от Брава - там според мен проблемът идва от скапана капачка на резервоара.Доста колеги твърдят, че виновен е някакъв клапан на самия резервоар, но в описанието на работата на горивната система си е ясно казано - клапанът в капачката сработва и пуска въздух навътре при подналягане, по-голямо от ХХ атм., и навън - при налягане над УУ атм. Точните стойности не помня, а и едва ли има значение - ако някой иска ще ги потърся
Коментар
-
dimata написа:Не съм сигурен за Типо, но едва ли е по-различно от Брава - там според мен проблемът идва от скапана капачка на резервоара.Доста колеги твърдят, че виновен е някакъв клапан на самия резервоар, но в описанието на работата на горивната система си е ясно казано - клапанът в капачката сработва и пуска въздух навътре при подналягане, по-голямо от ХХ атм., и навън - при налягане над УУ атм. Точните стойности не помня, а и едва ли има значение - ако някой иска ще ги потърсяSpace Star 1.9 DID
Коментар
-
В описанието клапата се води Safety and Ventilation Valve т.е - предохранителна и вентилационнаМ/у другото на част от страниците пише не Brava, a TipoC - допускам, че са направо взаимствани, поради това, че няма изменения при прехода Типо-БраваТа:клапанът започва да изпуска горивни пари НАВЪН при налягане в резервоара 0.13-0.18bar (0.128-0.178atm)клапанът започва да пуска въздух НАВЪТРЕ при налягане в резервоара 0.020-0.030bar (0.01974-0.0296atm)не знам сметките в атм дали са ми вярни - някъде видях, че един бар е 0.9869 атм, ама дали е така...
Коментар
-
А за другия - според мен неправилно обвиняван - многофункционален клапан (този на резервоара) пише, че - предпазва от разлив на гориво при преобръщане на колата- осигурява отвеждането на горивните пари към въглеродния филтър (но никъде не се споменава, че това става НАД определено налягане - т.е. няма защитни функции)- осигурява достъп на въздух при вакуум в резервоара - тук се дублира по функции с другия - защитно-вентилационен клапанНОне знам при вас как е - при мен определено струята въздух при отваряне на резервоара е НАВЪН - т.е. не сработва защитната функция и значи в резервоара има надналягане. Дали това не товари помпата или за нея е все едно.....
Коментар
-
Написното има логика да е така!Забелязал съм обаче,че при по-голямо количество бензин в резервоара се получава това съскане.....не го прави винаги Айде в тия жеги е допустимо!Забелязах на моята кола,че точно над капачката има едно маркуче малко с пластмасова глава и отвор съответно..когато клекнах за да огледам освен гърловината на резервоара това маркуче което е над капачката излиза от гърловината малко по-дебело от молив!На моята капачка не пише нищо...може да не е оригиналната но съм решил да я сменя!Е хайде вие кажете какво е това маркуче малкото дето си има и място в което лежи над капачката в дупчица за която е направено!Някакви идеи!?На един познат като му слушам как капачката на Жигулката изпуска и как си каркори....now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар