Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Теорията "Максимум-10%" - налягане на гумите.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Теорията "Максимум-10%" - налягане на гумите.

    Вижте какво прочетох в http://www.carbibles.com/tyre_bible.html относно налягането на гумите.Според автора, гумите трябва да се помпят до налягане, равно на отбелязаното на гумата "максимално налягане", минус 10%.Или поне, това да е налягането от което трябва да започнем да пробваме, докато открием наистина правилното налягане на гумите.Ето го и точният цитат:
    The Max. Pressure -10% theory.Every tyre has a maximum inflation pressure stamped on the side somewhere. This is the maximum pressure the tyre can safely achieve under load. It is not the pressure you should inflate them to.Having said this, I’ve given up using the door pillar sticker as my starting point and instead use the max.pressure-10% theory. According to the wags on many internet forums you can get the best performance by inflating them to 10% less than their recommended maximum pressure (the tyres, not the wags - they already haves inflated egos). It’s a vague rule of thumb, and given that every car is different in weight and handling, it’s a bit of a sledgehammer approach. But from my experience it does seem to provide a better starting point for adjusting tyre pressures. So to go back to my Subaru Impreza example, the maximum pressure on my Yokohama tyres is 44psi. 10% of that is 4.4, so 44-4.4=39.6psi which is about where I ended up. On my Element, the maximum pressure is 40psi so the 10% rule started me out at 36psi. I added one more to see what happened and it got better. Going up to 38psi and it definitely went off the boil, so for my vehicle and my driving style, 37psi on the Element was the sweet spot.
    Мнения?
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Аз пък мисля, че гумите трябва да се помпят толкова, колкото се препоръчва за автомобила, а не за конкретния модел гума.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      snake написа:
      Аз пък мисля, че гумите трябва да се помпят толкова, колкото се препоръчва за автомобила, а не за конкретния модел гума.
      Олеле недей, ако правя това досега да съм без зъби! Колкото и еретично да Ви изглежда ги карам на не-повече от 1.7-1.8 атм....иначе да съм без пломби.Ами твърдичко си возят нашите любими... или пътищата на другарите са им по-хубави.Ако си карах колата в Италия, Австрия,Испания или Германия и аз бих ги помпал до 2.0,2.1, но тук просто е невъзможно!
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        Nino написа:
        snake написа:
        Аз пък мисля, че гумите трябва да се помпят толкова, колкото се препоръчва за автомобила, а не за конкретния модел гума.
        Олеле недей, ако правя това досега да съм без зъби! Колкото и еретично да Ви изглежда ги карам на не-повече от 1.7-1.8 атм....иначе да съм без пломби.Ами твърдичко си возят нашите любими... или пътищата на другарите са им по-хубави.Ако си карах колата в Италия, Австрия,Испания или Германия и аз бих ги помпал до 2.0,2.1, но тук просто е невъзможно!
        Мислех да си допълня отговора, че налягането се определя най-добре според возията, но ти го направи вместо мен . На Fait Palio Weekend в Autodata препоръчват налягане 1.9-2.0. Аз ги помпя 2.0 и в началото вози малко твърдичко. След това ги припомпвам пак след месец-два, така че реално през повечето време ги карам с налягане 1.7-1.8.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #5
          Къде е колега simps да ви обясни как при 2-2,2 гумите били мекици, а при 2,8 били нормални

          Коментар


            #6
            Според мен зависи от марката и модела на гумата.Преди време карах с едни на Bridgestone които карах на 1.6-1.7 атм за да не си удрям главата в тавана.Сега сам с Michelin и си ги помпя нормално на 2.2-2.4 атм.Така че много зависи от модела.
            COUPE 1.8 16V
            Volvo XC90 T6

            Коментар


              #7
              NPD написа:
              Според мен зависи от марката и модела на гумата.Преди време карах с едни на Bridgestone които карах на 1.6-1.7 атм за да не си удрям главата в тавана.Сега сам с Michelin и си ги помпя нормално на 2.2-2.4 атм.Така че много зависи от модела.
              това е така но ако съдим за возията, но дали на 2,4 мишелина ще се износва правилно или първо ще се изтърка по средата с което се съкращава живота на гумата, според мен оптималното налягане е най ниското налягане с което гумата се износва равномерно това за градско, а за магистрала е най високото налягане с което гумата се износва равномерно ПС баси и обяснението което дадох :D
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #8
                летните 2,8-3 зимините 2,4-2,5 !!много зависи и от гумата ,но според мен най-важно е да намериме равновесието за българските пътища,защото в единия случай илизат балони ,а в другия се криват джанти и дали 2 пъти в годината по 100 лева за изправяне на джанти е по изгодно от 2 гуми всяка година !
                фиатче Браво 2.0

                Коментар


                  #9
                  Това с износването на средната част на протектора заради повишено налягане е филм, дето не се сещам как ще се случи, освен ако някой не реши, че гумите му издържат 3.5. Ама освен да го реши трябва и гумите да вземат да издържат Виж обратното - износване на протектора в краищата заради ниско налягане е нещо, което ми се е случвало и не мисля да си омекотявам возията с меки гуми. 2.0 - 2.1 - по книжка май ги дават малко по-малко за празна кола, ама не се сещам като се натоварим родата как ще си река "ей, натоварили сме се, я да ида да напомпам гумите". Затова - средни стойности на предписанията за пълна и празна кола.
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    Хм, наистина интересна тема !Може би във всяко от предишните мнения има "зрънце" истина !Бих се съгласил, че налягането на гумите зависи от размера на джантите и височината на гумата /е чак пък на 2.8-3 атм. не съм ги помпал моите ... / или може би има известна разлика за помпане на летни/зимни гуми ... ! Моите си ги помпам както си пише по книжките: предни - 2.3 атм. ; задни - 2.2 атм /за справка - AUTODATA и http://www.avtogumi.com/ :D /, но в момента се замислих сериозно !Може би има известна логика в зависимост от по-голям товар /особено в багажника/, както и зимно време /зимни гуми - по-мек каучук, по-ниски температури/, да се понапомпят малко повече, но досега не съм си правил експерименти !А иначе, че возията си е твърда - спор няма ! Но пък за сметка на това устойчивостта в завои също е много добра :D !И конкретно по темата - да прочетем "Библията" внимателно :"Every tyre has a maximum inflation pressure stamped on the side somewhere. This is the maximum pressure the tyre can safely achieve under load. It is not the pressure you should inflate them to." "Всяка гума има максимално налягане на напомпване, отбелязано някъде на външната й страна. Това е максималното налягане, което гумата може безопасно да постига под товар. То не е налягането, към което вие трябва да я напомпвате." /свободен превод/ и т.н. Но в препоръките с две думи става въпрос, че -10% от -10% от нормалното налягане /малеее как го написах, дали ще го разбере някой / е само началната /отправна/ точка за експеримента , до определяне на оптималното налягане за конкретния тип кола /Subaru Impreza example/ и конкретния стил на каране so for my vehicle and my driving style, 37psi on the Element was the sweet spot. :DП.С. А за изправяне на стоманена джанта на мен ми взимат по 10 лв. :D
                    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                    Среден разход на газ

                    Коментар


                      #11
                      Да де, ама автора на "Car Bibles" изглежда доста технически грамотен и го цитират навсякъде. Дали пък няма някаква истина в думите му?Ако разсъждаваме логично, перфектната геометрия на гумата е въпрос на много фактори: 1. Тежеста върху гумата - това освен от конкретния автомобил, зависи и от това колко е натоварен и как точно е разпределен товара. 2. Конструкцията на гумата - дебелина и еластичност на протектора и на страничната стена, размерите на гумата - широчина и височина.3. Налягането на въздуха.Ясно е, че променяйки т.3 ние трябва да компенсираме влиянието на т.1 и т.2, така че да се получи най-добрата форма на гумата.т.1 не зависи напълно от производителя на автомобила.т.2 изобщо не зависи от производителя на автомобила.Излиза, че производителя на автомобила и да иска не може да даде точни предписания за налягането на гумите. Той може да даде само ориентировъчни налягания за даден тип и размер гуми. И докато размера на гумите не се променя много спрямо предписаните, то марките гуми варират извънредно много. От тук излиза, че производителят на гумата също трябва да има думата за налягането... Честно казано, дори не съм си поглеждал какво максимално налягане пише на гумите ми. Но утре ще погледна, за да видим за какво става въпрос.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        Всъщност тук има отговори на повечето ни въпроси и предположения: http://www.avtogumi.com/ - Полезно - Помпане на гуми :D
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #13
                          Излиза че ако нормалният размер ти е 165/65 R14 и сложиш 165/65 R14, нормалното помпане трябва да е до 2.2, щото предписаното е 2. Много пъти писах из форума, но това май никой не го знае.
                          Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                          Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Ако не се лъжа,по книжка ги дават 2.2 атмосфери.Хората са го изчислили.Със сигурност меката гума води до криви джанти и повишен разход,а относно возията си мисля,че ако търсим мекота,то идеалният вариант е кадилак или някоя голяма френска кола
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар


                              #15
                              колегата по-горе си прави нещо базици с мен ама от както карам на 2.6 /и не съм единствен/ вече не давам пари за нови гуми. отново подчертавам, че става дума за ниска гума- 185/55/15 и то зимна, изглежда е по-мека, защото на летните ми - BF Goodrich, същия размер, при 2.3 атм дупките ги минавам със 100. а возията е все същата, безценните ни италианки са си доста твърдички.
                              Bravo SX TD100, 1997

                              Коментар

                              Working...
                              X