колегата по-горе си прави нещо базици с мен ама от както карам на 2.6 /и не съм единствен/ вече не давам пари за нови гуми. отново подчертавам, че става дума за ниска гума- 185/55/15 и то зимна, изглежда е по-мека, ...
А прочете ли линка ?"КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРАВИЛНОТО НАЛЯГАНЕИнформация за правилното налягане на гумите може да бъде намерена в упътването към автомобила или върху етикета, залепен върху вратата, колоната, жабката или капака на резервоара. И все пак, ако имате проблеми, можете да се обърнете към автосервиз за помощ. Върху етикета е посочен максималния товар на автомобила, налягането на гумите, както и размера им, който се препоръчва от производителя. Друг източник са ТАБЛИЦИТЕ ЗА НАТОВАРВАНЕ НА ГУМИТЕ. Най-близкият дистрибутор на гуми би трябвало да разполага с тази информация. Тези таблици съдържат не само правилното налягане за масово разпространените размери, но също така и за широките гуми. Например: за HONDA CIVIC: масов размер - 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.;размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм.Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм.Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата."Не се бъзикам:"ЗАПОМНЕТЕ, ЧЕ ФАТАЛНО ЗА ГУМИТЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НЕДОСТАТЪЧНОТО ИЛИ ПРЕКАЛЕНО НАПОМПВАНЕ." :D
BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
Среден разход на газ
BF Goodrich, същия размер, при 2.3 атм дупките ги минавам със 100. Баце, ако можеш да ги минаваш със 160-170 км/ч изобщо няма да усещаш, че си минал дупка
Каквото пише на табелката на колата: 185/65/14-предни 2.0 Задни 1.9 Ако ще се кара с над 160 км/ч мисля, че към 2.4-2.5 атм., но не съм ги помпил толкова много, само 1 път бяха на 2.6 от фалшив манометър на бензиностанцията, но веднага се усети, стана каруца и ощр същия ден ги спаднах.
Моите си ги помпам както си пише по книжките: предни - 2.3 атм. ; задни - 2.2 атм , но в момента се замислих сериозно !Може би има известна логика в зависимост от по-голям товар /особено в багажника/, както и зимно време /зимни гуми - по-мек каучук, по-ниски температури/, да се понапомпят малко повече, но досега не съм си правил експерименти !
Днес специално погледнах моите нови зимни KUMHO KW17 175/65 R14: Отстрани на гумата пише за макс. налягане - 44psi=3 atm и за макс. товар - 475кг.!!!Точно толкова е даденото и в примера от автора на "Автомобилната библия"!!! И според този пример гумите ми трябва да са напомпани с налягане 2.4 - 2.7atm Та мисля да си направя тези дни експеримент! Понеже зимните са с по-мек каучук ми се струва нормално да ги понапомпя малко повече: предни - 2.5 атм. ; задни - 2.4 атм. И дали това, че досега карах с по-меки зимни гуми не е причината за лекото повишаване на разхода ми с 1.5-2 л/100км в последно време? Дали simps няма да излезе прав?! В същото време погледнах и летните ми Pirelli и Debica Passio 185/60 R14: И на тях отстрани на гумата пише за макс. налягане - 44psi=3 atm и за макс. товар - 475кг.!!! Мнения? Идеи? Да експериментирам ли?
BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
Среден разход на газ
Вярно е, че меката гума вдига разхода, ама 1.5 - 2 литра ми се струва прекалено. Е, ако не са били 1.2 атм гумитеКолкото до "твърдите ни италианки" - ами тия дни се возих на голф 3 и открих, че всъщност колата ми не вози чак толкова твърдо Не е лоша кола голфата, ама не е за мен
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
значи на моите maloyа са мах 44-10%=2.6, колкото си ги карам, а на лятните мах е 51, което по горната теория ще рече, че трябва да ги помпам на 3.1 дори и аз не бих си експериментирал толова
аз ги карам предните на 3, задните на 2,6 атм., но вчера напомпах и задните до 3. нямам идея дали ще промени разхода, но предните на 2,6 са мекици буквално, така си карам от поне 2-3 години................
Първо, с годините гумите много се промениха... сега се правят гуми с много по-мек страничен профил от преди ... което цели по-мека возия разбира се. Обаче при хубавите ни дупки ... Става лошо Обикновено не ми се е случвало да слож гуми от типа 165/13 165/14 и да има сериозна разлика между Предписанията на Производителя и на Гумата все си е било 1.9-2.2Атм. Един приятел му оплюх Голф 3ката, че си е взел от германия щото в такава ми изпаднаха бъбреците от румънското до владая. А той Ме гледа невярващо и вика: "Що бе в Германия знаеш ли колко добре си возеше " Та правете си сами изводите
Включвам се малко късно в темата и не знам дали някой ще прочете това, но от от 4 месеца имам Палио Уикенд 1,2 и го купих с оригиналното ръководство - на италиански. Там пише, че ако вози само шофьора или още един пътник, трябва да се кара с 2 атм. Ако вози четирима пътници + до 50кг товар - предните гуми трябва да са 2,2атм, а задните 2,5атм. При увеличаване на товара до 450 кг - задните трябва да са на 2,8 атм. Това е.
Летните Continental super track на 2.2 предни и на 2 задни. На мен това си ми го пише на таблото Иначе зимните си ги карам на 1.8 Защото ако са прекалено твърди по лесно пребуксува в сняг и киша,а като са меки имат по добро сцепление
Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Доколкото знам, колкото по-нископрофилна е гумата, толкова по-високо трябва да бъде налягането в нея.А относно твърдите гуми с идеята да си пазим гумите - дори да е така, я помислете какво се случва с окачването. Защото според мен по-меката гума поема част от удара при влизане в дупка, а ако гумата е твърда целия удар е за сметка на окачването.
Коментар