та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане за 20кл. турбо мотора?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Re: Питане за 20кл. турбо мотора?
toko написа:та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
-
Re: Питане за 20кл. турбо мотора?
Mitko написа:pow написа:toko написа:та въпроса ми е следния... еднакви ли са като база турбо мотора и 20кл. на браво.. в този ред на мисли може ли да се присади турбо на браво, там нали със смяна колектори, изх с-ма, електроника...?някой колега мислил ли е по този въпрос? линкове също ще свършат работамерси предварително!
Коментар
-
Поу, И аз преди време си мислех че са еднакви степен на сгъстяване и компресия.Объркването е че сгъстяване и компресия означават едно и също.Обаче под степен на сгъстяване се нарича разликата в хода на буталото от най-ниска до найвисока точка на движение. НАд най високата точка остава камерка където компресираната смес се пали и гръмва.В това пространство сместта придобива налягане и това налягане му викат компресия. Мери се с атмосфери. Докато степен на сгъстяване се мери със съотношение на обема камерката над най-горно полжение към буталото към обема на целия цилиндър. Например 1:9,5. Това е непроменлива техническа характеристика, докато компресията си е променлива според износеността на двигателя.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Има що-годе подобна темичка, по която сме писалиhttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=505На въпроса, принципно двигателите не се различават много. По-лесния ти вариант обаче остава втора ръка 20В Турбо, а къде и колко ще струва е друга тема. За компресия и степен на сгъстяване, аз си мисля, че компресия си е чуждица, която в ежедневния език се употребява като кажеш "колко ти е компресията"=какво е налягането в цилиндрите в края на такт сгъстяване. Степен на сгъстяване както беше споменато е отношение между пълния обем на цилиндъра и обема на горивната камера. На английски разликата се крие в "compression" и "compression ratio". Едното се измерва в MPa(Atm, Bar, кг/см.см и т.н.) а другото няма мерна единица.
Коментар
-
Кейн написа:Поу, И аз преди време си мислех че са еднакви степен на сгъстяване и компресия.Объркването е че сгъстяване и компресия означават едно и също.Обаче под степен на сгъстяване се нарича разликата в хода на буталото от най-ниска до найвисока точка на движение. НАд най високата точка остава камерка където компресираната смес се пали и гръмва.В това пространство сместта придобива налягане и това налягане му викат компресия. Мери се с атмосфери. Докато степен на сгъстяване се мери със съотношение на обема камерката над най-горно полжение към буталото към обема на целия цилиндър. Например 1:9,5. Това е непроменлива техническа характеристика, докато компресията си е променлива според износеността на двигателя.
Коментар
-
me_to_u написа:Има що-годе подобна темичка, по която сме писалиhttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=505На въпроса, принципно двигателите не се различават много. По-лесния ти вариант обаче остава втора ръка 20В Турбо, а къде и колко ще струва е друга тема. За компресия и степен на сгъстяване, аз си мисля, че компресия си е чуждица, която в ежедневния език се употребява като кажеш "колко ти е компресията"=какво е налягането в цилиндрите в края на такт сгъстяване. Степен на сгъстяване както беше споменато е отношение между пълния обем на цилиндъра и обема на горивната камера. На английски разликата се крие в "compression" и "compression ratio". Едното се измерва в MPa(Atm, Bar, кг/см.см и т.н.) а другото няма мерна единица.
Коментар
-
а едва ли в автомобилостроенето, пък и в някое друго "строене" съществува величина която да не може да се измери, най-малко по двигателя. ако някой гаражен майстор е въвел подобно разграничаване то браво на него, но Вие сте знаещи хора посочете ми литература където ЯСНО се прави разлика м/у степен на сгъстяване и компресия, още повече за величини или т.п. думички които немогат да се измеерят?!но доколкото разбирам от думите ти, компресията/сгъстяването е константа, т.е. става въпрос за отношение на обема на две геометрични форми, а налягането там зависи от състоянието на сегментите и прочее. е не са ли правопропорционални отношението на сгъстяването и големината на компресията при равни други условия, т.е. при по-голям обем на сгъстяване, ще има по-голяма компресия. в такъв случай защо ще правим разлика, след като са взаимно свързани и по отношение на горивото?не ни ли интересува най-вече под какво налягане/сгъстяване/компресия ще се възпламени горивото? а още повече, че лексикално компресия=сгъстяване от където и да го погледнеш! би трябвало производителя да е упоменал и степента на сгъстяване и компресията, ако не е то няма разлика, ако да той просто е изчислил, какво налягане/компресия/сгъстяване ще има при това отношение (камерка към цилиндър) на горивото.а относно въпроса за турбото в такъв случай да поизчакаме да се издуха и вместо ремонт да му сложим турбо?
Коментар
-
proslovutata kompresia
Мето, ясно е, че си наясно с нещата(извини ме за тафтологията)! чел съм твои постове и винаги съм бил впечатлен от семплите и точни обяснения и особено от облещения "krause" в края на поста аз отново казвам,че не настоявам за да съм прав, не съм дребнав, но може би, че съм почти юрист ме кара да детйлирам.нека изясня:1.напълно ясно ми стана за степента на сгъстяване, че е отношение между обеми;2.ясно е на всеки, че няма нещо което да не се измери(в най-лошия случай има теория и приблизителни стойноси);3. не искам да водим безсмислени спорове, защото не е целата ни Но!!! невиждам разлика между степен на сгъстяване и компресия поради: 1.чисто лексикално двете думи означават едно и също;2.както и да го погледнем от физична и техническа гл.т. отново двете думички означават едно и също -налягане на флуид с определени параметрипоздрави и наздравипост скриптум: много добре си се справил с графичните пояснения
Коментар
-
още нещо
....още нещоправ си за турбото и газовете в картера, но според мен налягането от турбото ще е по-голямо от това което ще премине през сегментите, а и все пак ще има сегменти и ще вършат някаква работа, ’щото иначе няма да пали, а и картерните газове излизат през дупчици, които са изчислени за тях, ако придойде по-голямо количество газове, и влязат в картера, няма да има къде да отидат и ще се получи може би едно приблизително уравновесено налягане и турбото, особено пти по-големи обороти ще си влезе в ролята!
Коментар
-
По принцип, не е невьзможно , но е икономически неприемливо!!! Моторите с турбо, сьществено се различават от атмосферните/ при една и сьща база/ най-вече по челото на буталото, формата на горивната камера, биели и.т.н.- все основни детайли, отделно всички останали турбокомпоненти. Не е вьзможно атмосферен мотор да се преработи само с поставянето на турбокомпресор!!!
Коментар
-
hit-ko написа:По принцип, не е невьзможно , но е икономически неприемливо!!! Моторите с турбо, сьществено се различават от атмосферните/ при една и сьща база/ най-вече по челото на буталото, формата на горивната камера, биели и.т.н.- все основни детайли, отделно всички останали турбокомпоненти. Не е вьзможно атмосферен мотор да се преработи само с поставянето на турбокомпресор!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар