Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

клапата за въздух - едно решение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    клапата за въздух - едно решение

    Както разбрах проблема със счупено моторче, задвижващо клапата за външен въздух е доста разпростанен. Аз не правя изключение (Bravo 1.8 GT). След като свалих моторчето (след много мъки) гледах и мислих и изобщо не ми се качваше обратно. Намерих едно доста простичко решение:1. Разглобих жабката. Свалих конзолата, която държи релетата и клапата се вижда добре.2. Свалих поленовият филтър от другата страна и пак клапата се вижда добре.3. Пробих дупчица (4 мм) точно над уребрението на клапата.4. Отвътре прекарах дебела корда (от тенис ракета) с клупче на края. Клупчето минава през дуката, така че възела е ограничител от едната страна, а от другата (откъм филтъра) закачих пружинка с по-голям ход.5. От ляво на жабката, в ъгъла до приборите, пробих друга дупка (4 мм). От там прекарах другият край на кордата, която минава над релетата.В отпуснато положение на кордата, пружината затваря клапата. Опъвам и закачам - отворено положение. Абсолютно признавам, че не е най-интелегентното решение, но струва 1.50 лв. (пружината) и 1 час работа, а и има и средно положение на клапата. Работи безотказно и невярвам да се счупи. Ако на някой му хареса решението и не е много ясно описано мога да кача и снимки.
    Bravo 1.8 16V

    #2
    Ами качи и снимки като останеш свободен. Аз не знам моето моторче работи или не, т.е. има ли нещо счупено по него. От 20-30 натискания на бутона вътре в купето тая клапа отваря и затваря когато си поиска. Не знам има ли връзка с това колко е загряла колата или дали е пуснат и климатика. Като затвори, т.е. гумата стане хоризонтална с пръст не мога да я помръдна надолу, държи здраво. Може и лош контакт да имам някъде, но ще почакам да се стопли, макар че в колата става парна баня и се кара доста трудно като виждаш само отпред какво става
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Моята клапа си се клатеше свободно. Твоята щом затваря, значи механиката на моторчето си е добре. Потърси по елетричеството. Все пак с бутона си е по-ителигентно. Но ако можеш накарай я да се отвори и я остави така. Стъклата няма да се изпотяват. Също сменял ли си филтъра? Във всички случай няма връзка с климатика или загряването на колата. Тия дни ще снимам.
      Bravo 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Ето снимки:
        Прикачени файлове
        Bravo 1.8 16V

        Коментар

        Working...
        X