Както разбрах проблема със счупено моторче, задвижващо клапата за външен въздух е доста разпростанен. Аз не правя изключение (Bravo 1.8 GT). След като свалих моторчето (след много мъки) гледах и мислих и изобщо не ми се качваше обратно. Намерих едно доста простичко решение:1. Разглобих жабката. Свалих конзолата, която държи релетата и клапата се вижда добре.2. Свалих поленовият филтър от другата страна и пак клапата се вижда добре.3. Пробих дупчица (4 мм) точно над уребрението на клапата.4. Отвътре прекарах дебела корда (от тенис ракета) с клупче на края. Клупчето минава през дуката, така че възела е ограничител от едната страна, а от другата (откъм филтъра) закачих пружинка с по-голям ход.5. От ляво на жабката, в ъгъла до приборите, пробих друга дупка (4 мм). От там прекарах другият край на кордата, която минава над релетата.В отпуснато положение на кордата, пружината затваря клапата. Опъвам и закачам - отворено положение. Абсолютно признавам, че не е най-интелегентното решение, но струва 1.50 лв. (пружината) и 1 час работа, а и има и средно положение на клапата. Работи безотказно и невярвам да се счупи. Ако на някой му хареса решението и не е много ясно описано мога да кача и снимки.

Коментар